آرشیو دی ماه 1403

جدیدترین اخبار صنعت

سرویس فاکتور گیربکس صنعتی چیست؟

۷ بازديد
مشخصات و پارامترهای گیربکس صنعتی
مشخصات فنی گیربکس صنعتی معمولاً اطلاعاتی است که توسط توسعه‌ دهندگان و سازندگان انواع مختلف گیربکس صنعتی بر روی پلاک گیربکس نصب می‌گردد ارائه می‌شوند تا از این طریق روش‌های صحیح نصب و همچنین پارامترهای استفاده‌ شده در انواع گیربکس در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. همچنین مصرف‌ کنندگان باید به‌ خوبی از اطلاعات و مشخصات فنی لازم برای انتخاب گیربکس صنعتی آگاه باشند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. برای آگاهی از آخرین قیمت پمپ کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

این مشخصات و پارامترها عبارتند از: توان ورودی (که عموماً بر حسب کیلووات الکتروموتور بیان می شود)، نسبت تبدیل گیربکس (عموماً در گیربکس هلیکال به صورت دور خروجی مطرح می شود)، نحوه نصب گیربکس، سرویس فاکتور، سایز و دیگر پارامترهای مهم که به مرور به آنها اشاره خواهد شد. سرویس فاکتور گیربکس یکی از پارامترهای مهم و اساسی برای انتخاب است که اغلب نادیده گرفته می شود.

این فاکتور اساسی که به فاکتور خدمت یا عدد سرویس دهی نیز مشهور است، در حقیقت مقداری عددی است که مشخص کننده طریق مصرف، ساعات کارکرد و تعداد استارت و استاپ گیربکس است. اگر بخواهیم به طور ساده در مورد S.F گیربکس صحبت کنیم، میتوان سرویس فکتور را حاصل تقسیم گشتاور خروجی گیربکس به گشتاور مورد نیاز برای تجهیز مصرف کننده است. موسسه AGMA که تقریباً مشهورترین موسسه برای معیارهای اساسی گیربکس به شمار می رود، عدد سرویس فکتور گیربکس را ترکیبی از مشخصات دنده، نوع گیربکس، محاسبات و شاخص های عملکردی گیربکس می داند.

عوامل مهم برای محاسبه سرویس فاکتور گیربکس
برای ساده سازی، بر اساس تجربیات و بازخورد بسیاری از مشتریان گیربکس صنعتی در جهان، سه پارامتر مهم تعریف شده است که بر اساس آنها سرویس فاکتور گیربکس محاسبه خواهد شد. این پارامترها عبارتند از:
ادامه مطالب

ساعت کارکرد: ساعت در روز
نوع بار: سبک (شوک کم) U ، نیمه سنگین M ، سنگین (شوک زیاد) H
تناوب راه اندازی: تعداد راه اندازی در ساعت
حال کافی است که سه پارامتر فوق را برای کاربرد خود بدست آورده و از جدول زیر برای انتخاب SF مناسب استفاده نمایید. در ادامه با یک مثال کاربردی نحوه محاسبه سرویس فاکتور را نمایش خواهیم داد. در برخی مراجع دمای محیط هم به عنوان یک معیار تعیین کننده مطرح شده است که به دلیل اهمیت کمتر از آن صرف نظر خواهیم کرد.



مثال کاربردی برای انتخاب سرویس فاکتور گیربکس فرض بفرمایید گیربکس هلیکال شافت مستقیم را برای استفاده با یک تجهیز شبیه به پمپ دنده ای میخواهید بر روی شاسی کوپل کنید. این موتور گیربکس به صورت دائم و 8 ساعت در روز کار خواهد کرد. استفاده از موتور گیربکس برای پمپ جزو کارهای کم شوک به حساب می آید و در نتیجه نمودار U نمودار مورد نظر شما خواهد بود. فرض بفرمایید 30 بار در ساعت موتور گیربکس استارت و استاپ خواهد کرد. لذا با توجه به نمودار سرویس فاکتور شما 1.1 خواهد شد. خاطر نشان میکند که سرویس فاکتور یک مقدار بی بعد است.



اما سایت کالا صنعتی انتخاب سرویس فاکتور را از این نیز ساده تر کرده است و برای کارهایی که حساسیت چندانی ندارد استفاده از جدول زیر توصیه می شود. در این جدول مقدار تقریبی Service Factor نمایش داده شده است.

خرید پوسته گیربکس حلزونی

۵ بازديد
گیربکس حلزونی چیست؟
گیربکس حلزونی یکی از انواع گیربکس‏‌های پرکاربرد در صنایع و ماشین آلات است که انتقال توان دورانی بین دو محور متنافر که با هم زاویه 90 درجه دارند را میسر می‏سازد. در این گیربکس وظیفه انتقال نیرو بر عهده یک حلزون (پیچ استوان‌ه‏ای شکل) و یک چرخ حلزون (چرخدنده دایره‌‏ای) است.

نحوه عملکرد این گیربکس‌‏ها این گونه است که یک محرک که اغلب الکتروموتور است، توان چرخشی را به حلزون اعمال می‏‌کند، پیچ‌های حلزون با دنده‏‌های چرخ حلزون درگیر می‏‌شوند و چرخ حلزون به حرکت در می‏‌آید و در نتیجه توان منتقل می‌‎‏شود. ویژگی اصلی این چرخدنده، افزایش گشتاور و کاهش نسبت سرعت دورانی تا 1:300 و یا حتی بالاتر است.

از نظر دینامیکی درگیر شدن حلزون و چرخ حلزون، ترکیبی از غلتش و لغزش را به همراه دارد. حتی در نسبت‌های کاهش زیاد، لغزش بر غلتش غالب می‌شود و در نتیجه، اصطکاک و گرما ایجاد شده و راندمان مجموعه چرخ دنده پایین می‌آید. این گیربکس‌ها هم از لحاظ ساختار، مکانیزم و کارکرد نوعی گیربکس حلزونی می‌باشند. گیربکس‏‌های حلزونی کاربردهای فراوانی در بالابرها، نوار نقاله‏‌ها، وسایل حمل و نقل و … دارند. ساده‏‌ترین کاربرد مشهود این مکانیزم در تنظیم سیم گیتار آکوستیک است. 


 (نمونه ای از چرخدنده حلزونی)
اجزاء گیربکس حلزونی:
اجزای اصلی در گیربکس‌‏ حلزونی عبارتند از: حلزون و چرخ حلزون، پوسته گیربکس، بلبرینگ‏‌ها، محور ورودی و خروجی و کاسه نمدها.

بیشتر بخوانید: کاربرد گیربکس شافت مستقیم


 (اجزاء گیربکس حلزونی)
الف) حلزون و چرخ حلزون :
مهم‏ترین قسمت گیربکس حلزونی که وظیفه انتقال گشتاور و کاهش دور را بر عهده دارد، حلزون و چرخ حلزون است. در چرخ‏دنده‏‌های دیگر نسبت دور به نسبت قطر یا تعداد دندانه‏‌های دو چرخ‏دنده درگیر بستگی دارد اما در چرخ‏دنده حلزونی این نسبت با تعداد راه‏‌های حلزون و تعداد دندانه‏‌های چرخ حلزون مشخص می‌‏شود. در حلزون تک‏راهه با هر چرخش 360 درجه حلزون، چرخ حلزون به اندازه یک دندانه می‏‌چرخد. برای حلزون‏‌های چند راهه، این نسبت از تقسیم تعداد راه‏‌های حلزون به دندانه‌‏های چرخ حلزون تعیین می‏‌گردد.



 (انواع حلزون از نظر تعداد راه)

حلزون‏‌ها از نظر شکل به دو دسته حلزون استوانه‌‏ای و گلوبوئید تقسیم می‏‌شوند. حلزون‏ گلوبوئید در مقایسه با حلزون استوانه‏‌ای قدرت انتقال توان و بازدهی بیشتر‏ی دارد. دندانه‏‌های حلزون و چرخ حلزون می‏‌تواند به صورت ساده یا مارپیج باشد. در نوع مارپیچ که سطح تماس بیشتری را برقرار می‏‌کند، بازدهی بیشتری نسبت به چرخ‏دنده‏‌های ساده دارند. برای مقاومت در برابر تنش و سایش، حلزون معمولا از آلیاژهای فولادی سخت کاری شده و چرخ حلزون اغلب از فسفر و برنز ساخته می‏‌شود.

بیشتر بخوانید: گیربکس خورشیدی چیست؟


 (حلزون استوانه‏‌ای و چرخ حلزون گلوبوئید)

 (حلزون گلوبوئید و چرخ حلزون گلوبوئید)
ب) پوسته :
پوسته تمامی تجهیزات گیربکس را در بر می‏‌گیرد و جاذب ارتعاشات و لرزش‌‏ها است. جنس پوسته معمولا از آلومینیوم و چدن است. پوسته‏‌های ساخته شده از چدن قدرت انتقال گشتاور بالاتری را نسبت به پوسته‏‌های آلومینیومی دارند.

ج) بلبرینگ‌‏‏ها و محورهای ورودی و خروجی :
بلبرینگ‏‌ها اجازه حرکت نسبی دورانی بین شافت و گیربکس را می‌دهند و اصطکاک چرخشی را کاهش می‌‏دهند. این تجهیزات صنعتی بارهای محوری و شعاعی را تحمل می‏‌کنند و معمولا ساختاری فولادی دارند.

محورهای ورودی و خروجی وظیفه انتقال نیرو از موتور الکتریکی به گیربکس و خروج از آن را برعهده دارند.

د) کاسه نمد :
کاسه نمد نوعی درزگیر است که برای درزگیری بین محور دوار و پوسته گیربکس حاوی روغن استفاده می‌گردد تا از نشت روغن به بیرون از پوسته و ورود گرد و خاک و رطوبت به آن جلوگیری نماید.

ویژگی گیربکس حلزونی:
اگر انتقال گشتاور فقط در یک جهت انجام شود به سیستم انتقال قدرت، خود قفل گفته می شود. مکانیزم چرخدنده‌‏های حلزونی اغلب به دلیل نحوه عملکرد خاص، خود قفل هستند. این خود قفلی به دلیل حرکت پیچشی رزوه‌‏های حلزون در زاویه کم است که وقتی چرخ‌ حلزون سعی می‌کند آن را بچرخاند نیروی اصطکاک بین چرخدنده و پیچ حلزون، آن را در جای خود نگه می‌دارد و مانع چرخش آن می‌شود. این خاصیت گیربکس‌ حلزونی در ماشین‌هایی از قبیل سیستم‌های نقاله مکانیکی (کانوایر) و بالابرها مورد استفاده است.

خود قفل شوندگی همیشه با اصطکاک همراه است. بنابراین چرخ دنده های خود قفل همیشه دارای بازده کمتری نسبت به چرخ دنده های غیر خود قفل شونده هستند. معمولاً بازده چرخ دنده‏‌های حلزونی خود قفل شونده کمتر از 50٪ است. بازده بالای 90٪ برای چرخ دنده‏‌های حلزونی نیز ممکن است، اما در اصل بدون خود قفل شوندگی است.

با این حال ، اگر به دلایل اقتصادی با خاصیت خودقفل شوندگی به همراه بازدهی بالا نیاز باشد، گیربکس باید به ترمز نگهدارنده مجهز باشد. حلزون‏‌های چند راهه با اینکه بازدهی بیشتری دارند ولی خاصیت خود قفل شوندگی کمتری نسبت به حلزون تک راهه دارند.

از دیگر ویژگی‏‌های این گیربکس‏‌ها می‏‌توان به تعمیر و نگهداری آسان، سر وصدا و ارتعاشات کم، نصب آن در حالت‏‌های مختلف، راندمان و گشتاور خروجی بالا اشاره کرد و راه اندازی نرم و ساده اشاره کرد.معایب گیربکس حلزونی را می‏توان در مصرفی بودن حلزون و چرخ حلزون به علت سایش و تنش و محدودیت در توان دید.

کاربرد گیربکس حلزونی:
گیربکس‌‏ حلزونی به دلیل ویژگی‏‌های منحصر به فرد از جمله کاهش دور و خود قفل شوندگی در بالابرهای ساختمانی، کانوایرها، سیستم‌های انتقال مواد، هواکش‏‌ها، میکسرهای بشکه‏‌ای و بتن، خوردکن‏‌ها، ماشین‏‌آلات غربالگری، دستگاه‏‌های آجر و بلوک‌‏زنی، دستگاه‏‌های بستنی سازی، آسیاب‌‏های کوچک، ماشین‌‏آلات بسته‏‌بندی، ماشین‌‏آلات تراش، هواکش‌‏ها، پمپ‌‏های سیلندری، دیزل ژنراتورها،کوره‏‌های صنعتی، دستگاه تزریق فوم، لرزاننده (shaker) خط تولید نان‌‏های صنعتی راه‏‌اندازی گیربکس‏‌های بزرگ‏تر و به طور کلی در صنایع مختلفی از جمله صنایع کاشی و سرامیک، صنایع غذایی، صنایع دارویی و شیمیایی، صنایع ماشین‎‏‌سازی، صنایع ساختمانی و … کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه عملکرد گیربکس BEVEL


 (یک بالابر شامل یک گیربکس حلزونی و موتورالکتریکی تک فاز با توان 12 اسب بخار)
انواع گیربکس حلزونی:
به طور کلی برای انتخاب یک گیربکس حلزونی مناسب باید به نوع کاربرد، مقدار گشتاور و سرعت دورانی(دور) خروجی مورد نیاز ، الکتروموتور از نظر توان و دور، آرایش محورها و شرایط محیط کار از نظر دما، رطوبت و … توجه شود و با توجه به نوع کاربرد در انواع پایه‌‏دار، فلنچ‏‌دار و هالو شافت وجود دارد.

در گیربکس سری MVF اتصال با الکتروموتور به صورت مادگی (هالو شافت) و کوپل مستقیم است. اگر نحوه اتصال با الکتروموتور به صورت تسمه و پولی، دنده و زنجیر است باید از گیربکس‏‌های سری VF استفاده کرد. این گیربکس‏‌ها در ماشین‌‏آلات انتقال مواد مانند بالابرها کاربرد گسترده‌‏ای دارند. اگر در قسمت خروجی نیاز به نصب گیربکس به صورت کوپل مستقیم باشد، از گیربکس‏‌های FC استفاده می‌‏شود. این نمونه گیربکس در میکسرها کاربرد دارد.
مرجع
نصب، تعمیر و نگهداری:
در هنگام نصب، تعمیر و نگهداری گیربکس حلزونی باید به موارد زیر دقت شود:

قبل از نصب، باید جهت صحیح چرخش شافت‏‌ها بررسی شود.
نصب دستگاه باید پایدار و مستحکم و جایگاه نصب باید تراز باشد تا از هرگونه ارتعاش گیربکس جلوگیری شود.
محیط کاری گیربکس باید از نظر شرایط دمایی و رطوبتی مناسب باشد.
قبل از راه‌‏اندازی باید از هم محور بودن شافت‏‌ها، استحکام اتصالات ورودی و خروجی و کافی بودن سطح روغن اطمینان حاصل شود.
بارگذاری باید به صورت تدریجی اعمال شود و باید از اعمال ناگهانی بار حداکثری به گیربکس خودداری شود.
با توجه به نحوه انتقال قدرت و اصطکاک خاص بین حلزون و چرخ حلزون باید از روغن‌‏های معدنی و صنعتی با ویسکوزیته بالا برای روانکاری سطوح استفاده شود. برای بسیاری از گیربکس‏‌های حلزونی، روغن اولیه باید پس از 300 ساعت کاری تعویض و داخل گیربکس با شوینده مناسب تمیز شود. سطح روغن باید به طور منظم چک شود و در صورت نیاز روغن به گیربکس اضافه شود.
نشت روغن از کاسه نمدها و میزان سر و صدای بلبرینگ‏‌ها باید به طور منظم و در فواصل زمانی مشخص چک شود و درصورت لزوم تعمیر یا تعویض انجام شود.
قیمت گیربکس حلزونی:
جهت خرید گیربکس حلزونی و مشاوره تخصصی با کارشناسان فروش و همچنین دریافت لیست قیمت و کاتالوگ گیربکس حلزونی با شرکت آتور صنعت با شماره تلفن 32004-031 تماس حاصل فرمایید.

انواع لاستیک کوپلینگ

۸ بازديد
لاستیک کوپلینگ قطعه ای مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر و انتقال قدرت و گشتاور در انواع مختلفی تولید میشود. به بیانی دیگر کوپلینگ های پلاستیکی یا همان لاستیک کوپلینگ به عنوان یک واسطه میان یک شفت متحرک و یک شفت محرک ایفای نقش میکند و از ضربه های مکانیکی به کوپلینگ جلوگیری میکند. این لاستیک کوپلینگ ها به عنوان ضربه گیر نیز عمل می‌کنند و می توانند بارهای لحظه ای را نیز در خود جای دهند. همچنین انواع کوپلینگ ها دارای لاستیک های مختلف با جنس های گوناگون هستند.

خرید لاستیک کوپلینگ؛ پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید بافر یا رابر کوپلینگ
انتخاب درست و خرید مناسب لاستیک کوپلینگ می‌تواند تأثیر مهمی بر کارایی و عملکرد سیستم‌های مکانیکی و کوپلینگ ها داشته باشد. از این رو، به بررسی نکات مهمی که باید در هنگام خرید لاستیک کوپلینگ در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم.

نوع لاستیک کوپلینگ: قبل از خرید لاستیک کوپلینگ، نیاز است که نوع کوپلینگ و همچنین لاستیک کوپلینگ مورد نیاز خود را تعیین کنید. در ادامه این صحفه میتوانید با انواع لاستیک کوپلینگ آشنا شوید.
تحمل به بار و سرعت: مهمترین فاکتور در خرید لاستیک کوپلینگ توانایی آن در تحمل به بار و سرعت کاربری مدنظر است. باید مطمئن شوید که لاستیک کوپلینگ انتخابی توانایی تحمل بار و سرعت مورد نظر شما را دارد.
شرایط محیط کار: شرایط محیط کار لاستیک کوپلینگ نیز نکته مهمی در انتخاب و خرید لاستیک کوپلینگ است. اگر لاستیک کوپلینگ در محیط‌های خاصی مانند محیط‌های شیمیایی یا با دماهای بالا کار خواهد کرد، باید از لاستیک کوپلینگ‌های مقاوم به شرایط مخصوص استفاده کنید.
خاطر نشان است که با رعایت نکات مطرح شده و مشورت با کارشناسان فروش، می‌توانید انتخابی هوشمندانه برای رفع نیازها، و همچنین به بهبود کارایی و کاهش خطرات ناشی از عدم تطابق لاستیک کوپلینگ با سیستم‌های مکانیکی‌تان کمک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت کوپلینگ و لاستیک کوپلینگ با کارشماسان ما در ارتباط باشید.

انواع لاستیک کوپلینگ
همانطور که گفته شد تمامی کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری دارای یک عنصر پلاستیکی در ساختار خود هستند. تمامی الاستومر ها دارای یک طول عمر مشخصی هستند و پس مدتی دچار سایش می شوند و نیاز به تعویض دارند. شرکت کالا صنعتی انواع لاستیک کوپلینگ های متفاوت را به مشتریان خود ارائه می دهد که عبارت اند از:

لاستیک کوپلینگ N-EUPEX در دو سری KB و DS
لاستیک کوپلینگ میل پینی یا هالوپین (RUPEX)
لاستیک کوپلینگ روتکس (ROTEX )
لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)
لاستیک کوپلینگ N-EUPEX
لاستیک کوپلینگ

کوپلینگ های N-EUPEX پرکاربردترین نوع کوپلینگ ها هستند. این کوپلینگ ها در دو سری ساده (کوپلینگ KB) و سری DS تولید می شوند. این کوپلینگ ها بر اساس استاندارد شرکت FLENDER با متریال متفاوتی تولید می شوند که در جدول زیر مشاهده می کنید.

جنس سختی محدوده دمایی
N-EUPEX Series
NBR Standard Type ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Electrically Insulating ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Soft ShoreA 65 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Normal low-backlash ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Soft low-backlash ShoreA 65 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR Normal low-backlash ShoreA 80 50- تا 80+ درجه سانتی گراد
HNBR high temperature ShoreA 80 10- تا 100+ درجه سانتی گراد
Type N-EUPEX DK
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
N-EUPEX DS Series
NBR Hard ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
لاستیک کوپلینگ میل پینی یا هالوپین (RUPEX)
لاستیک کوپلینگ میل پینی که اغلب با نام رابر کوپلینگ نیز شناخته می شود با متریال و درجه سختی های متفاوتی تولید می شوند. در جدول زیر انواع متریال و مشخصات آن ها را مشاهده میکنید.

لاستیک کوپلینگ میل پینی

جنس سختی محدوده دمایی
NBR نوع استاندارد 80 Shore A 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR عایق الکتریکی ShoreA 80 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR نرم ShoreA 60 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NBR سخت ShoreA 90 30- تا 80+ درجه سانتی گراد
NR برای دمای پایین ShoreA 80 50- تا 50+ درجه سانتی گراد
HNBR برای دمای بالا ShoreA 80 10- تا 100+ درجه سانتی گراد
لاستیک کوپلینگ روتکس (ROTEX )
الاستومر، رابر یا لاستیک کوپلینگ روتکس با توجه به درخواست و نیاز مصرف کننده با متریال های متفاوتی تولید می شوند. لاستیک کوپلینگ روتکس نیاز به بررسی و تعویض دوره ای دارد و در غیر این صورت ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، لاستیک دچار فرسودگی شده و دنده های کوپلینگ با یکدیگر جفت شوند و در نتیجه کوپلینگ دچار خرابی شود. مواد سازنده لاستیک کوپلینگ روتکس در جدول زیر آورده شده است.
لاستیک کوپلینگ روتکس

جنس سختی محدوده دمایی
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR 92 Shore A 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 92 50- تا 90+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR ShoreA 98 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 98 30- تا 90+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان بهبود یافته) T-PUR ShoreA 64 50- تا 120+ درجه سانتی گراد
(پلی اورتان) PUR ShoreA 64 30- تا 110+ درجه سانتی گراد
لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)
لاستیک کوپلینگ ستاره ای بر اساس نیاز مصرف کننده، می توانند با مواد متفاوتی تولید شوند. معمولاً لاستیک کوپلینگ HRC از جنس پلی پروپیلن می باشد. لاستیک کوپلینگ ستاره ای معمولاً برای دمای بین -50 تا +50 درجه سانتی گراد مناسب است. لاستیک کوپلینگ ستاره ای HRC برای سایزهای زیر تولید می شود و در کالا صنعتی موجود است.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2808/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF


سایز لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)
65
85
105
125
145
175
215
275
لاستیک کوپلینگ روتکس

شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده اینترنتی کالاهای صنعتی در کشور، لاستیک انواع کوپلینگ های صنعتی را برای مشتریان خود تأمین می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

قیمت لاستیک کوپلینگ
یکی از نکات مهم هنگام خرید لاستیک کوپلینگ، قیمت آن است. قیمت لاستیک تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که انتخاب آن بستگی به نیاز های کاربری دارد. در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لاستیک کوپلینگ خواهیم پرداخت:

نوع کوپلینگ: اولین مورد در قیمت لاستیک کوپلینگ این است که لاستیک چه کوپلینگی مدنظر است. قیمت لاستیک کوپلینگ ها با یکدیگر تفاوت دارند.
جنس متریال در ساخت لاستیک کوپلینگ: یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت لاستیک کوپلینگ، نوع متریال استفاده شده در ساخت آن است. لاستیک کوپلینگ‌ها معمولاً از موادی مانند پلی‌یورتان، نئوپرن، نایلون، و پلی‌استر ساخته می‌شوند. هر کدام از این مواد خواص مکانیکی و مقاومتی مختلفی دارند و در نتیجه، هزینه تولید و قیمت نهایی لاستیک کوپلینگ تحت تأثیر انتخاب متریال و مصالح قرار می‌گیرد.
اندازه و ابعاد لاستیک کوپلینگ: ابعاد لاستیک کوپلینگ نیز تأثیر مهمی بر قیمت آن دارد. لاستیک کوپلینگ‌های بزرگ‌تر و قطر بزرگتر معمولاً هزینه بیشتری دارند. همچنین، تعداد و اندازه شکل‌های داخلی و خارجی لاستیک نیز بر قیمت لاستیک کوپلینگ تأثیرگذار است.
مقاومت به شرایط محیطی: لاستیک کوپلینگ‌ها باید در شرایط محیطی مختلف عملکرد مناسبی داشته باشند. مقاومت به عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت، آلودگی های شیمیایی و UV می‌تواند هزینه تولید را افزایش دهد. برای محیط‌های ویژه نیاز به لاستیک کوپلینگ‌های خاص با مواد و پوشش‌های خاص داریم که به مراتب قیمت آن‌ها بیشتر است.