آرشیو شهریور ماه 1403

جدیدترین اخبار صنعت

انواع تجهیزات اندازه گیری سطح مایعات

۳ بازديد
انواع روش های اندازه گیری سطحمستقیم
غیر مستقیم
روشهای مستقیم اندازه گیری سطح
روشهای مستقیم و مکانیکی، اغلب ساده ترین و کم هزینه ترین روش اندازه گیری سطح می باشند. از معایب این روش ها می توان به دقت پایین، به کارگیری نیروی انسانی و ناتوانی در استفاده آنلاین اندازه گیری ها اشاره کرد.

1-میله عمق سنج یا خطوط هادی
این روش سطح سنجی ابتدایی از گذشته تا به امروز به منظور تعیین سطح آب زیر کشتی ها و عمق چاه های آب استفاده شده است. امروزه از این روش برای اندازه گیری سطح روغن در داخل موتور خودروها و ارتفاع نفت و روغن داخل بشکه ها استفاده می شود. حداکثر دقت این روش به طور معمول ۱ میلی متر است.



2-شیشه سطح یا Sight Glass
در این روش لوله شیشه ای به موازات مخزن نصب شده و از طریق دو شیر که یکی در پایین مخزن و دیگری در بالای مخزن تعبیه شده و رابط بین مخزن و شیشه ساید گلس می باشد، سیال داخل مخزن به دلیل اختلاف فشار وارد شیشه ساید گلس شده تا زمانی که ارتفاع سیال در مخزن با لوله برابر شود. لوله ساید گلس لوله ای مدرج بوده و به سادگی میتوان ارتفاع سیال داخل مخزن را اندازه گیری کرد. مهمترین مزیت شیشه های ساید گلس، سادگی و قابل اطمینان بودن آنها است. ولی دارای نقطه ضعف هایی نظیر کثیف شدن، شکستن و ذوب شدن شیشه و حضور نیروی انسانی برای مشاهده نتایج می باشد.



3- زنجیر یا گیج شناور
در این روش یک شناور با چگالی کمتر نسبت به سیال، بین سیال مورد اندازه گیری و بخار فضای مخزن قرار می گیرد. شناور در پایین سیال، به مخزن متصل می شود و با افزایش سطح سیال، شناور در بالای سیال مورد اندازه گیری، معلق می. شود. در برخی از شیرهای شناور پیشرفته‌تر نیز یک قطعه آهنربا را در انتهای شناور قرار داده‌اند که وقتی در راستای آهنربای دیگر که به بدنه شیر متصل شده است قرار بگیرد، با چسبیدن به آن راه ورود آب را می‌بندد.



4-سطح سنج خازنی
لول سنج خازن دار یا معروف به سطح سنج خازنی حسگرهای میله ای هستند که پس از نصب در مخازن بسته به عنوان خازن عمل می کنند. به عبارتی پراب و دیواره مخزن دو الکترود خازن را تشکیل می دهند. با تغییر سطح مواد درون مخزن، ظرفیت خازنی تغییر کرده و سنسور با اندازه گیری این تغییر ظرفیت، سطح مواد را به صورت پیوسته با خروجی استاندارد RS485 یا 4-20 mA به ما نشان می دهد. سنسورهای خازنی بیشتر در مخازن ذخیره مایع استفاده می شوند؛ با این حال، این نوع سنسور در کاربردهای مختلف سطح مخزن مانند تجهیزات مواد غذایی و پزشکی استفاده می شود.



مزایای سطح سنج خازنی
بدون قطعات مکانیکی و متحرک
طول عمر بالا به دلیل طراحی و ساخت محکم و قوی
کاهش تعداد چرخه تمیز کردن پراب به دلیل عدم حساسیت به چسبندگی مواد
نصب و تعویض ساده در صورت ایراد
سایز کوچک


4-سطح سنج رسانایی (مقاومت)
رسانایی یا مقاومت نوع دیگری از سنسورهای سطح نقطه ای است که از یک حسگر برای تشخیص تغییرات رسانایی استفاده می کند. پروب رسانایی دارای یک جفت الکترود است و هنگامی که سیال با پروب تماس نداشته باشد، مقاومت الکتریکی بین پراب و مخزن بسیار بالا خواهد بود. اما هنگامی که سطح سیال افزایش یابد و پروب را بپوشاند، مدار بین مخزن و پراب تکمیل شده، بنابراین مقاومت مدار کاهش می یابد.

مزایا سطح سنج رسانایی
طراحی ساده
مقاوم و کم هزینه
نصب آسان
تشخیص چند نقطه امکان پذیر است
5-سطح سنج دیاپازونی (چنگال تنظیم)
این نوع سنسور سطح دیاپازونی که با استفاده از لول سوئیچ دیاپازونی از یک چنگال برای اندازه گیری سطح استفاده میکند که در فرکانس تشدید طبیعی خود می لرزد. در غیاب مواد، چنگال های تنظیم در فرکانس تشدید طبیعی خود می لرزند که توسط مدار آشکارساز تشخیص داده می شود. هنگامی که مواد چنگال را پوشش می دهند، فرکانس ارتعاش تغییر کرده و این تغییر فرکانس توسط مدار آشکارساز تعیین می شود. به این ترتیب سطح مواد داخل مخزن اندازه گیری می شود.



مزایا سطح سنج دیاپازونی
آنها تحت تأثیر جریان، حباب ها و کف نیستند و می توان برای موادی با خاصیت چسبندگی یا کف نیز استفاده کرد.
قیمت مناسب و ابعاد کوچک
نصب آسان
امکان اندازه گیری سطح مواد مایع و جامد
کاربردهای سطح سنج دیاپازونی
کنترل سطح جامدات و مایعات در بسیاری از کاربردها مانند دانه، سیمان، گرانول و پودر
کنترل سطح در مخازن کارخانجات اغذیه و نوشیدنی
روشهای غیر مستقیم اندازه گیری سطح
روشهای غیر مستقیم از جدیدترین و به روز ترین روش های اندازه گیری سطح بوده و برای سنجش سطح در مخازن بسیار بزرگ با ارتفاع زیاد کاربرد دارند. قیمت این تجهیزات در مقایسه با لول سنج های مستقیم بالاتر بوده و از دقت بیشتری برخوردارند. به کمک روش های سطح سنجی غیر مستقیم، امکان انتقال آنلاین نتایج اندازه گیری و همچنین عدم نیاز به نیروی انسانی برای خواندن اطلاعات وجود دارد.

1-سطح سنج اولتراسونیک
سنسور سطح التراسونیک از امواج صوتی برای تشخیص سطح در مخزن بسته استفاده می کنند. موج صوتی به سمت جسم حرکت می کند بازتاب آن به فرستنده بر میگردد. با اندازه گیری زمان تاخیر از ارسال تا دریافت موج اولتراسونیک توسط فرستنده می توان مسافت طی شده توسط این سیگنال، و در نتیجه ارتفاع سطح مواد را محاسبه کرد. یک سنسور سطح اولتراسونیک معمولاً در بالای مخزن بسته نصب می شود و سطح سیال را به صورت پیوسته اندازه گیری می کند.

سطح سنج التراسونیک

خطاهای اینورتر تتا و روش رفع آنها

۴ بازديد
اینورتر تتا دارای کیفیت بسیار خوب و کاربردهای بسیاری می باشند. این اینورترها در ماشین های بالابر صنعتی مانند آسانسور و یا جرثقیل و در ماشین آلات پردازش فلز مانند پرس و تراش و همچنین در ماشین آلات نساجی مانند ماشین رنگرزی کاربرد دارند.

خطاهای اینورتر تتا و روش رفع آنها
اینورترهای تتا سنگین کار بوده و مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی، راه اندازی و ایست نرم موتور، بهبود ضریب توان سیستم و ... دارد. این اینورترها ممکن است با خطاهایی روبرو شوند که می بایست این خطاها را برطرف نمود. در ادامه به معرفی برخی خطاها و نحوه رفع خطاهای اینورتر تتا می پردازیم:

خطای OC
خطای OV
خطای OH
خطای LV
خطای GF
خطای OL
خطای OC ( over current یا اضافه جریان )
خطای oc اینورتر

اگر جریان خروجی درایو از جریان نامی بیشتر شود این خطا رخ می دهد. همچنین اگر پارامترهای ACC و DEC ( زمان صعود و زمان نزول اینورتر ) اشتباه تنظیم شده باشند باعث بروز این خطا می شوند. دلایل دیگری همچون انتخاب اشتباه سایز اینورتر ، عملکرد سریع ترمز مکانیکی و اتصال کوتاه شدن خروجی ها می توانند سبب به وجود آمدن این خطا شوند.

محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر تتا
رفع خطا OC
جهت رفع این خطا می بایست پارامترهای ACC و DEC را متناسب با بار تنظیم نمود. همچنین انتخاب اینورتری متناسب با جریان بار کامل ، تنظیم زمان فعال شدن ترمز مکانیکی و بررسی سیستم های خروجی و رفع اتصال کوتاه از دیگر کارهایی است که می توان جهت رفع این خطا انجام داد. دقت نمایید که اگر خطای OC بر روی درایو ماندگار بوده و بماند و به دنبال رفع خطا نباشیم و این خطا را ریست نماییم، به احتمال زیاد IGBT اینورتر خواهد سوخت.

خطای OV ( over voltage )
خطای ov اینورتر

از دیگر خطاهایی که ممکن است در اینورتر تتا رخ دهد خطای اضافه ولتاژ یا OV می باشد. هنگام مشاهده این خطا می بایست برق ورودی را چک کرده و از صحت آن اطمینان حاصل نماییم زیرا ممکن است ولتاژ ورودی نوسان داشته و باعث به وجود آمدن این خطا شده باشد.

رفع خطای OV
برای رفع آن می بایست از فیلتر ورودی استفاده نماییم. همچنین هنگامی که link dc از حد مجاز بیشتر گردد ارور OV نمایش داده شده و باید جهت رفع این ارور از مقاومت ترمز استفاده نمود. در اینورترها به منظور حفاظت ، وریستور قرار دارد که کاربرد آن این است که هنگام افزایش بیش از حد ولتاژ سوخته و خطای OV نمایش داده می شود . البته معمولا در بیشتر درایوها وریستورها عمل نمی کند و سبب آسیب زدن به مدار قدرت درایو می گردد.

خطای OH ( over Heat )
این خطا هنگامی رخ می دهد که دمای محیط بیش از حد استاندارد باشد.

خطای oh اینورتر

رفع خطای OH
جهت رفع کردن این موضوع باید بررسی کرد که آیا فن اینورتر در حین عملکرد کار می کند یا خیر. در صورت عمل نکردن فن می بایست پارامترهای مربوط به کنترل فن را مورد بررسی قرار داد. در صورت عملکرد صحیح فن، جریان اینورتر را بررسی نمایید.

اگر جریان اینورتر از حد مجاز بیشتر باشد ، نشان دهنده وجود مشکل مکانیکی و یا زیاد بودن بار می باشد و اگر جریان در حد مجاز بود نشان دهنده گرم بودن فضای اطراف اینورتر می باشد که می بایست از یک فن خارجی استفاده نمایید.

محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر زیمنس
خطای LV ( Low Voltage )
این خطا نشان دهنده افت ولتاژ و یا کم بودن سطح ولتاژ می باشد.
ادامه مطالب

خطای lv اینورتر

رفع خطای LV
برای رفع این خطا می بایست ابتدا ولتاژ ورودی را چک کرده و از نبودن افت ولتاژ در شبکه مطمئن شوید. اگر برق شبکه شما معمولا دارای افت ولتاژ می باشد، برخی از اینورترها دارای پارامتری خاص بوده که توسط آن ها می توان حساسیت اینورتر را کاهش داده و اینورتر به ازای سطح پایین تری از ولتاژ قطع می شود.

در حقیقت قابلیت تشخیص افت ولتاژ کاهش می یابد. البته ممکن است هنگامی که جریان زیادی از خروجی کشیده شده است سبب افت ولتاز ورودی گشته و این خطا نمایش داده شود که لازم است جریان خروجی را مشاهده نموده و اگر این جریان از حد مجاز بالاتر بود به توضیحات خطای OC مراجعه نمود.

خطای GF ( Ground short )
این خطا نشان دهنده اتصال به بدنه می باشد.

خطای gf اینورتر

رفع خطای GF
در صورتی که این خطا را مشاهده نمودید، برای رفع این خطا ابتدا درایو تتا را بدون موتور تست نمایید، اگر مشکل همچنان باقی ماند به علت خطای سخت افزاری اینورتر ( IGBT ، CT یا کنترل برد ) می باشد. اگر بدون وجود موتور خطایی ظاهر نشد و فقط با اتصال موتور این خطا نمایان شد، مشکل از نشتی موتور و یا ایراد از کلاف ها می باشد که می بایست موتور و سیم کشی آن را بررسی نمایید.

محصولات پیشنهادی: خرید درایو آسانسور
خطای OL ( over load )
یکی از خطاهای رایج در درایوها از جمله درایو تتا خطای OL یا over load می باشد که نشان دهنده اضافه بار می باشد. البته اینورتر تتا می تواند تا 150% میزان جریان از حداکثر مقدار را تا حدود 60 ثانیه تحمل نماید. در صورتی که موتور در لحظه راه اندازی زیر بار باشد، ممکن است اینورتر جریان زیادی را تحمل کند و ارور OL نمایش داده شود.

رفع خطای OL
در جهت رفع کردن این خطا می توان با تغییر مدکاری و یا افزایش گشتاور و یا افزایش ACC و ... این ارور را بر طرف نمود. همچنین اگر بار موجود بر روی شفت موتور و یا گیربکس به هر دلیلی از ظرفیت مجاز اینورتر بیشتر باشد، خطای OL نمایش داده شده و نشان دهنده مناسب نبودن درایو برای موتور می باشد. همچنین ممکن است خطای OL به دلیل خرابی درایو تتا باشد که احتمال دارد IGBT یا سایر قسمت های اینورتر آسیب دیده باشد و می بایست اینورتر جهت تعمیر ارسال گردد.

در این مقاله به معرفی 6 خطای رایج اینورتر تتا به همراه نحوه رفع این خطاها اشاره کردیم. ممکن است اینورتر تتا با خطاهای دیگری مشابه این خطاها رو به رو شود. دقت کنید که قبل از اقدامات لازم با یک مشاور یا متخصص در زمینه اینورتر مشورت کنید.

امکانات اینورتر هیوندای

۴ بازديد
مشخصات اینورتر هیوندای
اینورتر هیوندای یکی از دسته محصولاتی است که این شرکت همواره تلاش داشته در سبد محصولات خود بگنجاند تا رضایت مشتریان را فراهم آورد و در این راستا توانسته علی رغم تولیدات خود با همکاری شرکت هایی چون دانفوس، وکون و برخی از شرکت های مشابه انواع مختلفی از اینورتر ها را متناسب با نیازهای مختلف صنایع ارائه نماید.

اینورتر هیوندای در رنج های توانی 0.37kw تا 380kw در سطح فشار ضعیف با کلاس های ولتاژی 220، 400 و 690 تولید میشود و در سطح فشار متوسط تا توان 12800kw با کلاس های ولتاژی 3300، 6600 و 11000 ولت ارائه میشود.
ادامه مطالب در
کاربری اینورتر هیوندای
تنوع در تولید و ارائه انواع اینورتر هیوندای به گونه ای است که میتواند قسمت اعظم نیازهای کاربری در صنایع مخلتف را پوشش دهد.

امکان استفاده از درایو های هیوندای در بسیاری از کاربری های مختلف چون انواع پمپ، کمپرسور، میکسر فن، نوار نقاله، بالابر، جرثقیل، همزن، اسپیندل دستگاه های فرز، کف ساب، سپراتور، آسیاب، ماشین آلات سنگبری، سنگ شکلن، دستگاه تراش و غبره … فراهم میباشد. جهت انتخاب مدل متناسب با کاربری مورد نیاز شما، کارشناسان الکتروبازار آمادگی دارند تا به صورت تخصصی از طریق شماره های تماس این مجموعه راهنمایی شما باشند

امکانات اینورتر هیوندای
علی رغم امکانات عمومی که برای کاربری های مختلف در درایو های هیوندای لحاظ شده امکانات تخصصی تری نیز بسته به مدل های مختلف در آنها ارائه شده که استفاده از آنها موجب ایجاد مزیت های فراوان در صنایع مختلف میشود. برخی از امکانات انواع اینورتر هیوندای عبارتند از وجود نرم افزار تخصصی برای کاربری بوستر پمپ، وجود نمایشگر گرافیکی پیشرفته جهت سهولت در مانیتورینگ و برنامه ریزی، نرم افزار برنامه نویسی PLC به صورت لدر، وجود چوک وردی روی باس DC جهت کاهش هارمونیک در ورودی دستگاه و بسیاری از امکانات تخصصی دیگر…

انواع اینورتر هیوندای
همانطور که قبلا نیز ذکر شد در سطح ولتاژ فشار ضعیف اینورترهای هیوندای در مدل های N800A, N800S, N700, N700E در حال حاضر تولید میشوند جهت انتخاب صحیح مدل متناسب با نیاز شما، میتوانید با مطالعه اطلاعات بیشتر هرکدام از مدل های معرفی شده ذیل با مشخصات کامل آنها آشنای شوید همچنین کارشناسان الکتروبازار آماده پاسخگویی سئوالات شما جهت انتخاب دقیق مدل مد نظر متناسب با نیاز شما میباشند.

نکات خرید گیربکس حلزونی

۴ بازديد
گیربکس حلزونی از پر فروش ترین و پر کاربردترین نوع گیربکس صنعتی می باشد و استفاده از آن در انواع صنایع سبک و نیمه سنگین رواج دارد.

گیربکس حلزونی را می توان به عنوان گیربکس های ارزان، سبک و کاربردی نام برد. وجود طراحی های متنوع و ورودی، خروجی و حالات نصب مختلف از مزیت های مهم این گیربکس صنعتی محسوب می شود.

در ادامه به طور کامل به بررسی گیربکس حلزونی می پردازیم.

بستن

گیربکس حلزونی صنعتی
گیربکس حلزونی از یک چرخ دنده برنجی و یک شافت با دنده های مارپیچی (ماردون) برای کاهش دور ورودی تشکیل شده است و با دو جنس بدنه آلومینیوم و چدن با حالات نصب پایه دار و پایه فلنج تولید می شوند. گیربکس های حلزونی با ورودی و خروجی شافت تک خار و فلنج و هالو شافت مورد استفاده قرار می گیرند و قابل خرید هستند.

گیربکس های حلزونی به طور معمول از نسبت تبدیل 1به 7 تا 1 به 100 و توان ورودی 0.07 تا 45 کیلووات پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به دور خروجی بسیار پایین، این گیربکس ها قابلیت دارند که به صورت مرکب (ترکیبی) با هم کوپل شوند و دسترسی به نسبت تبدیل تا 1 به 10000 را فراهم آورند.

مزایای گیربکس حلزونی
تنوع زیاد در نوع ورودی و خروجی و قیمت به صرفه (به دلیل تولید اکثر این گیربکس ها با پوسته آلومینیوم) باعث فروش بالای گیربکس صنعتی حلزونی در بازار شده است.

طراحی گیربکس های حلزونی به صورتی است که ماردون فولادی، شفت چرخ دنده برنجی را می چرخاند، اما این عمل برعکس انجام نمی شود و این به دلیل ویژگی خود قفل بودن این گیربکس ها است.

خاصیت خود قفل بودن یا برگشت ناپذیری گیربکس های حلزونی باعث شده است که در کاربرد هایی مانند نوار نقاله و بالابر ها که احتیاج به چرخش برعکس چرخ دنده ها دارند، بهترین انتخاب باشد. از طرفی این ویژگی باعث می شود تا جهت حرکت حفظ شود. به عبارتی از برعکس شدن ناگهانی جهت حرکت جلوگیری می کند.

انواع گیربکس حلزونی
انواع گیربکس های حلزونی کوچک و بزرگ در نوع ورودی و خروجی و نوع پایه ی آن متغیر است. این گیربکس ها به طور کلی به 3 دسته VF، MVF و کتابی (مکعبی) تقسیم می شوند:

گیربکس های VF ورودی شافت
گیربکس های VF از انواع پر کاربرد گیربکس حلزونی محسوب می شوند. به عنوان مثال مدل VF86 هم در گیربکس میکسر بلوک زنی و هم گیربکس بتونیر استفاده می شود. گیربکس های ورودی شافت حلزونی، در دو 2 طراحی پایه دار معمولی و پایه فلنج (VF FC) تولید می شوند. گیربکس های VF را می توان از قدیمی ترین نوع و طراحی در میان کاهنده ها دانست.

گیربکس های MVF ورودی فلنج
دومین دسته پرکاربرد گیربکس حلزونی، گیربکس MVF هستند. این گیربکس ها از نظر ورودی با نوع VF تفاوت دارد. ورودی گیربکس MVF به صورت فلنج طراحی شده است. به همین دلیل می توان آن را مستقیم به الکتروموتور متصل کرد. این گروه نیز در دو نوع MVF و MVF FC تولید و استفاده می شود.

گیربکس های مکعبی یا کتابی
گیربکس مکعبی یا کتابی یکی از طراحی های متفاوت انواع گیربکس حلزونی است. این گیربکس مقاومت خوبی دارد. همچنین از نظر سایز نیز تنوع بالایی دارد. گیربکس کتابی در سایز های کوچک مانند گیربکس تیپ 25 در جنس آلومینیوم و در ابعاد بزرگ مانند تیپ 110 از جنس چدن ساخته می شود. همچنین گیربکس کتابی در دو طراحی NMRV (ورودی فلنج) و NRV (ورودی شافت) در بازار عرضه می شود.

انواع گیربکس حلزونی

انواع برند گیربکس حلزونی
از آنجایی که گیربکس حلزونی در بسیاری از صنایع کارآمد است و همچنین به دلیل داشتن طراحی ساده تر نسبت به دیگر مدل ها، تولید کنندگان مختلفی در داخل و خارج از کشور، این گیربکس را تولید می کنند. برخی از مشهور ترین و با کیفیت ترین برند های ایرانی عبارتند از: گیربکس حلزونی سهند، ترنج، توانکار، شاکرین صنعت سپاهان و بهکار. لازم به ذکر است در فروشگاه شهباز موتور تمامی محصولات این برندها همراه با گارانتی معتبر ارائه می شود.

همچنین در میان انواع گیربکس حلزونی چینی می توانید سایز ها و طراحی های متنوعی را با قیمت مناسب در برند های KS و TS خریداری نمایید.

نکات خرید گیربکس حلزونی
به طور کلی خرید گیربکس صنعتی نیازمند تخصص و دانش فنی است. اما آگاهی از برخی ویژگی ها می تواند در امر خرید تاثیرگذار باشد. یک نکته کلی در رابطه با انواع گیربکس حلزونی این است که، این دسته از کاهنده ها در صنایع سنگین استفاده نمی شوند.

از نظر تنوع در تیپ و سایز، این گیربکس ها در ابعاد کوچک (25) تا بزرگ (300) در سایت شهباز موتور قابل خرید هستند. لازم به ذکر است در صورت نیاز می توانید ابعاد، ورودی و سایز های سفارشی گیربکس مورد نظر خود را در سایت ثبت کنید.

نکته مهم دیگر هنگام خرید، در نظر گرفتن اعتبار فروشگاه است. با توجه به گسترده شدن این صنعت پیشنهاد می شود از نمایندگی هایی که از لحاظ قیمت و ضمانت شرکت سازنده گیربکس حلزونی، معتبر و کارآمد هستند، خرید کنید.

مهم ترین ویژگی در یک نمایندگی، امکان ارتباط مستقیم با شرکت های تولید کننده است. مجموعه شهباز موتور با توجه به چند دهه تجربه در امر کسب نمایندگی، دارای ارتباط مستقیم با تولید کنندگان بوده و آماده ارائه انواع گیربکس حلزونی با بهترین قیمت به شما مشتریان عزیز می باشد.

شهباز موتور، مرجع تخصصی برای خرید اینترنتی
مجموعه شهباز موتور عرضه کننده انواع موتور گیربکس حلزونی در همه شهرهای مختلف ایران اعم از اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، قم، یزد، یاسوج، اراک، کرمان، سمنان، کرج، ارومیه، اردبیل، رشت، شیراز، اهواز و… و همچنین کشورهای خاورمیانه می باشد.
سایت مطالب
فروشگاه اینترنتی شهباز موتور نمایندگی فروش برند ایرانی و برخی گیربکس های حلزونی چینی، مفتخر است، در امر فروش کالا های صنعتی، محصولات را به قیمت مناسب و با گارانتی معتبر ارائه کند.

قیمت گیربکس حلزونی
همانطور که ذکر شد قیمت انواع گیربکس های حلزونی در مجموعه ما به دلیل کسب نمایندگی از برند ها با قیمت شرکت های سازنده مطابقت دارد.

قیمت گیربکس حلزونی نسبت به بقیه طراحی های گیربکس صنعتی ارزان تر است و این به دلیل ساختار ساده‌تر نسبت به بقیه مدل ها می باشد.

برای مشاهده قیمت گیربکس صنعتی کاهنده حلزونی به صفحات هر محصول مراجعه کرده و قیمت و مشخصات فنی هر یک را مشاهده فرمایید. لیست قیمت گیربکس حلزونی و یا مشخصات تیپ های مختلف هر برند در صفحات دسته های مربوطه درج شده است.

آشنایی با سربندی ستاره مثلث

۴ بازديد
نحوه عملکرد مدار ستاره مثلث با تایمر
مدار ستاره مثلث با تایمر شامل اجزای زیر می‌شود:

کنتاکتورها (اصلی، ستاره و مثلث)
تایمر
رله اضافه‌بار حرارتی سه‌فاز
فیوز یا کلید اتوماتیک برای مدار اصلی
فیوز یا کلید اتوماتیک برای مدار فرمان
کلیدهای کنترل فشاری
ولتاژ ورودی از هر فاز توسط یک فیوز جداگانه و یا همگی توسط یک کلید اصلی به کنتاکتور اصلی منتقل می‌شود. کنتاکتور اصلی به‌وسیله یک تایمر به کنتاکتور ستاره و مثلث و همچنین کلید حفاظت موتوری (رله اضافه‌بار حرارتی) متصل شده است.

علاوه بر این، جریان به‌وسیله یک فیوز یا کلید اتوماتیک جداگانه به مدار فرمان کنتاکتورها و رله اضافه‌بار وصل می‌شود؛ در این مسیر دو کلید ON و OFF برای روشن یا خاموش‌کردن دستی الکتروموتور نیز تعبیه می‌شود. پس از اتصال کلید اصلی و استارت موتور، ابتدا کنتاکتور اصلی و ستاره در مدار موتور قرار گرفته و پس از رسیدن به دور نامی، کنتاکتور ستاره باز و کنتاکتور مثلث بسته می‌شود تا موتور با توان نامی خود کار کند.

طریقه نصب تایمر ستاره مثلث
مدار ستاره مثلث با تایمر به دو بخش قدرت و فرمان تقسیم می‌شود. در تصویر زیر به‌صورت شماتیک، مدار قدرت ستاره مثلث با تایمر را مشاهده می‌کنید:

مدار قدرت ستاره مثلث با تایمر

همچنین دیاگرام مدار فرمان ستاره مثلث اتوماتیک با تایمر را در تصویر زیر می‌بینید:

مدار فرمان ستاره مثلث با تایمر

در نهایت طریقه نصب تایمر ستاره مثلث برای مدار فرمان و قدرت را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

شماتیک مدار ستاره مثلث با تایمر

*راهنمای تصاویر:

L1,L2,L3: خطوط سه‌فاز
N و E : نول و ارت
CB/MCB/MCCB: کلیدهای اصلی مدار
T: تایمر
K1/K2/K3: کنتاکتورها
O/L: رله اضافه‌بار حرارتی
NO: نرمال اوپن
NC: نرمال کلوز
K1/NO: بوبین نگه دارنده کنتاکتور (نرمال اوپن - به طور معمول باز)
روش های تعیین زمان ستاره مثلث
برای تعیین زمان تغییر وضعیت ستاره به مثلث به طور کلی چهار راه وجود دارد:

روش تاکومتر – کرنومتر
استفاده از محاسبات ریاضی
روش تایمر – آمپر
روش سنتی
روش تاکومتر – کرنومتر
در این روش موتور را در حالت ستاره استارت کرده و با تاکومتر سرعت شفت موتور را اندازه گیری می کنیم؛ همزمان با کرنومتر زمان رسیدن به 75 تا 80 درصد دور نامی را اندازه میگیریم. زمانی که طی مدت رسیدن به 75 تا 80 درصد دور نامی در کرنومتر ثبت میگردد زمان تغییر حالت ستاره به مثلث می باشد.

استفاده از محاسبات ریاضی
روش دیگری که برای مشخص کردن زمان ستاره مثلث میتوان استفاده کرد استفاده از رابطه زیر است:
کلیک کنید
T=4+2√P

که در این رابطه P توان بر حسب کیلووات است. براساس این رابطه می توان برای یک الکتروموتور 22 کیلووات داریم:

T=4+2×√22=13.38

یعنی برای یک موتور 22 کیلووات حدود 13 ثانیه زمان لازم است تا دور موتور تا 75 تا 80 درصد مقدار نامی آن برسد تا از ستاره به مثلث انتقال حالت یابد.

روش تایمر – آمپر
در این روش هم نیاز است به وسیله ی یک تایمر زمان رسیدن جریان موتور به مقدار ثابت در حالت ستاره را اندازه گیری کنید و این زمان را میتوانید به عنوان زمان ستاره مثلث در نظر بگیرید.

روش سنتی
در این روش افراد به کمک تجربه و گوش دادن به صدای دور موتور به طور تقریبی دور نامی الکتروموتور را تشخیص داده و زمان رسیدن به 75 تا 80 درصد دور نامی را اندازه گرفته و روی تایمر تنظیم می کنند.

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی 6 روش رایج راه‌اندازی الکتروموتور عبارت‌اند از:

راه‌اندازی مستقیم
استفاده از درایوهای کنترل دور (اینورتر)
راه‌اندازی با سافت استارتر
روش ستاره مثلث
راه‌اندازی با اتوترانسفورماتور
راه‌اندازی با اضافه‌کردن مقاومت
راه‌اندازی ستاره مثلث شامل چندین روش دیگر می‌شود که راه‌اندازی به روش ستاره مثلث با تایمر یکی از رایج‌ترین انواع آن به شمار می‌رود. نصب قطعات و سیم‌کشی در این روش نیازمند تسلط به دانش فنی و تجربه کافی در این زمینه است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، حتماً از افراد ماهر در زمینه برق، برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات خود کمک بگیرید. همچنین اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در زمینه انتخاب قطعات و خرید آن‌ها دارید، کارشناسان کالا صنعتی آماده ارائه مشاوره فنی رایگان به شما عزیزان هستند؛ با ما در ارتباط باشید.

معرفی محصولات برند گرانفوس

۳ بازديد
تاریخچه برند گراندفوس
وقتی دانشمند دانمارکی به نام پاول دو جنسن (Poul Due Jensen) توانایی کافی برای انتخاب پمپ و پیدا کردن پمپی مناسب برای آبیاری مزرعه خود نداشت، در زیرزمین خود پمپی را ساخت و تنها پس از پنج سال توانست به گسترش کار خود، پمپ هایی دیگری را در مسیر صادرات به کشورهای دیگه قرار دهد. پاول یک شرکت کوچک در سال 1944 (شامل یک کارخانه ریخته گری، قالب سازی و ...) در ویلای خصوصی خود تاسیس کرد. Grundfoss در ابتدا نام یک محصول بود اما در سال 1967 حرف S از انتهای آن حذف شد و به برند تبدیل شد. پاول و کارمندانش در سال 1944 به خدمات نصب و راه اندازی پمپ پرداختند. در سال 1945 پاول نتوانست از پس طراحی یک سیستم آبرسانی برآید. بنابراین به فکر گسترش و بهبود کار خود افتاد. اولین پمپ درسال 1945 ساخته شد و سپس 26 مدل از این پمپ گراندفوس ساخته شد. پمپ بعد از برند گراندفوس در سال 1947 طراحی و ساخته شده است که توانایی مکش از 7 متر را داشت. اولین صادرات از برند گراندفوس در سال 1949 به نروژ انجام شد. همچنین گراندفوس در این سال اولین نمایشگاه خود را تجربه کرد.

کارخانه پمپ گراندفوس

The 1940s و The 1960s
گراندفوس در سال 1952 توانست پمپ‌های چند مرحله ای را به کد CP تولید کند. این نوع پمپ از برند گرانفوس در واقع اولین پمپ گریز از مرکز شناخته شد. این نوع پمپ اگر چه ظرفیت بالایی برای انتقال پمپ داشت، از سنگینی رنج می‌برد. اولین لوگوی برند گرانفوس در سال 1953 معرفی شد. سپس در سال 1959 پمپ های سیرکولاتور سری VP ساخته و روانه بازار شد. ویژگی‌های این پمپ توانایی تحمل بالا به دلیل داشتن یک پوشش روی روتور و یاتاقان های فلزی بود. گسترش شرکت گراندفوس در این دهه آغاز شد. در سال 1960 اولین شرکت تابع در شهری از آلمان (Wahlstedt) تاسیس شد. در سال 1962 شرکت تصمیم به ایجاد یک مدرسه شبانه روزی و آموزش دوره های زبان و ریاضی گرفت. در سال 1965 و 1967 به ترتیب پمپ سیرکولاتور توسعه یافت و همچنین پمپ‌های شناور ضد زنگ طراحی و راهی بازار شد.

The 1970s و The 1980s
در سال 1973 با تولید اولین پمپ چند مرحله ای خطی (CR30) انقلابی در پمپ های که ورودی و خروجی در یک سطح و در یک راستا قرار دارند ایجاد شد. اولین شرکت تابعه Grundfos در خارج از کشور در سال 1973 در ایالات متحده تاسیس شد. در اواخر دهه 1960 Grundfos توسعه موتورهای شناور را در دستور کار قرار دارد. موتورهای شناور تولیدی از فولاد ضد زنگ ورق نازک ساخته شده بودند تا از خوردگی جلوگیری کنند. در سال 1975، Poul Due Jensen بنیاد Poul Due Jensen را تأسیس کرد که شهرداری سهام Grundfos را به خود اختصاص داد. این بنیاد مالک جدید Grundfos شد و توانست سرمایه گذاری های جدید و رشد در شرکت را تضمین کند.

تولید موتورهای استاندارد در سال 1976 انجام شد. پمپ جتی گرانفوس در سال 1977 تولید و روانه بازار شد. این پمپ‌ها در یک مکان ثابت نصب می‌شدند و برای تقویت فشار آب، شستشوی خودرو، استخرها، مزارع، حمل و نقل مایعات و کارخانه‌های صنعتی استفاده شد. این نوع پمپ‌ها مجهز به یک اجکتور داخلی بود که باعث میشد آن را به صورت خودکار آماده کند. تولید لوازم الکترونیکی در Grundfos از دهه 1970 آغاز شد. در سال 1982 به دلیل تغییرات آب و هوا و پایداری در سراسر جهان، سیستم های پمپ خورشیدی توسط برند گراندفوس آغاز شد. در سال 1984 اولین پمپ برای انتقال فاضلاب (سری KP) تولید شد. پمپ تخلیه KP اولین پمپ از طیف گسترده ای از پمپ های فاضلاب قابل اعتماد و با کیفیت بود که توسط Grundfos در سال های بعد معرفی شد. استاندارد کیفیت ISO 9001 در سال 1989 توسط برند گراندفوس اخذ شد.

The 1990s
در این دهه مهمترین اتفاق تولید پمپ‌های سری AP (لجنکش استیل) و دریافت ISO 14001 بود. برند Grundfos کنترل در این دهه از راه دور سیستم R100 را در سال 1995 معرفی کرد که به پمپ های الکترونیکی اجازه می داد با استفاده از یک دستگاه دستی از راه دور پیکربندی، تشخیص و سرویس دهی شوند. دستگاه به یک چاپگر کوچک که آمار پمپ حیاتی را چاپ می کرد ارتباط برقرار می کرد. این باعث شد R100 در دنیای فناوری پمپ کاملاً منحصر به فرد باشد.

The 2000s to 2000s
نخستین پمپ تزریق در سال 2000 توسط شرکت گارانفوس تولید شد. تحصیل کارکنان گراندفوس در سال 1962 با راه اندازی مدرسه شبانه آغاز شد و در طول سال ها توسعه یافته است. با افتتاح آکادمی Poul Due Jensen تمام آموزش ها و یادگیری ها با تمام امکانات آموزشی جدید در یک مکان جمع شد. پمپ آلفا پرو گرانفوس در این دهه تولید شد. ALPHA Pro اولین پمپ کم انرژی مبتنی بر روتور آهنربای دائمی و مبدل میکرو فرکانس داخلی بود. استاتور قطعه بندی شد، کنترل مبدل فرکانس براساس سنسورهای سالن بود و ظرفیت تولید محدود بود. کنترل خودکار تضمین می‌کرد که فشار و جریان پمپ به طور مداوم با نیازهای فعلی تنظیم می‌شود. رشد گرانفوس تا 2022 ادامه داشت و ...
ادامه مطالب

خرید اینورتر تک‌فاز

۴ بازديد
اینورتر تک فاز به تک فاز
اینورتر تک فاز به تک فاز دستگاهی الکترونیکی است که منبع برق متناوب تک فاز را به منبع برق متناوب تک فاز با فرکانس متفاوت تبدیل می کند. این کنترل دورها معمولاً در دستگاه هایی استفاده می شوند که نیاز به کنترل سرعت دور موتور های دوسیم یا به اصطلاح تک فاز دارند.

در دستگاه های کنترل دور از قطعات سوئیچینگ الکترونیکی مانند تریستورها و IGBT ها (ترانزیستورهای دوقطبی دروازه ای عایق) استفاده شده است تا تبدیل ولتاژ دقیق و کارآمدتری را ارائه دهند. این نوع درایو ها به عنوان تنظیم کننده های الکترونیکی ولتاژ یا تثبیت کننده‌های ولتاژ شناخته می شوند و در کاربردهایی که پایداری ولتاژ حیاتی است استفاده می شود.

فرق اینورتر تکفاز به تکفاز با سه فاز چیست؟
فرق اینورتر تکفاز با سه فاز به شرح زیر است:

ظرفیت برق:

درایو های سه فاز ظرفیت توان بالاتری نسبت به اینورتر تکفاز به سه فاز دارند. برق سه فاز برای کاربردهای توان بالا کارآمدتر است زیرا بار متعادلی را در سه فاز فراهم می کند، در حالی که برق تک فاز فقط یک فاز دارد و می تواند منجر به بارهای نامتعادل شود.

کاربرد:

درایو های سه فاز معمولاً در کاربردهای تجاری و صنعتی که سطوح توان بالا مورد نیاز است مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که درایو های تک فاز در کاربردهای مسکونی و تجاری سبک که سطوح توان کمتری مورد نیاز است استفاده می‌شوند.

مشاهده لیست قیمت اینورتر سه فاز
هزینه:

کنترل دورهای سه فاز به دلیل ظرفیت بالاتر و طراحی پیچیده تر، عموماً گرانتر از کنترل دورهای تک فاز هستند.

مدار کنترل:

مدار کنترل درایو های سه فاز به دلیل نیاز به حفظ تعادل در سه فاز پیچیده تر از اینورترهای تک فاز است.

ولتاژ خروجی:

درایو های سه فاز دارای خروجی برق متناوب سه فاز با ولتاژ 380 ولت و اینورترهای تک فاز دارای خروجی برق متناوب سه فاز با ولتاژ 220 ولت می باشند.

به طور خلاصه، از دستگاه های کنترل دور تک فاز برای مصارف خانگی تجاری سبک و کم مصرف و از کنترل دور های سه فاز برای کاربردهای تجاری و صنعتی با توان بالا استفاده می‌شوند. درایوهای سه فاز گران‌تر و پیچیده‌تر هستند اما ظرفیت توان بالاتر و بار متعادل را در سه فاز ارائه می‌کنند، در حالی که اینورترهای تک فاز ارزان‌تر و ساده‌تر هستند.

کاربرد اینورتر تک فاز چیست؟
اینورتر تکفاز به سه فاز کاربردهای گسترده ای دارد که عبارتند از:

ماشین آلات صنعتی: از درایوهای تک فاز برای کنترل سرعت موتور در ماشین آلات صنعتی مانند دستگاه های بسته بندی، پمپ، فر گردان نانوایی، تسمه نقاله و بالابر استفاده می شود.

ویژگی‌های اینورتر تک فاز چیست؟
برخی از ویژگی های کلیدی اینورترهای تک فاز عبارتند از:

اندازه فشرده:

اینورترهای تک فاز معمولاً از نظر اندازه کوچکتر از اینورترهای سه فاز هستند که آنها را برای کاربردهای مسکونی و تجاری سبک مناسب تر می کند.

خروجی متغیر:

درایوهای تک فاز اجازه می‌دهند ولتاژ و فرکانس خروجی متناسب با نیاز بار تنظیم شوند و برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب باشند.

ویژگی های حفاظتی:

اینورترهای تک فاز دارای ویژگی های حفاظتی مانند حفاظت از اضافه ولتاژ، حفاظت در برابر ولتاژ، حفاظت در برابر جریان اضافه و حفاظت از اتصال کوتاه برای جلوگیری از آسیب به درایو یا بار هستند.

نظارت و کنترل:

اینورترهای تک فاز اغلب شامل ویژگی های نظارت و کنترل مانند صفحه نمایش، قابلیت های نظارت از راه دور و رابط های ارتباطی هستند تا امکان نظارت و کنترل آسان درایو را فراهم کنند.

سهولت نصب:

درایوهای تک فاز به راحتی نصب می شوند و می توان آنها را مستقیماً به بار متصل کرد و برای کاربردهای مسکونی و تجاری سبک مناسب است.

به طور کلی، دستگاه های کنترل دور تک فاز طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهند که آنها را برای طیف گسترده ای از کاربردها ایده آل می کند. اندازه جمع و جور، خروجی متغیر و ویژگی‌های حفاظتی، آن‌ها را به انتخابی محبوب برای بسیاری از کاربردهای مختلف تبدیل کرده است.

نحوه انتخاب اینورتر تکفاز مناسب
مهمترین اصل برای انتخاب درایو تکفاز توجه به پلاک الکترو موتور است، با توجه به ولتاژ خروجی کنترل دور تکفاز که 220 ولت می باشد، حتما می باید در سربندی موتور حالتی مربوط به ولتاژ 220 وجود داشته باشد در غیر این صورت نمی توان از درایو تکفاز برای راه اندازی آن موتور استفاده کرد.

عموما درایو هایی با ورودی سه فاز220 ولت تولید می شوند که قابلیت اتصال به برق تکفاز را دارند و در اصطلاح به عنوان درایو تکفاز معرفی و استفاده می شوند.

باید توجه داشت که از این درایو ها می توان بدون هیچ محدودیتی برای مصارف تک فاز استفاده کرد و فقط بهتر است تا توان آن یک رنج بالاتر انتخاب شود.

قیمت اینورتر تک فاز
اینورتر تک فاز قیمت مناسب تری نسبت به کنترل دور سه فاز دارد، از این رو اقبال به درایو تکفاز در توان های پایین بیشتر است.

با وجود این قیمت اینورتر تک فاز بستگی به فاکتور های تعیین کننده ای نظیر مدل درایو، توان و غیره دارد.

بنابراین برای خرید درایو تکفاز متناسب با نیاز خود بهتر است از متخصص مربوطه در این حوزه کمک بگیرید.
منبع مطالب

روغن مناسب برای گیربکس صنعتی.

۴ بازديد
استفاده از روغن مناسب برای گیربکس صنعتی، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر عملکرد و طول عمر این تجهیزات است. وظیفه روغن گیربکس، کاهش اصطکاک و جلوگیری از سایش، خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات داخلی گیربکس مانند چرخ‌دنده‌ها، بلبرینگ‌ها و … است. برخی از ویژگی‌های روغن مناسب برای گیربکس صنعتی عبارت‌اند از:

ویسکوزیته مناسب
پایداری حرارتی بالا
عملکرد مناسب تحت بار و فشار
مقاومت در برابر اکسیداسیون
مقاومت در برابر سایش و خوردگی
طول عمر طولانی
در این مقاله به معرفی انواع روغن مناسب برای هر نوع گیربکس پرداخته و مقدار روغن لازم برای روانکاری گیربکس‌ها را نیز بیان نموده‌ایم.

نکات لازم برای انتخاب روغن مناسب گیربکس صنعتی
به‌طورکلی انواع روغن صنعتی مناسب برای گیربکس‌ها را به دو دسته معدنی و سینتتیک تقسیم‌بندی می‌کنند. برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر گیربکس بهتر است روغن‌های معدنی را به‌ازای هر 10000 ساعت کارکرد و روغن‌های سینتتیک را به‌ازای هر 20000 ساعت کارکرد گیربکس تعویض نمایید.
اگر گیربکس برای کاربردهای سنگین صنعتی (به‌عنوان‌مثال تحت دما یا رطوبت بالا) کار می‌کند، بهتر است زمان تعویض روغن گیربکس زودتر از ساعات گفته شده انجام شود.
روغن‌های معدنی و سینتتیک به‌هیچ‌عنوان نباید با هم مخلوط شوند. در این موارد پیشنهاد می‌کنیم از روغن‌های ترکیبی استفاده نمایید.
بهتر است در هنگام تعویض روغن گیربکس، آن را کاملاً شستشو دهید.
نوع روغن، حجم آن و نحوه روغن‌کاری گیربکس باید مطابق دستورالعمل شرکت سازنده گیربکس انجام شود.
روغن مناسب گیربکس حلزونی
گیربکس‌های حلزونی به دو نوع گرد و مکعبی تقسیم می‌شوند و هریک نیاز به حجم و نوع خاصی از روغن دارند.

روغن مناسب گیربکس حلزونی

گیربکس‌های حلزونی گرد (VF/MVF)، باید پیش از راه‌اندازی حتماً با میزان کافی از روغن مناسب پر شوند. گیربکس‌های کتابی تا سایز 90، توسط شرکت سازنده روانکاری شده‌اند؛ ولی سایزهای بزرگ‌تر باید پیش از راه‌اندازی با روغن مناسب گیربکس حلزونی پر شوند. انواع گیربکس حلزونی علاوه بر روغن‌کاری پیش از راه‌اندازی، نیاز به تعویض روغن گیربکس به‌صورت دوره‌ای نیز دارند؛ مدت‌زمان کارکرد دستگاه برای تعویض روغن توسط شرکت سازنده اعلام می‌گردد. برند و نوع روغن مناسب گیربکس حلزونی عبارت است از:

برندهای روغن گیربکس حلزونی
حجم روغن گیربکس خورشیدی
همان‌طور که قبلاً اشاره شد، نوع روغن، ویسکوزیته و حجم روغن موردنیاز برای هر تیپ گیربکس خورشیدی روی برگ گارانتی یا دفترچه همراه محصول درج می‌شود.

نتیجه‌گیری

حجم و نوع روغن گیربکس گفته شده در این مقاله برای اکثر برندها یکسان است؛ بااین‌حال گیربکس‌های برخی از شرکت‌ها مانند ایلماز ترکیه به دلیل طراحی خاص خود نیاز به مقادیر متفاوتی روغن دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از میزان دقیق روغن گیربکس به کاتالوگ هر محصول مراجعه نمایید؛ همچنین می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید و از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

پمپ دنده ای روتو فلوید استیل FTSS

۳ بازديد
پمپ دنده استیل روتو فلوید FTSS
FTSS در حقیقت مخفف کلمه Fluid Tech Systems است که یک پمپ دنده ای خود مکش روتاری با جابجایی مثبت به حساب می آید. پمپ دنده ای مدل FTSS روتو فلوید RotoFluid از جنس استیل 316 بوده و ضد زنگ است. این پمپ دنده ای استیل از سه قطعه مهم تشکیل شده است که به راحتی قابل شستشو تمیز کردن بوده و این دلیل اصلی برای استفاده وسیع پمپ دنده ای استیل روتو فلوید در صنایع غذایی به حساب می آید. پمپ دنده ای روتوفلوید یکی از بهترین انواع پمپ دنده ای تمام استیل در ایران به شمار می رود که ساخت کشور هند است. روتوفلوید از سایز بسیار کوچک با دهانه 1/8 اینچ تا دهانه 3 اینچ وجود دارد. کالا صنعتی نمایندگی رسمی پمپ روتوفلوید است که این پمپ را در سراسر ایران به صورت پرداخت در محل ارسال می نماید. برای دریافت مشخصات فنی و خرید پمپ آب کشاورزی با کارشناسان فروش در تماس باشید.
ادامه مطالب
مشخصات پمپ دنده استیل روتو فلوید FTSS

با توجه به این که تنها از سه قطعه اصلی ساخته شده است، تمیز کردن و نگهداری آن ساده است.
پمپ دنده ای خود مکش است
طراحی به صورت تک چرخ دنده هلیکال است
پمپ دنده ای جابجایی مثبت دو جهته است
مقاوم در برابر خوردگی
کاربرد پمپ دنده استیل روتو فلوید FTSS
پمپ محصولات غذایی مانند کره، پالپ، سس مایونز و ...
پمپ صنایع دارویی
پمپ صنایع آرایشی
پمپ رنگ و رزین ها
پمپ مواد شیمیایی خصوصاً مواد شیمیایی ویسکوز دارای خوردگی
پمپ رنگرزی و چاپخانه
پمپ اسید
به دلیل کاربرد زیاد پمپ های دنده ای در صنعت و تجارت در انواع برندها و مدل های مختلف در بازار جهانی تولید شده و موجود است ، از بین برندهای داخلی و خارجی برند روتوفلوید هندی دارای بالاترین سطح کیفیت و کارایی است.

انواع مختلف پمپ های دنده ای
پمپ دنده ای تمام استیل
پمپ دنده ای مخصوص قیر
پمپ دنده ای خارجی
پمپ دنده هیدرولیک
پمپ دنده پلاستیک
پمپ دنده ای کوچک
کمپانی روتو فلوید یک کمپانی شناخته شده در بین شرکت های تولید پمپ دنده ای است کمپانی روتوفلوید ROTOFLUID یک کمپانی هندی واقع در کشور هند است که انواع پمپ های دنده ای با کیفیت راتولید می کند و در حال خاضر جزء بهترین برندهای پمپ دنده ای در جهان است.

انواع پمپ های دنده ای
پمپ دنده ای روتس
پمپ دنده ای سری FTSS
پمپ دنده ای دنده جناغی روتو فلوید
خصوصیات فیزیکی
پمپ دنده ای FTSS 200 روتوفلوید دارای دهانه ورودی و خروجی یکسان و برابر با 2 اینچ است، پکینگ پمپ تفلونی بوده در ضمن جنس بدنه و دنده استیل 316 است، هم چنین کوپلینگ پمپ از استیل 304 است. پمپ دنده ای FTSS 200 روتوفلوید به صورت خود مکش و دو طرفه با جابه جایی مثبت مناسب برای انواع سیالات با ویسکوزیته های مختلف از محدوده 2000 تا 10000 CST است.



روتوفلوید
خصوصیات عملکردی
پمپ دنده ای FTSS 200 روتوفلوید دارای ماکزیمم دبی 200 لیتر بردقیقه که معادل 8/52 گالن بردقیقه که میتوان گفت برابر می شود با 12 متر مکعب برساعت است. هم چنین پمپ دنده ای FTSS 200 روتوفلوید توانایی ایجاد 10 بار فشار را دارد. در ضمن اینکه توانایی ایجاد هد تا ارتفاع 5 متری را دارد، سرعت دورانی پمپ برابر با 1450RPM است.

ویژگی‌های اینورتر بوستر پمپ

۳ بازديد
اینورتر یکی از وسایلی است که به دلیل مزایا و فوایدی مانند کاهش مصرف برق، کنترل سرعت و حجم آب ورودی و خروجی و کاهش استهلاک قطعات کاربرد زیادی برای راه اندازی بوستر پمپ‌ها دارد. بوستر پمپ تشکیل شده از چند پمپ که به طور موازی به هم متصل شده‌اند؛ به همین علت توان و فشار زیادی دارد و برای انتقال آب به ارتفاع‌های بالاتر کاربرد دارد. بوستر پمپ‌ها چه در کاربرد آبرسانی مسکونی و چه در کاربرد آتش‌نشانی برای کنترل پارامترهایی مثل دور موتور، دبی و فشار نیاز به اینورتر دارند.

استفاده از اینورتر به همراه بوسترپمپ نیاز به راه اندازی دارد و برای این کار لازم است تا مراحلی را انجام داد تا بهینه‌ترین عملکرد را از مجموعه تجهیزات مذکور جهت افزایش فشار آب خروجی گرفت. در این مقاله به راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر پرداخته خواهد شد و نقشه شماتیکی آن نیز آورده شده است.

راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر

ویژگی‌های اینورتر بوستر پمپ
تجهیزی که برای تنظیم دور موتور، دبی، فشار، وارد مدارکردن تعداد پمپ‌ها و بطور کلی کنترل مجموعه بوستر پمپ استفاده می‌شود، اینورتر است. وظیفه اینورتر در بوستر پمپ شامل موارد زیر می‌شود:

زمان و مدت روش یا خاموش شدن پمپ‌ها
پارمتردهی جهت بهینه‌سازی پمپ‌ها
کنترل به کمک PLC
راه اندازی از راه دور
مانتورینگ بوستر پمپ‌ها
صرفه جویی در مصرف
و موارد بسیار دیگر را کنترل و مورد بررسی قرار داد. برای خرید بوستر پمپ یا سفارش پمپ‌های خاصی که بصورت بوسترپمپ می‌توانند استفاده شوند و همچنین آشنایی با اینورترها و روش کاری آنها به بخش مربوطه از سایت مراجعه کنید.

مزایای اینورتر در بوستر پمپ
صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها
افزایش طول عمر بوستر پمپ‌ها
جلوگیری از ضربه‌‌های مکانیکی به تاسیسات و لوله‌کشی‌‌ها
کنترل دقیق فشار و دبی آب
امکان اندازه‌گیری فشار آب از طریق سنسور صنعتی
امکان کنترل و برنامه پذیری از طریق PLC
امکان مانیتورینگ و نمایش پارامترهای بوستر پمپ‌‌ها بر روی HMI
کنترل ورودی آب مخزن
سوئیچینگ پمپ به آرامی
تابع PID بهینه منبع آب
روش کار اینورتر بوستر پمپ
فرآیند کنترل اینورتر‌های بوستر پمپ شامل:

اندازه‌گیری: در این مرحله با کمک سنسور‌های اندازه‌گیری فشار مقادیر فیزیکی فشار پمپ‌‌ها را اندازه‌گیری کرده و برای پردازش روی آن‌‌ها به مقادیر قابل فهم سیستم پردازش اینورتر تبدیل می‌کند.
پردازش: مقادیر اندازه‌گیری شده توسط سنسور در این مرحله توسط PID کنترلر داخلی اینورتر اندازه‌گیری و با توجه به مقادیری که در PLC تنظیم شده است فرمان روشن یا خاموش شدن به بوستر پمپ‌‌ها را می‌دهد.
ارسال فرمان: پس از پردازش روی مقادیر اندازه‌گیری شده فرمانی به خروجی‌های دیجیتال یا آنالوگ اینورتر فرستاده می‌شود که باعث روشن یا خاموش، افزایش یا کاهش دور الکتروموتورهای بوستر پمپ‌‌ها می‌شود.
مراحل راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر
معمولا بخش‌های مختلف راه اندازی یک بوسترپمپ توسط شرکت سازنده راهنمایی می‌شود و همچنین کلیدها و تنظیمات هر اینورتر را شرکت سازنده آن در دفترچه راهنما ذکر می‌کند. پیشنهاد می‌شود حتما از راهنما استفاده کنید. راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر بسته به نوع اینورتر و برند آن می‌تواند متفاوت باشد اما بطور کلی برای همه آنها مراحل زیر طی می‌شود:

انتخاب اینورتر مناسب: برای انتخاب اینورتر مناسب برای بوستر پمپ باید به پارامتر‌های موتورهای بوستر پمپ‌‌ها مانند تکفاز یا سه فاز بودن برق ورودی، توان موتور، تعداد پمپ‌‌ها و پارامتر‌های دیگر کنترلی اینورتر توجه داشت.
نصب اینورتر: اینورتر در محل مناسبی نصب شود که تهویه مناسب داشته باشد و در معرض رطوبت و گرد و غبار نباشد.
اتصال سیم کشی: سیم کشی بین پمپ، اینورتر و منبع تغذیه به درستی انجام شود. نقشه سیم کشی اینورتر و پمپ باید مطابق با راهنمای شرکت سازنده انجام شود.
تنظیم پارامترهای اینورتر: پارامترهای اینورتر باید مطابق با مقدار مورد نیاز آب و فشار خروجی تنظیم شود. این پارامترها شامل حداقل و حداکثر فرکانس، تعداد پمپ‌ها، فشار خروجی، زمان تاخیر و روشن‌شدن هر کدام از پمپ‌ها و ... می‌باشد.
تست و راه اندازی: پس از تنظیم پارامترها، سیستم باید تست شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.
نکات مهم در راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر
قبل از راه اندازی، دفترچه راهنمای اینورتر و پمپ را به دقت مطالعه کنید.
از یک متخصص برق برای نصب و راه اندازی سیستم کمک بگیرید.
به حداکثر جریان راه اندازی پمپ توجه کنید و اینورتر را با جریان راه اندازی بالاتر انتخاب کنید.
پارامترهای اینورتر را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.
سیستم را پس از راه اندازی تست کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
نقشه را‌ه اندازی بوستر پمپ با اینورتر
برای نصب و را‌ه‌اندازی دستگاهی مثل پمپ نیاز به نقشه می‌باشد. در زیر نقشه راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر برای یک مجموعه 3 پمپی آورده شده است. با توجه به نیاز به مقدار آب و فشار لازم هر ساختمان تعداد بوستر پمپ آبرسانی مورد استفاده می‌تواند متغیر باشد که البته شمای کلی نقشه آن‌‌ها مشابه شکل زیر می‌باشد.

نقشه راه اندازی بوستر پمپ با اینورتر

معروف‌ترین برند‌ها در تولید اینورتر بوسترپمپ
شرکت‌های زیادی در زمینه تولید اینورتر‌های مخصوص بوستر پمپ می‌پردازند. از جمله معروف‌ترین این برند‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینورتر LS
اینورتر پنتاکس
اینورتر دانفوس
اینورتر زیمنس
اینورتر دلتا
اینورتر ABB
اینورتر VACON
اینورتر آگر
جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های استفاده از اینورتر برای راه اندازی بوستر پمپ است. کنترل فشار و دبی آب برای ساختمان‌‌های مرتفع و تاسیساتی که نیاز دقیق به فشار آب دارند نکته مهمی است که استفاده از اینورتر این امر را میسر ساخته است. همچنین یکی دیگر از کاربرد‌های اینورتر در بوستر پمپ سوییچینگ پمپ است. زمانی که یک پمپ بیش از حد روشن بوده و نیاز به استراحت دارد یا به هر دلیلی که نیاز به تغییر پمپ فعال می‌باشد، این کار توسط اینورتر انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب اینورتر مناسب بوستر پمپ می‌توانید با کارشناسان ما در کالاصنعتی در تماس باشید.