آرشیو مرداد ماه 1403

جدیدترین اخبار صنعت

کاربرد اینورتر ایرانی

۴ بازديد
با پیشرفت صنعت برق کشور و نیاز هر روزه ی ما به کنترل و اتوماسیون، تولید کنندگان داخلی تصمیم به ساخت تجهیزات کنترلی گرفتند، که یکی از این تجهیزات درایو های فرکانس متغییر (VFD) یا همان اینورتر ها هستند. با توجه به اهمیت الکتروموتور ها و کاربرد وسیع آن ها در صنایع، مراکز تجاری، اداری، مسکونی و ... این تجهیز را به عضو جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل کرده و می توان گفت امروزه بدون الکتروموتور ها بسیاری از کارهای روزمره غیر قابل انجام است. با این حال این تجهیز پر کاربرد، چالش های زیادی مانند راه اندازی و توقف، مصرف بالای برق، کنترل دور و ... برای صنعتگران به وجود می آورد؛ که اینورتر ها با قابلیت هایی که دارند توانسته اند این چالش ها را رفع کنند و به عنوان بهترین و مطمئن ترین روش برای کنترل صفر تا صدی موتور استفاده شوند.

امروزه گستردگی در انواع مدل ها و برند های اینورتر باعث شده که تشخیص یک اینورتر متناسب با کاربری مصرف کننده کمی گیج کننده باشد. از طرفی با توجه به قیمت های گزافی که برند های خارجی سازنده ی اینورتر دارند باعث شده که انتخاب یک اینورتر ایرانی گزینه ی مناسب تری باشد. اینورتر ایرانی با توجه به استاندارد های جهانی ساخته شده و با مشخصه های شبکه برق ایران سازگار تر است. از این رو میتوان گفت که اینورتر ایرانی از کیفیت و کارایی بالا نسبت به محصولات مشابه خارجی برخوردار می باشد. چون با توجه به شرایط بازار برداشت میشود که مصرف کنندگان بیشتر به دو معیار قیمت مناسب و کیفیت محصول توجه دارند.

قیمت اینورتر ایرانی
اینورترها به دلیل حساسیت و دقت بالا قیمت بالایی دارند. همچنین اینورترهای خارجی به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و قیمت دلار، با قیمت بالایی وارد ایران و عرضه میشوند. بنابراین انتخاب اینورتر ایرانی باعث کاهش هزینه ها میشود و مصرف کنندگان زیادی از اینورترهای ایرانی استفاده میکنند. خوب است بدانید اکثر اینورترهای ایرانی در کارخانه های داخلی با مونتاژ قطعات ساخته و تولید میشوند. در تعیین قیمت اینورتر ایرانی چندین عامل تاثیرگذار است. عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت اینورتر ایرانی به شرح زیر است:

توان اینورتر
جریان و ولتاژهای ورودی و خروجی
جنس بدنه و مقاومت در برابر شرایط سخت و ضربات مکانیکی
امکانات و آپشن های جدید
با ورود به صفحه اینورتر ایرانی در سایت کالاصنعتی میتوانید انواع برندهای ایرانی اینورتر و لیست قیمت آنها را مشاهده کنید. همچنین برای استعلام قیمت اینورتر ایرانی میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید اینورتر ایرانی
در هنگام انتخاب و خرید اینورتر ایرانی بایستی پارامترها و نکات مهمی را رعایت کنید تا بهترین انتخاب را از بین مدل ها و انواع برندها داشته باشید. از این رو نگاهی به مهم ترین نکات در هنگام خرید اینورتر ایرانی میندازیم.

توان و دور دستگاه ها و موتورها: گام اول در هنگام خرید اینورتر ایرانی، سازگاری توان موتور و اینورتر است. برای موتورهایی که توان 750 وات دارند بهتر است اینورترهایی با توان 1 تا 1.5 کیلووات نصب شود. همچنین دور موتور با اینورتر باید ست و سازگار باشد. اکثر موتورهای الکتریکی در توان‌های 700، 1400 و 2800 تولید می‌شوند.
کاربری اینورتر: اینورترها به صورت کلی در دو دسته سنگین کار و سبک کار طراحی و تولید میشوند. در هنگام خرید اینورتر ایرانی باید به کاربری مورد نظر خود توجه کنید.
محصولات پیشنهادی: خرید اینورتر
مزایای اینورتر ایرانی
اینورتر ایرانی به دلیل اینکه اکثر قطعاتش در داخل ایران ساخته و مونتاژ میگردد قیمت بسیار کمتری نسبت به مشابهات خارجی خود دارد. از طرفی اکثرشان به خاطر داشتن دفترچه راهنمای فارسی، طریقه ی نصب و راه اندازی راحتی دارند. یکی دیگر را ویژگی های مهم اینورتر های ایرانی خدمات پس از فروش آن ها است که آن ها را از اینورتر های خارجی متمایز کرده؛ بعلاوه اینورتر های ایرانی با داشتن گارانتی مدت دار، مصرف کننده را از خرید خود مطمئن می سازد.

چرا اینورتر ایرانی بخریم؟
اینورتر به عنوان یک سیستم کنترلی و فیلتر میان پارامترهای ورودی و خروجی، بر روی کل مدار الکتریکی تاثیرگذار است و کمک شایانی به مصرف بهینه برق میکند. اینورتر های ایرانی به دلیل قدرت زیاد در رقابت با محصولات مشابه خارجی، کیفیت بالا، قیمت مناسب، همچنین دفترچه منوآل کاملا فارسی اولین پیشنهاد به مشتریان اینورتر است. در ادامه نگاهی به مهم ترین مزایای اینورتر ایرانی که شما را مجاب به انتخاب اینورتر ایرانی میکند، میندازیم.

قیمت اقتصادی
کنترل و هوشمند سازی مدار الکتریکی و ولتاژ
مصرف بهینه برق
کاهش‌ هزینه‌ها
کنترل و کاهش جریان ورودی
افزایش عمر و عملکرد موتور و دستگاه ها با کاهش استهلاک
کاهش تنش ها و آسیب های مکانیکی
کنترل سرعت و جهت موتور
کار آسان با پنل کنترلی
توانایی قطع و وصل کردن موتور بدون قطع جریان اصلی
مراقبت از موتور در برابر تغییرات جریان
ویژگی های کلی اینورتر ایرانی
برند ها و سازندگان ایرانی به منظور جذب مشتری و رضایت آنها و همچنین قدرت رقابت با برندهای خارجی و اروپایی، همواره تلاش کردند که تمام استاندارهای جهانی را رعایت و اینورترهایی با کیفیت بالا و طراحی و تولید کنند. مشخصات کلی اینورترهای ایرانی به شرح زیر است:

سیستم ایمنی و حفاظتی دایو اینورتر
نصب ترمز داخلی با حداکثر توان 15 کیلووات
سیستم برنامه ریزی
امکان نصب کارت‌های آپشن متنوع
کار آسان با پنل کنترل و تنظیم مقادیر پارامترها
راهنمای نصب و استفاده کاملا فارسی
سیستم کنترل PID
طراحی مدل‌های مخصوص پمپ و هواکش و شرایط کنترل چندین پمپ
سیستم کنترل گشتاور و توان
سیستم تهویه مطبوع
برندهای اینورتر ایرانی
اینورتر پنتاکس
اینورتر زیما
اینورتر SBT
اینورتر پرتو صنعت
اینورتر سانترنو
اینورتر سهند
اینورتر استنسون
اینورتر کارادرایو
در ادامه به معرفی تعدادی از پر فروش ترین برندهای اینورتر ایرانی میپردازیم.
https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1179/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

اینورتر پنتاکس
یکی از برند های موفق در زمینه ی ساخت اینورتر در ایران برند پنتاکس است. پنتاکس که یکی از بزرگترین تولید کنندگان پمپ های آب خانگی، ساختمانی، صنعتی و کشاورزی در ایتالیا می باشد با سابقه ای بیش از سه دهه در ایران یکی از مشهورترین و محبوب ترین پمپ های آب را عرضه می نماید. شرکت دیزل ساز نماینده انحصاری پنتاکس در ایران می باشد که اینورتر پنتاکس را تحت لیسانس پنتاکس ایتالیا در ایران تولید و عرضه می نماید. همچنین سایت کالا صنعتی به عنوان نمایندگی فروش اینورتر پنتاکس این محصول را در سراسر ایران به فروش می رساند. اغلب اینورتر ایرانی پنتاکس را برای استفاده با تجهیزاتی نظیر پمپ و فن می شناسند اما باید توجه داشت که نمونه های سنگین کار آن برای کارهایی نظیر نصب با الکتروگیربکس ها هم بسیار مناسب است.

اینورتر یسما

اینورتر زیما
زیما، شرکتی ایرانی در زمینه ی طراحی وتولید ادوات الکترونیک و الکترونیک قدرت، تولید کننده ی انواع درایو و کنترل کننده ی دور موتور با بیش از دو دهه تجربه که با تکیه بر فناوری و با بهره مندی از دانش فنی پیشرفته، کمک به ارتقای دانش و تکنولوژی در صنعت اتوماسیون کشور کرده است. طراحی جدید و منحصر به فرد همراه با زنجیره ی بین المللی تامین با کیفیت و همچنین بهره گیری از تکنولوژی تولید روز دنیا، زیما را قادر می سازد تا محصولی ارزشمند درگرید جهانی به بازار عرضه کند. ارتباط موثر با متخصصین اتوماسیون و تلاش برای بهره گیری عمیق از دانش و رفع نیاز آنان، از استراتژی های مجموعه زیما و نشانه ای از باور عمیق مبتنی بر شعار “Knowledge Drive” محسوب می گردد. اینورتر ایرانی زیما به سه سری تقسیم می شود:

G Series
P Series
L Series
که هرکدام برای یک کاربری خاص طراحی و ساخته شده است.

اینورتر اس بی تی
اینورتر SBT
شرکت فنی و مهندسی سنا برق توان (Sana Bargh Tavan) در جهت طراحی، ساخت و تولید ادوات کنترل، نظارت و حفاظت از سال 1391 ، با هدف ساخت نمونه داخلی درایو آسانسور و ارائه محصولی با کیفیت و قدرتمند و در عین حال با قیمتی رقابتی نسب به رقبای حاضر، قدم به عرصه‌ی این صنعت نهاد. پس از موفقیت در تولید و عرضه‌ ی درایو‌‌های آسانسوری و در راستای ارائه‌ ی محصولی کارآمد در زمینه‌های مختلف صنعتی، این شرکت موفق به تولید درایوهایی در رده‌های توانی مختلف و در دو نوع گیربکس‌ دار (القائی) و درایو گیرلس (آهنربای دائم) شده است؛ که این نوع محصولات در کاربردهای متنوع نظیر صنایع اتوماسیون، ماشین‌ کاری، تهویه مطبوع، پمپ و فن، معدن، انرژی و… مورد استفاده است. اکنون پس از گذشت سال‌ها از تولید محصولات اولیه و کسب تجربه‌ های فراوان در این صنعت، شرکت سنا برق توان (SBT) با ارائه‌ی محصولات خود به دیگر کشورهای دنیا، قدمی مهم در راستای ارائه‌ ی محصولی ایرانی در بازارهای صنعتی بین‌المللی برداشته است. محصولات شرکت SBT به سه مجموعه تقسیم می شود:

درایو آسانسوری
درایو صنعتی کاربرد عمومی
کارت های جانبی
اینورتر پرتو صنعت

اینورتر پرتو صنعت
شرکت پرتو صنعت با فناوری وکتور کنترل محصولات با کیفیتی تولید کرده است که قابل مقایسه با برند های روز دنیا و اروپا هستند و از این حیث یکی از شرکت های پیشرو در ایران به شمار می رود.محصولات شرکت پرتو صنعت به بسیاری از کشورهای همسایه نظیر امارات و ترکیه نیز صادر شده و می شود و در ارز آوری هم میتوان به عنوان یک شرکت خوب از آن یاد کرد. این شرکت برای کالاهای خود موفق به اخذ گواهینامه CE از شرکت آزمایشگاه های صنایع برق (E.P.I.L) شده و تاییدیه های فنی مطابق استانداردهای EN 61800-3: 2012 و EN 61800-5-1: 2007 برای محصولات خودشده اند. این شرکت با داشتن مساحتی بالغ بر چهار هزار متر مربع در شهرک صنعتی پرند تهران قابلیت تولید چهل هزار عدد دستگاه در سال را داراست از همین رو میتوان این شرکت را بزرگترین تولید کننده درایو در خاورمیانه دانست. تولیدات این شرکت در وندور لیست کالاهای شرکت های نفت خیز جنوبی مثل شرکت ملی گاز، پتروشیمی، شرکت کالای نفت، پخش و پالایش نفت و... قرار دارند. اینورتر ایرانی این شرکت به صورت زیر دسته بندی شده اند:

اینورتر های آسانسوری (سری LX)
اینورتر های ولتاژ پایین (سری MX)
اینورترهای سری EX
اینورتر های تکفاز (سری EZ)
اینورتر ایرانی

برند هایی که در بالا معرفی شد تنها تعدادی از تولید کنندگان اینورتر در ایران هستند. برای آشنایی با سایر برند های اینورتر ایرانی میتوانید به سایت کالا صنعتی، بخش کالای اتوماسیون مراجعه فرمائید.

کاربرد اینورتر ایرانی
همانطور که در بالا هم ذکر شد، از اینورتر ایرانی در کاربری های گوناگونی میتوان استفاده کرد به عنوان مثال:

فن و پمپ ها
کمپرسورها
بوستر پمپ
بالابرها
نوار نقاله ها
آسانسورها
و ...
بسته به نوع کاربری که سبک کار یا سنگین کار است، اینورتر ایرانی هم مدل گشتاور ثابت و هم گشتاور متغییر موجود دارند.

کاربردهای گیربکس عمودی

۳ بازديد
گیربکس عمودی، عمود کار یا عمود نصب، مفهومی است که دو حالت استفاده می شود:
https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/1926/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D9%88%D8%AF%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

گیربکس صنعتی به صورت عمودی نصب شود.
شفت ورودی و خروجی گیربکس زاویه 90 درجه داشته باشند.
تمامی گیربکس های صنعتی را می توان با استفاده از فلنج و پایه به صورت عمودی نصب و استفاده کرد. همچنین انواع گیربکس خورشیدی، هلیکال و حلزونی که شفت های عمود بر هم داشته باشند، توسط شرکت های سازنده تولید می شود. در این مقاله به معرفی انواع گیربکس عمود نصب و کاربردهای آن ها می پردازیم.

انواع گیربکس عمودی
همانطور که اشاره شد، اکثر گیربکس های صنعتی را می توان به صورت عمودی هم استفاده نمود؛ رایج ترین انواع گیربکس عمودی عبارتند از:

گیربکس هلیکال شفت مستقیم؛ سری RF و GF: گیربکس هلیکال شافت مستقیم، توانایی انتقال گشتاور بالایی داشته و فضای کمی را اشغال می کند. در کاربردهای عمود نصب این گیربکس ها را به وسیله فلنج به سایر تجهیزات متصل می کنند.
گیربکس هلیکال آویز: گیربکس آویز، دو شفت موازی داشته و در کاربردهای عمود نصب مانند میکسرها استفاده می شود.
گیربکس بول هلیکال: گیربکس بول هلیکال، شفت های عمود بر هم داشته و می توان خروجی آن را به صورت عمود بر زمین نصب کرد.
گیربکس حلزونی؛ با خروجی FC: گیربکس حلزونی نیز با شفت های 90 درجه تولید شده و حجم بسیار کمی اشغال می کنند. این گیربکس ها در نسبت های خاص دارای خاصیت خود قفل شوندگی بوده و همانند گیربکس بول هلیکال، امکان نصب با خروجی عمود بر زمین دارند.
گیربکس های خورشیدی: گیربکس خورشیدی برای کاربردهایی با گشتاور بالا در دامنه وسیعی از نسبت تبدیل تولید می شوند؛ همچنین امکان 90 درجه کردن شفت های این گیربکس ها نیز وجود دارد.
با توجه به کاربرد مورد نظر می توان الکتروموتور و گیربکس را به وسیله فلنج، پایه یا تسمه و پولی متصل نمود.

کاربردهای گیربکس عمودی
گیربکس های عمودی در کاربردهای مختلفی استفاده می شوند؛ از جمله کاربردهای این گیربکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربردهای گیربکس عمودی

ماشین آلات صنعتی: از گیربکس های عمودی در ماشین آلات صنعتی مختلف از جمله میکسر، آسیاب، گیربکس دستگاه حفاری، سنگ شکن و … استفاده می شود.
آب و فاضلاب: از گیربکس های عمود نصب خورشیدی در استخرهای هوادهی فاضلاب به عنوان گیربکس تیکنر استفاده می گردد.
آزمایشگاه مواد: در برخی از تجهیزات آزمایشگاهی مانند دستگاه های تست کشش یا پیچش نیز از این گیربکس ها استفاده می شود.
کولینگ تاور: گیربکس های عمودی به عنوان گیربکس برج خنک کننده یا کولینگ تاور برای انتقال نیروی موتور به پره ها به کار می رود.
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، گیربکس هایی که شفت های عمود بر هم دارند نیز نوعی گیربکس عمودی به شمار می روند؛ از جمله این گیربکس ها و کاربردهای آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

گیربکس حلزونی جهت استفاده در میکسرها، دستگاه های بسته بندی و بالابرها.
گیربکس RAN جهت تغییر جهت نیرو.
گیربکس بول هلیکال جهت استفاده در کانوایرها.
نتیجه گیری

با توجه به تنوع بالای گیربکس های صنعتی و شباهت هایی که با هم دارند، شاید انتخاب یک گیربکس عمودی متناسب با کاربرد مورد نظر کاری سخت به نظر برسد. بهترین راه برای انتخاب این گیربکس ها، مشورت با افراد متخصص، نیازسنجی کاربردها و سپس اقدام برای خرید است؛ به همین علت پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی با کارشناسان وبسایت کالا صنعتی در تماس باشید تا از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند شود.

بهترین برندهای اینورتر در ایران

۴ بازديد
اینورتر یا درایو کنترل دور موتور، دستگاهی الکترونیکی است که جریان الکتریکی مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) و بالعکس تبدیل می‌کند؛ علاوه بر این، فرکانس و ولتاژ خروجی اینورتر نیز معمولاً قابل‌تغییر است. به عبارت ساده‌تر، اینورتر به برق تک‌فاز یا سه‌فاز متناوب متصل شده، آن را به جریان مستقیم تبدیل نموده و پس از اعمال تغییرات در فرکانس و ولتاژ مجدداً آن را به جریان متناوب تبدیل می‌کند.

اینورترها در بیشتر موارد برای کنترل سرعت و گشتاور خروجی الکتروموتور به کار می‌روند. این عمل با کنترل ولتاژ و فرکانس ورودی موتور انجام‌گرفته و در نتیجه منجر به افزایش بازده و طول عمر موتور و همچنین کاهش هزینه‌ها می‌شود. اینورتر صنعتی با نام‌های درایو الکتروموتور، درایو فرکانس متغیر یا VFD نیز شناخته می‌شود. در حالت کلی انواع اینورتر را به دو دسته اینورتر تک‌فاز و سه‌فاز تقسیم‌بندی می‌کنند که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

وب‌سایت کالا صنعتی طیف وسیعی از اینورترهای صنعتی را مشخصات فنی مختلف و مناسب‌ترین قیمت در بازار ارائه می‌نماید؛ برای دریافت مشاوره فنی رایگان و ثبت سفارش از طریق شماره‌تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۴۳۰۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع اینورتر
انواع اینورتر را بر اساس نوع برق ورودی به دو گروه زیر تقسیم می‌کنند:

اینورتر تک‌فاز
اینورتر سه‌فاز
اینورتر تک‌فاز با برق تک‌فاز شهری کار می‌کند و پس از تغییر فرکانس، آن را به‌صورت برق تک‌فاز یا سه‌فاز به خروجی اینورتر منتقل می‌کند. البته اینورترهای تک‌فاز به تک‌فاز کارایی چندانی ندارند؛ زیرا امکان کنترل دور برای موتورهای تک‌فاز وجود ندارد. در مقابل، اینورتر تک‌فاز به سه‌فاز، امکان استفاده از موتورهای سه‌فاز با برق شهری را امکان‌پذیر می‌سازد.

باتوجه‌به هزینه بالای راه‌اندازی و یا عدم دسترسی به برق سه‌فاز در برخی از کارگاه‌های صنعتی، اینورترهای تک‌فاز به سه‌فاز گزینه‌ای ایده‌آل برای کاهش هزینه‌ها و استفاده از تجهیزات سه‌فاز به شمار می‌آیند. علاوه بر این به‌منظور کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان و طول عمر موتور، کنترل دقیق، روشن و خاموش‌کردن موتور و تغییر جهت چرخش آن نیز می‌توان از اینورتر تک‌فاز به سه‌فاز استفاده نمود.
https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/331/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1


اینورتر سه‌فاز که با نام اینورتر سه فاز به سه فاز نیز شناخته می شود برای حذف جریان هجومی اولیه، راه‌اندازی نرم و بهینه‌سازی مصرف انرژی موتورهای سه فاز به کار می رود. اینورترهای سه‌فاز بازه توانی گسترده‌تری را نسبت به درایوهای تک‌فاز پوشش می‌دهند و در کاربردهای بیشتری مورداستفاده قرار می‌گیرند.
علاوه بر تعداد فازهای منبع تغذیه، مشخصات فنی دیگری نیز در انتخاب و خرید اینورتر اثرگذار هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

خرید اینورتر
باتوجه‌به تنوع بالای برند، مدل، کاربرد و مشخصات فنی اینورترهای موجود در بازار، انتخاب و خرید اینورتر مناسب ممکن است برای بسیاری از صاحبان صنایع چالش‌برانگیز باشد. مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید اینورتر باید در نظر گرفت، عبارت‌اند از:

تعداد فازهای ورودی: ابتدا باید تعداد فاز منبع تغذیه را بررسی کنید و بر اساس آن نوع اینورتر (تک‌فاز یا سه‌فاز) را مشخص کنید.
توان: یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید اینورتر، انتخاب توان مناسب است. برای انتخاب توان مناسب اینورتر باید عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید که در ادامه مطرح می‌شوند. به‌طورکلی اینورترهای تک‌فاز بازه توانی محدودتری نسبت به اینورتر سه‌فاز دارند؛ بنابراین برای توان‌های بالاتر، باید از اینورتر سه‌فاز به سه‌فاز استفاده کنید.
نوع کاربرد: پیش از خرید اینورتر باید نوع کاربرد به‌دقت بررسی شود؛ بر این اساس انواع درایو را در گروه های اینورتر آسانسور، اینورتر جرثقیل، اینورتر برنامه پذیر (PLC داخلی)، اینورتر ضد انفجار، اینورتر IP بالا، اینورتر مخصوص ماشین لباسشویی، اینورتر محیط های آلوده، اینورترهای کاربری عمومی و اینورترهای کاربری سنگین تقسیم بندی می کنند.
جریان موتور در حالت بار کامل: جریان موتور در بار کامل از جمله مهم‌ترین اطلاعاتی است که در هنگام خرید اینورتر باید به آن توجه داشته باشید و معمولاً روی پلاک موتور و کاتالوگ آن درج می‌شود. اگر موتور تحت بار کامل از تمام ظرفیت جریانی درج شده استفاده می‌کند، باید توان اینورتر را یک پله بالاتر از توان موتور انتخاب کنید؛ اما اگر موتور در حالت بار کامل از تمام جریان نامی خود استفاده نکند، توان اینورتر را می‌توانید برابر با توان موتور انتخاب نمایید.
ضریب توان موتور: ضریب توان موتور (Cos φ) عددی بین 0 تا 1 بوده و نشان‌دهنده راندمان موتور است. اگر ضریب توان موتور بالاتر از 0.85 باشد، می‌توانید از اینورترهای هم توان با موتور استفاده کنید؛ اما اگر ضریب توان کمتر از 0.85 باشد باید توان درایو کنترل دور موتور را یک پله بالاتر انتخاب نمایید.
شرایط محیطی: یکی دیگر از عوامل مهم در هنگام خرید اینورتر، شرایط محیطی است. از جمله این شرایط می‌توان به ارتفاع از سطح دریا و میزان گردوغبار و رطوبت اشاره نمود. اینورترها در حالت کلی برای استفاده در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا تولید شده‌اند و برای استفاده در مناطق دیگر باید مطابق دستورالعمل سازنده اقدام نمایید. همچنین درجه حفاظتی موتور اینورتر (IP) مشخص‌کننده میزان حفاظت آن در برابر گردوغبار و رطوبت است.
علاوه بر مشخصات فنی گفته شده، برند تولیدکننده اینورتر نیز در انتخاب این دستگاه‌ها تأثیر زیادی دارد. در ادامه برترین برندهای اینورتر موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

بهترین برندهای اینورتر در ایران
شرکت‌های معتبر زیادی در سراسر جهان در زمینه تولید انواع اینورتر صنعتی فعالیت می‌کنند؛ اکثر این برندها در بازار ایران نیز قابل خریداری هستند. از جمله بهترین برندهای اینورتر در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

اینورتر خارجی:

اینورتر LS (کره جنوبی)
اینورتر iMaster (کره جنوبی)
اینورتر دانفوس (دانمارک)
اینورتر ABB (فنلاند-آلمان)
اینورتر هیوندای (کره جنوبی)
اینورتر اشنایدر (فرانسه)
اینورتر زیمنس (آلمان-چین)
اینورتر تکو (تایوان)
اینورتر اینوت (چین)
اینورتر تتا (چین)
اینورتر ایرانی:

اینورتر پنتاکس
اینورتر سانترنو
اینورتر پرتو صنعت
اینورتر یونیک استنسون
اینورتر زیما
اینورتر کارا درایو
اینورتر ایتیک
اینورتر سهند
قیمت اینورتر
یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب و خرید اینورترهای صنعتی، قیمت آن‌ها است. اگرچه قیمت اینورتر در ابتدا هزینه‌ای زیاد و اضافی به نظر می‌رسد، اما به‌خاطر داشته باشید که استفاده از درایوهای کنترل دور موتور در طولانی‌مدت تا حد زیادی از هزینه‌های مربوط به برق می‌کاهد؛ بنا به تجربه برخی از مشتریان کالا صنعتی، راه‌اندازی موتور با اینورتر تا 50% مصرف و هزینه برق را کاهش می‌دهد.

برخی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت انواع اینورتر عبارت‌اند از:

تک‌فاز یا سه‌فاز
توان اینورتر
نوع کاربری
برند
ویژگی‌های منحصربه‌فرد
خدمات پس از فروش

جنس اجزای پمپ خانگی ابارا مدل PRA

۴ بازديد
شرکت ابارا در زمینه تولید انواع پا در سال ۱۹۱۲ میلادی فعالیت خود را در کشور ژاپن آغاز کرد. یکی از محصولات شرکت ابارا پمپ خانگی ابارا است. این پمپ خانگی دارای سری های مختلفی مانند AGA,CDA,CMA و PRA است. در این مقاله قصد داریم تا با پمپ خانگی ابارا سری PRA بیشتر آشنا شویم.

پمپ خانگی ابارا سری PRA
از ویژگی‌ های مهم پمپ خانگی ابارا سری PRA که به پمپ‌ های محیطی نیز معروف هستند، می‌ توان به ابعاد کوچک، نصب و جابجایی آسان آن اشاره کرد که سبب فروش بالای آن ها شده است. علاوه بر این قیمت این محصول در مقایسه با رقبای خود بسیار مناسب است.

پمپ آب ابارا سری pra

با توجه به اینکه توان پمپ ابارا از نیم تا دو اسب بخار است، می توان گفت این پمپ به طور معمول در مصارف کوچک خانگی کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که در مصارف ساختمانی و مسکونی بیشتر، از توان نیم اسب بخار این دستگاه استفاده خواهد شد. از پمپ خانگی ابارا سری PRA به منظور انتقال آب گرم تمیز استفاده می گردد. البته باید توجه داشت که حداکثر دمایی که در این پمپ ها قابل انتقال انتقال است، حدود ۸۰ درجه سانتی گراد تخمین زده شده است. آسیب به سیل مکانیکی و اورینگ در صورت افزایش دما در این پمپ به وجود می آید و نهایتا راندمان پمپ نیز دچار افت می گردد. برای دریافت مشخصات فنی و خرید پمپ آب کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

جنس اجزای پمپ خانگی ابارا مدل PRA
سه بخش اصلی پمپ، به دلیل کارکردهای مختلف از ۳ ماده متفاوت ساخته شده اند. به این ترتیب که از چدن برای ساخت بدنه پمپ خانگی ابارا سری PRA استفاده شده، پروانه از جنس برنج و شفت آن از جنس استیل ضد زنگ ۳۰۳ است. آب بند این پمپ از جنس کربن _ سرامیک _ NBR و از نوع مکانیکال سیل است. علاوه بر موارد ذکر شده لازم به ذکر است که جنس پوسته موتور و همچنین پایه در این نوع از پمپ های ابارا از جنس آلومینیوم است.

اجزای داخلی پمپ خانگی ابارا pra

اجزای داخلی

ویژگی های پمپ خانگی ابارا سری PRA
علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد لازم به ذکر است که نوع موتور این پمپ ها به صورت تک فاز ۲۹۰۰ دور است که دارای توان 0.37kw نیز است. حداکثر ارتفاعی که پمپ آب خانگی نیم اسب چدنی ابارا قادر به پمپ کردن آب در آن است ۳۷ متر و حداکثر آبدهی آن ۲.۱ مترمکعب در ساعت است. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که حداکثر فشار این پمپ ابارا ۳.۷ بار است.

خصوصیات اجزای پمپ خانگی ابارا سری PRA
پمپ خانگی ابارا سری PRA دارای سایز لوله ورودی و خروجی به اندازه یک اینچ است و کلاس عایق بندی آن F است. نوع خازن به کار رفته در این پمپ به صورت توکار است و پروانه آن از نوع توربینی محیطی، طراحی شده است. یاتاقان این پمپ نیز بلبرینگ دو رو بسته است. شما می توانید ویژگی های کلی این پمپ را در کاتالوگ پمپ آب خانگی مدل PRA ابارا ژاپن در شکل زیر مشاهده کنید.

کاتالوگ پمپ خانگی ابارا pra

کاربرد پمپ خانگی ابارا سری PRA
همانگونه که ذکر کردیم و از نام این پمپ نیز مشخص است، پمپ خانگی ابارا سری PRA بیشتر در ساختمان‌ های مسکونی و به منظور افزایش دبی آب خانگی یا فشار آن مورد استفاده هستند. اما می توان برای مصارف دیگری نیز از این پمپ استفاده کرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. از دیگر کاربردهای این پمپ‌ ها می‌ توان استفاده در آبیاری های کوچک، در فواره ها و آب نماها و همچنین به منظور آبرسانی ویلاها اشاره کرد. علاوه بر این از این پمپ های خانگی می توان در برخی از مجتمع های اداری و یا بوستر پمپ نیز بهره گرفت.

میزان توان مورد نیاز پمپ به چه عواملی بستگی دارد؟
عوامل بسیار زیادی در انتخاب پمپ آب خانگی تاثیرگذار است که از آن ها می‌ توان به متراژ واحد مسکونی، تعداد طبقات آپارتمان مورد نظر، تعداد هر واحد در هر طبقه و میزان آب مصرفی و همچنین تعداد شیر آب و سرویس های بهداشتی استفاده شده در هر واحد اشاره کرد.

محاسبه میزان توان مورد نیاز پمپ
دو مولفه مهم برای انتخاب پمپ آب هد و دبی آن است که باید برای کاربر مشخص باشد. برای هر واحد می توان به طور کلی دبی را 250 L/hr در نظر گرفت. مولفه هد نیز به ارتفاع کل ساختمان مورد نظر بستگی دارد.

روش محاسبه میزان توان پمپ
برای محاسبه ابتدا باید تعداد کل طبقات ساختمان را در ارتفاع هر واحد ضرب کرده و سپس عدد به دست آمده را به اضافه 35 کنیم. 35 عددی است که به منظور در نظر گرفتن افت فشار به دست آمده است. عددی که نهایتا به دست می آید میزان هد است. به عنوان مثال میزان هد یک ساختمان 10 طبقه که طول ارتفاع هر طبقه آن 3 متر است، 65 است.

شیوه کار پمپ محیطی ابارا مدل PRA
شیوه کارکردن پمپ محیطی ابارا مدل PRA به این صورت است که همزمان با شروع شدن کار پمپ مایع داخلی آن به فلنج کشیده می‌ شود و سپس در مرحله بعد به کانال حلقوی شکل وارد شده و توسط پروانه به چرخش در می آید. نیروی بسیار زیادی به دلیل این چرخش در کانال و همچنین حرکت مارپیچی آن، به آب وارد می‌ شود که در نتیجه باعث می گردد فشار آب نهایتاً افزایش پیدا کند.

خرید پمپ ابارا
پمپ های آب ابارا از انواع بسیار محبوب در بین پمپ های آب موجود در بازار فروش است. همانگونه که در مطالب قبلی ذکر کردیم قیمت ارزان پمپ آب خانگی ابارا PRA علاوه بر تمام ویژگی‌ های مثبت آن باعث شده است که فروش این پمپ در بازار فروش بسیار بالا باشد. شما می توانید به صورت حضوری و یا از طریق خرید اینترنتی پمپ محیطی ابارا PRA را تهیه کرده و در منزل خود نصب کنید. اگر شما قصد خرید آنلاین این پمپ را دارید، می توانید در سریع ترین زمان ممکن پمپ مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت از سایت کالا صنعتی خریداری نمایید. قیمت پمپ خانگی ابارا مدل PRA در سایت ذکر شده است. شما در این سایت در کنار آموزش دیدن درباره قطعات صنعتی مختلف می توانید انتخاب و خرید آسانی داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب موتور بالابر ساختمانی

۴ بازديد
بالابرهای ساختمانی یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که برای ساخت و ساز و تعمیرات ساختمان‌ها استفاده می‌شوند و به منظور حمل و نقل مصالح و تجهیزات از یک طبقه به طبقه دیگری در ساختمان به کار می‌روند. نیروی لازم برای بالا و پایین بردن کابین یا سکوی بالابر ساختمانی، توسط الکتروموتور بالابر تامین می‌شود. موتور بالابر نوعی الکتروموتور صنعتی است که بر اساس جریان ورودی و منبع تغذیه به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

ورود به فروشگاه کالاصنعتی

بالابر ساختمانی تک فاز
بالابر ساختمان سه فاز
در این مقاله قصد داریم انواع موتور بالابر تک فاز و سه فاز را مورد بررسی قرار دهیم، اما پیش از آن که به این موضوع بپردازیم بهتر است کمی بیشتر درباره بالابرهای ساختمانی، کاربردها و اجزای تشکیل دهنده آن ها بدانیم.

نکات مهم در انتخاب موتور بالابر ساختمانی
نوع بالابر
اولین نکته در انتخاب موتور بالابر ساختمانی، توجه به نوع بالابر است. بالابرهای ساختمانی بر اساس جریان ورودی و منبع تغذیه به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

موتور بالابر تک فاز: این موتورها برای بالابرهای ساختمانی با ظرفیت باربری کم (تا حدود 300 کیلوگرم) استفاده می شوند.
موتور بالابر سه فاز: این موتورها برای بالابرهای ساختمانی با ظرفیت باربری بالا (تا حدود 1000 کیلوگرم) استفاده می شوند.

ظرفیت باربری
نکته مهم دیگر در انتخاب موتور بالابر ساختمانی، توجه به ظرفیت باربری آن است. موتور بالابر باید توان کافی برای حمل بار مورد نظر را داشته باشد. به عنوان مثال، برای یک بالابر ساختمانی با ظرفیت باربری 500 کیلوگرم، باید از موتوری با توان حداقل 5 کیلووات استفاده کرد.
ارتفاع ساختمان
نکته مهم دیگر در انتخاب موتور بالابر ساختمانی، توجه به ارتفاع ساختمان است. موتور بالابر باید توان کافی برای بالا بردن بار تا ارتفاع مورد نظر را داشته باشد. به عنوان مثال، برای یک بالابر ساختمانی با ارتفاع 10 طبقه، باید از موتوری با توان حداقل 10 کیلووات استفاده کرد.
میزان استفاده از بالابر
در صورت استفاده زیاد از بالابر، باید از موتوری با توان بالاتر استفاده کرد. به عنوان مثال، برای یک بالابر ساختمانی که به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد، باید از موتوری با توان حداقل 15 کیلووات استفاده کرد.
توان الکتروموتور مورد نیاز بر اساس ظرفیت بالابر
همانطور که گفته شد انواع الکتروموتور بالابر ساختمانی شامل موتور بالابر تک فاز و سه فاز می شود؛ اما به دلیل در دسترس نبودن برق سه فاز، انواع موتور بالابر تک فاز در ایران محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. پیش از بررسی و انتخاب انواع الکتروموتور بالابر باید از ظرفیت مورد نیاز بالابر خود مطلع شده و بر اساس آن دینامی با توان و سرعت مناسب را انتخاب نمایید. در جدول زیر، بر اساس ظرفیت بالابر ترکیب نوع گیربکس صنعتی و توان مورد نیاز موتور بالابر را پیشنهاد داده ایم:

ظرفیت بالابر (کیلوگرم) تیپ گیربکس توان موتور بالابر
150 VF62 1 تا 1.5 اسب بخار
350 VF86 2 تا 3 اسب بخار
700 VF110 3 تا 4 اسب بخار
1200 VF130 4 تا 5.5 اسب بخار
1800 VF150 7.5 اسب بخار
2500 VF185 15 اسب بخار
موتور بالابر
موتور بالابر تک فاز
موتور بالابر تک فاز همانطور که نامش پیداست نوعی الکتروموتور تک فاز است و در ایران محبوبیت بیشتری نسبت به دینام های سه فاز دارد. البته به دلیل محدودیت در توان و گشتاور این موتورها، باید از الکتروموتورهای خازن دار استفاده شود. در الکتروموتورهای خازن دار هنگام شروع به کار، علاوه بر سیم پیچ اصلی، یک سیم پیچ یا خازن کمکی دائم و یک سیم پیچ یا خازن کمکی برای راه اندازی نیز در مدار قرار می گیرند تا گشتاور مورد نیاز تامین شود. پس از اینکه موتور به 75% دور نامی خود رسید، خازن راه انداز به وسیله یک رله مغناطیسی از مدار خارج شده و خازن دائم و خازن اصلی موتور در مدار باقی می مانند.
علاوه بر این، هنگام خرید موتور بالابر تک فاز بهتر است ترمز الکتروموتور را هم تهیه نموده و بر روی آن نصب نمایید و یا از همان ابتدا یک الکتروموتور ترمزدار انتخاب نمایید. نصب ترمز بر روی الکتروموتورها ضریب ایمنی آن ها را بالاتر برده و عمر مفید دستگاه را تا حد زیادی افزایش می دهد.
برای خرید و اطلاع از قیمت الکتروموتور ترمزدار با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

موتور بالابر سه فاز
اصلی‌ترین قسمت بالابرها، موتور است که نسبت به سایر قطعات بالابر، هزینه بیشتری داشته و جایگزینی آن‌ها به راحتی امکان پذیر نیست. موتورهای تک فاز بالابر برای تامین گشتاور مورد نیاز باید به خازن و تجهیزاتی از این قبیل مجهز شوند، به همین علت در بعضی موارد قیمتی بالاتر از موتور بالابر سه فاز دارند. اگر به برق سه فاز دسترسی دارید، بهتر است از موتور بالابر سه فاز استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب موتور بالابر ساختمانی
معمولاً بالابر تک فاز ساختمانی، بین 200 تا 350 کیلوگرم ظرفیت حمل بار دارد؛ برند الکتروموتور نقش مهمی در تعیین ظرفیت بالابر دارد. به عنوان مثال موتور بالابر ساختمانی برند الکتروموتور موتوژن ظرفیت حمل بار بین 200 تا 250 کیلوگرم را ارائه می دهد.
نکته مهم دیگر در خصوص انتخاب الکتروموتور بالابر جنس پوسته آن است. موتور بالابر ساختمانی باید پوسته ای قوی و مستحکم داشته باشد تا هم قطعات داخلی موتور را در جای خود محکم نگه دارد و هم وزن مصالح که بخشی از آن بر روی الکتروموتور است را به خوبی تحمل کند. پیشنهاد ما انتخاب الکتروموتور بالابر با پوسته چدنی است.
موتور تک فاز بالابر ساختمانی علاوه بر سیم پیچ های اصلی، از دو خازن کمکی نیز استفاده می کنند که وظیفه استارت و راه اندازی موتور را بر عهده دارند؛ حتی اگر یکی از این خازن ها به درستی عمل نکند، الکتروموتور به درستی راه اندازی نمی شود یا خیلی سخت راه اندازی آن صورت می گیرد.
یکی دیگر از ویژگی های مهم الکتروموتور بالابر درجه حفاظتی آن است که با IP نمایش داده می شود. از آن جایی که در محیط کاری این بالابرها معمولاً گرد و خاک زیادی وجود دارد، درجه حفاظتی مناسب برای افزایش طول عمر دستگاه و عملکرد بهینه آن حیاتی است. درجه حفاظتی پیشنهادی برای موتور بالابر ساختمانی، IP54 است.
نتیجه گیری
حمل و جابجایی سریع و مطمئن مصالح و تجهیزات، تأثیر بسزایی در سرعت ساخت و ساز ساختمان‌ها دارد. علاوه بر این استفاده از بالابر و موتور بالابر مناسب، به حفظ امنیت نیروی انسانی و کارگران نیز کمک می‌کند. پیش از انتخاب و خرید بالابر ساختمانی باید ظرفیت وزنی که قرار است حمل کند را محاسبه کرده و بر اساس آن الکتروموتور بالابر مناسبی را انتخاب کنید. وبسایت کالا صنعتی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در فروش انواع کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنایع، سبد کاملی از محصولات بهترین برندهای صنعتی را به شما عزیزان ارائه نموده و می‌توانید برای دریافت مشاوره فنی رایگان با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

کلید مینیاتوری (MCB)

۳ بازديد
MCB یک کلید الکتریکی است که به طور خودکار کار می کند. هدف از قطع کننده های مینیاتوری جلوگیری از آسیب به مدار الکتریکی در اثر جریان اضافی است. آنها طوری طراحی شده اند که در حین اضافه بار یا اتصال کوتاه حرکت کنند تا از خطاهای الکتریکی و خرابی تجهیزات جلوگیری شود.

MCB ها به طور گسترده ای به عنوان اجزای جدا کننده در محیط های داخلی ، تجاری و صنعتی استفاده می شوند. آن ها بخشی از خانواده وسیع تری از اجزای شکستن قوی تر مدار هستند.

کلید مینیاتوری

بیشتر بخوانید: کلید اتوماتیک
نحوه عملکرد کلید مینیاتور
کلید مینیاتور وقتی جریان بیش از حد جریان الکتریکی نامی تعیین شده فراتر رفته عمل می کنند و قطع می شوند این کلید ها از مکانیسم مکانیکی نسبتاً قوی استفاده می کند که برای به حداقل رساندن خرابی ها و هشدار های خطا ، استفاده می شود.

جریان اضافی باعث می شود که دو نوار فلزی درون MCB گرم و خم شود و قطع کند. این یک کلید آزاد می کند که نقاط تماس الکتریکی را برای محدود کردن جرقه (تخلیه الکتریکی) از هم جدا می کند. جرقه توسط یک نوار فلزی عایق بندی شده به نام جرقه گیر، تقسیم و سرد می شود. پس از برطرف شدن خطا و بازنشانی MCB ، کنتاکت دوباره بسته می شوند.

کار MCB یا کلید مینیاتوری
MCB برای محافظت در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه طراحی شده است. اینها با استفاده از فرایندهای جداگانه متفاوت تشخیص داده می شوند.

حفاظت از اضافه بار توسط دو نوار فلزی با استفاده از عملیات حرارتی انجام می شود ، در حالی که حفاظت از اتصال کوتاه توسط سیم پیچ گیرنده از طریق عملیات الکترومغناطیسی انجام می شود.

اگر تخلیه بخصوص زیادی باشد ، MCB خیلی سریع، در عرض یک دهم ثانیه ، تریپ می دهد (فعال می شود). هنگامی که جریان بیش از حد به محدوده ایمنی نزدیکتر باشد ، اجزا در پاسخگویی کندتر عمل می کنند.

انواع MCB
چندین نوع مختلف MCB در دسترس است - نوع A ، B ، C ، D ، K و Z. با این حال ، سه نسخه اصلی عبارتند از نوع B ، نوع C و نوع D. هر یک طوری طراحی شده است که به قدرت احتمالی برق پاسخگو باشد.

افزایش در تنظیمات مختلف این تغییرات معمولاً به عنوان "منحنی قطعی" شناخته می شوند اما می توانند به عنوان ویژگی های لغزش یا ویژگی های جریان بیش از حد نیز شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: خرید رله اضافه بار هیوندای
تفاوت های انواع MCB
در ادامه تفاوت بین این 3 نوع اصلی را بررسی می کنیم:

انواع کلید mcb توضیحات شکل
MCB نوع B مینیاتوری نوع B طوری طراحی شده اند که جریان بین سه تا پنج برابر حداکثر توصیه شده یا "بار نامی" عبور کند. این حساس ترین نوع MCB است که برای کاربردهای داخلی طراحی شده است و تنظیمات تجاری ولتاژ پایین است که در آن احتمالاً هرگونه افزایش جریان کوچک باشد. مینیاتوری mcb نوع b
MCB نوع C قطع کننده های مدار نوع C برای دستگاه های الکتریکی قوی تر استفاده می شوند ، جایی که احتمال افزایش بیش از حد وجود دارد - معمولاً در محیط های تجاری و صنعتی. آنها طوری طراحی شده اند که در جریان های بین پنج تا ده برابر بار نامی خود حرکت کنند. نمونه های خوب شامل موتورهای الکتریکی کوچکتر و روشنایی فلورسنت است. کلید مینایتوری نوع c
MCB نوع D MCB های نوع D کم حساس ترین نوع هستند ، تنها زمانی فعال می شوند که جریان بین ده تا بیست برابر حداکثر توصیه شده افزایش یابد. MCB های دارای درجه D برای دستگاه های تجاری و صنعتی سنگین ساخته شده اند که در مواقع آن موج های بسیار شدید جریان می یابد. به عنوان مثال می توان به تجهیزات جوشکاری ، دستگاه های اشعه ایکس ، موتورهای بزرگ و واحدهای منبع تغذیه بدون وقفه اشاره کرد. کلید مینیاتوری نوع D
بیشتر بخوانید: کلید اتوماتیک هوایی زیمنس
MCB نوع B
مینیاتوری نوع B طوری طراحی شده اند که جریان بین سه تا پنج برابر حداکثر توصیه شده یا "بار نامی" عبور کند. این حساس ترین نوع MCB است که برای کاربردهای داخلی طراحی شده است و تنظیمات تجاری ولتاژ پایین است که در آن احتمالاً هرگونه افزایش جریان کوچک باشد.

MCB نوع C
قطع کننده های مدار نوع C برای دستگاه های الکتریکی قوی تر استفاده می شوند ، جایی که احتمال افزایش بیش از حد وجود دارد - معمولاً در محیط های تجاری و صنعتی. آن ها طوری طراحی شده اند که در جریان های بین پنج تا ده برابر بار نامی خود حرکت کنند. نمونه های خوب شامل موتورهای الکتریکی کوچکتر و روشنایی فلورسنت است.

MCB نوع D
نوع D کم حساس ترین نوع هستند ، تنها زمانی فعال می شوند که جریان بین ده تا بیست برابر حداکثر توصیه شده افزایش یابد.

MCB دارای درجه D
برای دستگاه های تجاری و صنعتی سنگین ساخته شده اند که در مواقع آن موج های بسیار شدید جریان می یابد. به عنوان مثال می توان به تجهیزات جوشکاری ، دستگاه های اشعه ایکس ، موتورهای بزرگ و واحدهای منبع تغذیه بدون وقفه اشاره کرد.

چند مدل تخصصی MCB دیگر در دسترس است. که شامل:

MCB های نوع K : هنگامی که جریان به هشت تا دوازده برابر حداکثر توصیه شده برسد ، عمل میکنند. آنها انتخاب خوبی برای موتورها هستند.
MCB های نوع Z-این MCB های بسیار حساس هستند ، هنگامی که جریان فقط دو تا سه برابر از بار نامی بیشتر می شود ، عمل میکنند. آنها با دستگاه های ظریف تر مستعد اتصال کوتاه مانند نیمه هادی ها استفاده می شوند.
https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/335/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C
بیشتر بخوانید: قیمت فیوز پارس فانال
نحوه انتخاب MCB مناسب
نوع MCB که باید خریداری کنید بستگی به مشخصات دستگاه یا کاربری شما دارد. هنگام خرید MCB ، عوامل زیر را مقایسه کنید:

ویژگی های تریپ
ظرفیت شکست - حداکثر جریانی که قطع کننده مدار می تواند بدون تخریب یا رهاسازی قوس قطع کند. این باید با قدرت احتمالی هرگونه نوسان در مجاورت نصب مطابقت داشته باشد. ظرفیت شکستن بر حسب کیلو آمپر (kA) اندازه گیری می شود که هر کدام 1000 برابرآمپر (A) واحد استاندارد جریان الکتریکی است.
تعداد قطب ها یا سوئیچ های سه گانه در محفظه MCB. گزینه های قطب شامل یک ، دو ، سه گانه و خنثی و چهار قطبی است. مدل های سه گانه یا سه قطبی رایج هستند. در صورت بروز خطا در هر یک از این مدارها می توانند همزمان جریان هر سه مدار را قطع کنند.
کلید مینیاتوری تکفازتک پل کلید مینیاتوری سه فاز سه پل + نول فاز و نولدو پل
بیشتر بخوانید: فروش کابل کواکسیال
نحوه انتخاب بر حسب رنج آمپر
در زیر برخی از متداول ترین ظرفیت های بار برای MCB های تجاری فهرست شده است:

2 آمپر
6 آمپر
10 آمپر
16 آمپر
20 آمپر
25 آمپر
32 آمپر
چگونه MCB ها را آزمایش می کنید؟
برای آزمایش MCB پس از نصب ، به ولت سنج قابل حمل مناسب از سازنده معتبر نیاز دارید. برقکاران همچنین توصیه می کنند که قبل از نصب ، مکانیزم سوئیچینگ MCB ها را به صورت دستی بررسی کنید. به طور معمول ، فشار بیشتری برای باز و بسته شدن مدلهای قابل اطمینان بیشتر مورد نیاز است.

چرا MCB ها به فیوزها ترجیح داده می شوند؟
MCB عملکرد مشابهی با فیوزهای برقی دارند که برای ذوب و در نتیجه قطع جریان در صورت عبور جریان از حد تعیین شده طراحی شده اند. با این حال ، فیوزها می توانند نسبت به MCB کمتر قابل اعتماد باشند - دومی در تنظیمات ولتاژ پایین بهتر کار می کنند و پس از استفاده نیازی به تعویض ندارند.

بیشتر بخوانید: تجهیزات جانبی برق صنعتی
تفاوت بین MCB و MCCB چیست؟
قطع کننده های مدار قالب دار (MCCB) عملکرد بسیار مشابهی با MCB دارند اما ظرفیت بالاتری نیز دارند. MCB ها همه دستگاه های زیر 100 آمپر هستند و برای مدارهای ولتاژ پایین طراحی شده اند ، بنابراین منحنی تریپ آن ها قابل تنظیم نیست.

در مقابل ، MCCB ها ویژگی های تریپ قابل تنظیم دارند ، به این معنی که می توان آنها را با ولتاژهای بالاتر در برخی موارد تا 2500 مورد استفاده قرار داد.

برای دریافت لیست قیمت و کاتالوگ به روز کلید مینیاتوری با کارشناسان فروش در سایت کالا صنعتی در تماس باشید. کالا صنعتی با کادری مجرب افتخار مشاوره رایگان برای خرید کلید مینیاتوری را دارد.

انواع پمپ خودمکش استیل ابارا

۴ بازديد
پمپ خودمکش استیل ابارا EBARA یکی از پرکاربردترین و بهترین محصولات شرکت معتبر ابارا می باشد که دارای سری های JESX-JEX، JES-JE و غیره می باشد. پمپ خودمکش در واقع نوعی از پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز هستند که به گونه ساخته شده اند که با قرار گرفتن مکشی بر روی مخزن نیازی به سیستم های راه انداز دیگر ندارند.

کاربرد پمپ خودمکش استیل ابارا
پمپ ها امروزه با توجه به کاهش فشار آب و افزایش ساختمان سازی بسیار ضروری هستند و پمپ های خودمکش در موارد مختلف از جمله در ساختمان های بلند و هتل ها برای تامین فشار آب برای طبقات بالاتر و نیز در زمان تخلیه آب استخر و مخازن کاربرد بسیاری دارند.

محصولات پیشنهادی:خرید درایو تک فاز
مزایای پمپ خودمکش استیل ابارا
هنگام استفاده از پمپ های مختلف این امکان وجود دارد که هوا وارد آنها شود و همین امر مانع عملکرد مطلوب پمپ ها شود.

پمپ خودمکش ابارا

پمپ خودمکش استیل ابارا EBARA این قابلیت را دارد که آب و هوا را داخل مخزن ترکیب کرده و سپس آب را پمپاژ کند. در واقع این پمپ هوا را به داخل هدایت می کند. هوای وارد شده در قسمت میانی مخزن با آب ترکیب شده و سپس هوا و آب به سمت خروجی مخزن هدایت می شوند، اما چگالی کمتر هوا نسبت به آب باعث پایین ماندن آب می شود و نیز از ورود مجدد هوا جلوگیری می کند. سپس طی فرایندی مایع مجددا به درون مخزن باز می گردد.

جنس پمپ خودمکش ابارا
به طور کلی جنس بدنه پمپ های خودمکش ابارا می تواند از چدن یا استیل باشد که جنس استیل این نوع پمپ ابارا از استیل ضد زنگ است و در طولانی مدت و با قرار گرفتن در معرض عوامل مختلف دچار زنگ زدگی و خوردگی نخواهد شد.

انواع پمپ خودمکش استیل ابارا
پمپ خودمکش استیل ابارا EBARA از نظر سری های تولید انواع مختلفی دارد که هرکدام از این انواع ظرفیت و کارایی های متفاوتی دارند و برای استفاده در مکان های خاصی مناسب هستند. خریدار هنگام خرید پمپ خودمکش باید با توجه به اطلاعاتی که فروشنده در اختیار او قرار می دهد و نیز با توجه به نیاز خود پمپ دلخواه را انتخاب و خریداری کند.

پمپ خودمکش استیل سری JES
یکی از سری های پمپ خودمکش ابارا که به دلیل مزایای بسیار تقاضا برای آن نیز زیاد است، پمپ آب خودمکش تمام استیل ابارا سری JES می باشد.

ویژگی های پمپ خودمکش تمام استیل سری JES
از ویژگی ها و مزایای این پمپ می توان به جنس بدنه استیل ضد زنگ آن اشاره کرد که با آلیاژ 304 ساخته شده است.

این پمپ قابلیت تحمل فشار آب نسبتا بالا تا 6 بار را دارد و همچنین می تواند آب را تا دمای 45 درجه سانتی گراد پمپاژ کند.
این سری از پمپ های ابارا همچنین اندازه و وزن کاملا مناسبی دارند و در آن از موادی استفاده شده که باعث حمل و استفاده آسان این پمپ شده است.
جنس پره های موجود در این پمپ نیز از استیل ضد زنگ است و در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی شود.
از این پمپ برای آبیاری زمین ها و باغ هایی با متراژ پایین و نیز برای افزایش فشار و تامین آب طبقات بالاتر منازل استفاده می شود.
تخلیه آب چاه، استخر و حوض ها و پمپاژ آب تمیز از دیگر موارد کاربرد این سری از پمپ های خودمکش ابارا می باشد.
پمپ خودمکش پروانه استیل ابارا مدل JESX
پمپ خودمکش پروانه استیل ابارا مدل JESX نوع دیگری از پمپ های خودمکش ابارا است. یکی از تفاوت های این مدل از پمپ خودمکش با سری JES در جنس پره های پروانه آنها می باشد. در این مدل پره های پروانه با PPO + PS تقویت شده اند و استحکام و طول عمر بالایی دارند.

پمپ خودکش ابارا

محصولات پیشنهادی: قیمت پمپ پنتاکس
پمپ خودمکش استیل ابارا سری JEM
از دیگر انواع پمپ خودمکش استیل ابارا EBARA مدل JEM این پمپ است. پمپ خودمکش استیل ابارا سری JEM از جمله پمپ های تمام استیل است و از آلیاژ 304 ساخته شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. این پمپ قابلیت استفاده در مصارف کشاورزی، خانگی و نیز صنایع بزرگ دارد و با تامین فشار آب مورد نیاز مشکلات مربوط به آبرسانی این صنایع را از بین می برد. کلاس عایق بندی این پمپ F است و بازدهی بسیار بالایی دارد.

پمپ خودمکش استیل ابارا سری AGA
یکی دیگر از سری های پمپ خودمکش ابارا سری AGA می باشد که جنس پوسته آن از چدن است و جنس شفت آن از استیل 416 (برای برخی از مدل های آن) و استیل 303 (برای مدل های دیگر) می باشد. این پمپ ایمنی بالایی داشته و هنگام استفاده از آن خطری برای افراد ندارد، زیرا به طور مناسب عایق بندی شده است و دارای کلاس عایقبندی F می باشد.

خرید اینترنتی پمپ خودمکش استیل ابارا EBARA
یکی از روش های آسان و مقرون به صرفه برای خرید پمپ خودمکش استیل ابارا EBARA خرید اینترنتی این محصول می باشد. امروزه در کمترین زمان ممکن می توان با مراجعه به سایت های معتبر از تمام ویژگی های پمپ مورد نیاز آگاه شد و آن را خریداری کرد. زمانی که خریدار از برند محصول اطلاعات لازم را داشته باشد تنها پیدا کردن سایت و فروشگاه اینترنتی معتبری که بتوان از آن خریداری کرد مد نظر است. ابارا برند معتبر و دارای سابقه طولانی در تولید انواع پمپ است و فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی نیز فروشگاه معتبری برای فروش پمپ خودمکش استیل ابارا است. در بخش کاتالوگ پمپ خودمکش استیل ابارا ویژگی ها و قیمت های انواع پمپ خودمکش ابارا وجود دارد و خریدار در صورت نیاز نیز می تواند با شماره ها مورد نظر در سایت کالا صنعتی تماس بگیرد تا از خرید اینترنتی پمپ مورد نظر خود اطمینان یابد.

پمپ خودمکش ابارا

قیمت پمپ خودمکش استیل ابارا به چه صورت است؟
قیمت پمپ خودمکش استیل ابارا با توجه به مدل و سری آنها اندکی متغیر است، زیرا هر کدام از این انواع دارای موتوری با قدرت متفاوت و نیز امکانات و کارایی های متفاوتی هستند. فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی اطلاعات کافی از مشخصات و نیز قیمت های به روز هر کدام از انواع پمپ خودمکش استیل ابارا در اختیار مشتریان قرار می دهد و فروش پمپ خودمکش استیل ابارا به بهترین صورت ممکن انجام می دهد. قیمت تمامی سری های پمپ خودمکش ابارا با توجه به کیفیت آن بسیار مقرون به صرفه می باشد و با خرید هر کدام از سری های این پمپ می توان در طولانی مدت از مزایای آنها بهره برد.

کاربری اینورتر هیوندای

۳ بازديد
اینورتر هیوندای مدل N700E
یکی از محصولاتی که توسط شرکت هیوندای ژاپن طراحی و تولید شده است، اینورتر N700E هیوندای می‌باشد. این محصول جزو اینورتر تک فاز به شمار می‌رود. به طور کلی اینورتر N700E هیوندای و دیگر مدل‌های اینورتر یکی از ابزارهای مهم الکتریکی به شمار می‌رود. به بیان ساده‌تر دستگاه اینورتر یک ابزار الکترونیکی است که وظیفه تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب را بر عهده دارد. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی پیچیده، جریان مستقیم وارد به آن را به جریان متناوب تبدیل کرده و امکان استفاده از انواع مختلف دستگاه‌ها و ماشین‌آلات با انرژی الکتریکی را فراهم می‌کند. دستگاه اینورتر با استفاده از ترانزیستورها یا مدارات الکترونیکی دیگر، جریان مستقیم وارد به آن را به جریان متناوب تبدیل می‌کند.

اینورتر N700E هیوندای دارای ویژگی‌های مختلفی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کاربری ساده

- طراحی ساده

- قابلیت های متنوع

- تطبیق با انواع کاربری ها

- کارایی آسان

- قابلیت اطمینان بالا

- بازدهی زیاد

- انعطاف پذیری مناسب

- عملکرد با گشتاور بالا در مدارات با سرعت بسیار پایین

- کنترل سرعت بسیار عالی برای موتور ها با استفاده از تکنولوژی تیونینگ پیشرفته

- بهبود عملکرد PID کنترل

- سیستم احیاء ترمز توکار

- تعمیرات و نگهداری بسیار آسان


مزایای استفاده از اینورتر هیوندای مدل N700E
همانطور که اشاره کردیم، اینورتر N700E ساخت شرکت هیوندای ژاپن است. استفاده این محصول در موارد مختلف، مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

- صرفه جویی در انرژی و کاهش میزان برق مصرفی

- ایجاد گشتاور بالا در لحظه راه اندازی تا دو برابر گشتاور نامی

- افزایش طول عمر موتور به دلیلی دارا بودن جریان راه اندازی پایین تر نسبت به دیگر روش ها

- جریان استارت تا 8 برابر جریان نامی در روش مستقیم می باشد.

- شوک ستاره به مثلث 5 تا 6 برابر جریان نامی در روش ستاره مثلث می باشد.

- جریان استارت 2 تا 3 برابر جریان نامی با سافت استارتر می باشد.

- جلوگیری از شوک های الکتریکی روی شبکه برق از طریق کاهش جریان راه اندازی موتور

- کاهش جریان استارت حداکثر به 1/1 جریان نامی

- جلوگیری از تنشهای ایجاد شده بر روی تجهیزات مکانیکی و استهلاک ادوات مکانیکی از طریق کاهش جریان راه اندازی موتور

- با کاهش دور موتور برای کاربردهایی که به دوری کمتر از دور نامی موتور نیاز دارند، علاوه بر کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر ادوات، توان مصرفی نیز به صورت تساعدی کاهش می یابد.
منبع مطالب

مشخصات فنی اینورتر N700E هیوندای
اینورتر N700E که یکی از انواع اینورترهای شرکت هیوندای می‌باشد، دارای مشخصات فنی خاصی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- بازه توان: 0.4 تا 22 کیلو وات HD

- جریان خروجی: 3 تا 90 آمپر HD

- ظرفیت خروجی مجاز در ولتاژ 240: 1.2 تا 37.4 کیلو ولت آمپر HD

- ولتاژ خروجی: 3 فاز 200 تا 240 ولت V (بسته به منبع تغذیه ورودی)

- حداکثر فرکانس خروجی: 0.01 تا 400 هرتز Hz

* HD به معنایHeavy Duty یا همان کار سنگین می باشد ( ظرفیت بار اضافی یا اورلود 150% در دقیقه)

شما می‌توانید اینورتر هیوندای مدل N700E را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش از سایت درخشش الکتریک تهیه و خریداری کنید. همچنین برای آنکه اطلاعات بیش‌تری دربارهٔ محصول داشته باشید، می‌توانید علاوه بر تماس با کارشناسان مجرب مجموعهٔ درخشش الکتریک، دیتا شیت قرار داده شده در زیر را مورد مطالعه قرار دهید.

آشنایی مشخصات فنی پمپ KBZ لئو LEO

۶ بازديد
در سال‌های اخیر به دلیل رشد و گسترش برند لئو LEO، به منظور انتقال و پمپاژ آب از چاه های عمیق و نیمه عمیق استفاده از پمپ کفکش سه فاز سری KBZ از این برند بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. پمپ کفکش سه فاز لئو سری KBZ تنها در حالت سه فاز طراحی، تولید و روانه بازار شده است. در ادامه به صورت مختصر کاتالوگ پمپ کفکش سه فاز لئو سری KBZ و همچنین تصویر پمپ نشان داده شده است. براساس این جدول همانطور که مشخص است پمپ کفکش سه فاز لئو KBZ در چهار حالت 2 اینچ، 3 اینچ، 4 اینچ و 6 اینچ طراحی و تولید می‌شود. در این صفحه به بررسی مشخصات فنی پمپ کفکش سه فاز لئو KBZ، لیست قیمت پمپ کفکش سه فاز لئو KBZ و کاربردهای پمپ کفکش سه فاز لئو KBZ پرداخته می‌شود. فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی به عنوان نماینده پمپ لئو LEO براساس نیاز مشتریان محترم انواع مدل‌های این برند را تامین می‌کند. برای دریافت قیمت پمپ با کارشناسان فروش در تماس باشید.

پمپ لئو

پمپ کفکش سه فاز لئو

آشنایی با کد فنی پمپ کفکش سه فاز لئو سری KBZ
برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی پمپ کفکش KBZ لئو کد آن و همچنین مشخصات استنتاج شده در تصویر بعد گزارش شده است. در این پمپ KBZ نشانه پمپ‌های سه فاز لئو است. عدد بعد نشان دهنده خروجی پمپ بر حسب اینچ است. عدد نهایی برای نشان دهنده توان پمپ بر حسب کیلووات است.

کد فنی پمپ لئو

جدول هد و دبی پمپ کفکش لئو

محصولات پیشنهادی: فروش پمپ آب خانگی
آشنایی مشخصات فنی پمپ KBZ لئو LEO
در ادامه به منظور آشنایی بیشتر با مشخصات فنی پمپ کفکش لئو، اطلاعات فنی آن براساس کاتالوگ پمپ گزارش شده است.

بیشینه دمای قابل تحمل : 40 درجه سانتی‌گراد (40 °C)
بیشینه دبی پمپ : 60 متر مکعب بر ساعت (60 m3/hr)
بیشینه هد پمپ : 57 متر (57 m)
توان پمپ : 1.5 کیلووات (2 اسب) الی 15 کیلووات (20 اسب)
بشینه غوطه وری پمپ در چاه : 25 متر (25 m)
طول کابل براساس نیاز مشتری (تماس بگیرید)
نوع سیم پیچ : سیم پیچ مس (copper winding)
نوع کلاس بندی : کلاس بندی نوع B (class B)
کلاس حفاظتی : نوع IP68
آشنایی نمودار هیدرولیکی پمپ KBZ لئو LEO
برای انتخاب پمپ کفکش سه فاز لئو سری KBZ دو راه کلی وجود دارد:

شرایط کاری
شرایط ماکسیمم
برای حالت اول (شرایط کاری) می‌توان از نمودار هیدرولیکی استفاده کرد که در ادامه تصاویر آن آورده شده است. برای حالت دوم (شرایط ماکسیمم) از جدول بالا می‌توان بهره برد.

نمودار هیدرولیکی پمپ لئو

نمودار هیدرولیکی پمپ لئو

لیست موجودی پمپ KBZ لئو LEO
در ادامه لیست موجودی‌های کفکش سه فاز لئو سری KBZ گزارش شده است.

پمپ کفکش سه فاز لئو 2 اینچ 26 متری KBZ22.2
پمپ کفکش سه فاز لئو 2 اینچ 34 متری KBZ23.7
پمپ کفکش سه فاز لئو 3 اینچ 21 متری KBZ32.2
پمپ کفکش سه فاز لئو 3 اینچ 29 متری KBZ33.7
پمپ کفکش سه فاز لئو 3 اینچ 32 متری KBZ35.5
پمپ کفکش سه فاز لئو 4 اینچ 18 متری KBZ43.7
پمپ کفکش سه فاز لئو 4 اینچ 23 متری KBZ45.5
پمپ کفکش سه فاز لئو 4 اینچ 40 متری KBZ47.5
پمپ کفکش سه فاز لئو 4 اینچ 56 متری KBZ415
پمپ کفکش سه فاز لئو 6 اینچ 40 متری KBZ615

انواع اینورتر اینوت

۳ بازديد
اینورتر اینوت شاخه‌ای از محصولات شرکت INVT Electric است و به‌منظور کنترل دور و گشتاور الکتروموتورها در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

اینورتر اینوت

شرکت invt طیف وسیعی از انواع اینورتر صنعتی را با مشخصات فنی مختلف تولید می‌کند؛ در این میان درایوهای ولتاژ پایین اینوت رایج‌ترین و پرکاربردترین محصولات این شرکت به شمار می‌روند.

پادکست معرفی درایو اینورتر اینوت
وب‌سایت کالا صنعتی تأمین‌کننده تمامی اینورترهای اینوت در ایران بوده و مدل‌های مختلف این درایو را با قیمتی مناسب، همراه با 18 تا 24 ماه گارانتی شرکتی به سراسر ایران ارسال می‌نماید. برای اطلاع از نحوه ثبت سفارش، ارسال کالا و استعلام قیمت اینورتر اینوت از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه اندازی اینورتر اینوت
انواع اینورتر اینوت
اینورتر اینوت مدل GD27

اینورتر اینوت سری GD27 نسل جدید درایوهای VFD این شرکت است که با ابعاد کوچک‌تر نسبت به محصولات قبلی، قابلیت‌های متنوع و کاربری آسان ارائه می‌شود. از این درایو در صنایع مختلفی از جمله صنایع چوب، نساجی، صنایع غذایی، چاپ و بسته‌بندی، صنایع پلاستیک، تهویه‌مطبوع، جرثقیل، نوار نقاله، بالابرها و … استفاده می‌شود. دامنه توان این درایوها به شرح زیر است:

تک‌فاز 200 تا 240 ولت: 0.4 تا 2.2 کیلووات
سه‌فاز 200/240 ولت: 0.4 تا 4 کیلووات
سه‌فاز 380/480 ولت: 0.75 تا 7.5 کیلووات
اینورتر اینوت مدل GD270

اینورتر اینوت سری GD270 به طور خاص برای راه‌اندازی و کنترل دور فن و پمپ در صنایع مختلفی از جمله آب و فاضلاب، تهویه‌مطبوع، صنایع شیمیایی، متالورژی، برق و … طراحی شده است. ولتاژ ورودی و دامنه توان این درایوها عبارت است از:

سه‌فاز 380/480 ولت: 1.5 تا 500 کیلووات
اینورتر اینوت مدل GD20

اینورترهای سری GD20 اینوت برای کاربری عمومی طراحی شده و در دو نوع تک‌فاز و سه‌فاز عرضه می‌شوند. از این درایوها به‌صورت گسترده در ماشین‌آلات نساجی، صنایع غذایی، چاپ، بسته‌بندی، فن و پمپ، صنایع چوب، تجهیزات انتقال مواد و … استفاده می‌شود. این درایو اینوت با مشخصات زیر ارائه می‌شود:

تک‌فاز 220 ولت به سه‌فاز 220 ولت: 0.4 تا 4 کیلووات
سه‌فاز 380 ولت: 0.75 تا 110 کیلووات
تک‌فاز 220 ولت به تک‌فاز 220 ولت: 0.4 تا 2.2 کیلووات
اینورتر اینوت مدل GD200A

اینورتر اینوت سری GD200A نیز با کاربری سنگین و عادی و در دو نوع تک‌فاز به سه‌فاز و سه‌فاز به سه‌فاز تولید می‌شوند. مشخصات این درایوها عبارت‌اند از:

تک‌فاز 220 ولت به سه‌فاز 380 ولت (کاربری عادی): 7.5 تا 15 کیلووات
تک‌فاز 220 ولت به سه‌فاز 380 ولت (کاربری سنگین): 5.5 تا 11 کیلووات
سه‌فاز 380 ولت (کاربری عادی): 5.5 تا 400 کیلووات
سه‌فاز 380 ولت (کاربری سنگین): 0.75 تا 1000 کیلووات
اینورتر اینوت مدل GD350A

سری GD350A از درایو اینوت از یک پردازنده اختصاصی برای کنترل موتور بهره می‌برد. این پردازنده باعث بهبود عملکرد و سهولت استفاده از درایو با امکاناتی نظیر کنترل برداری بدون سنسور (SVC)، کنترل برداری (VC)، توقف ایمن گشتاور (STO) و … می‌شود. این درایو اینوت با مشخصات زیر ارائه می‌شود:

سه‌فاز 380 ولت (کاربردهای عادی): 2.2 تا 220 کیلووات
سه‌فاز 380 ولت (کاربردهای سنگین): 1.5 تا 200 کیلووات
اینورتر اینوت مدل GD350-IP55

اینورترهای مدل GD350-IP55 با درجه حفاظتی بالایی ارائه شده و مناسب استفاده در محیط‌های آلوده و فضای باز است. از این درایوها معمولاً در کاربردهایی نظیر پرورش آبزیان، تصفیه آب، فن و … استفاده می‌شود. این نوع درایو اینوت به‌صورت سه‌فاز با ولتاژ ورودی 380 ولت و در بازه توان 5.5 تا 110 کیلووات برای کاربردهای عادی و 4 تا 110 کیلووات برای کاربردهای سنگین تولید می‌شود.

اینورتر اینوت مدل GD350

درایوهای سری GD350 با ولتاژ ورودی سه‌فاز 220 ولت کار می‌کنند؛ دامنه توان این درایوها از 0.75 تا 7.5 کیلووات است.
ورود به سایت کالاصنعتی

خرید اینورتر اینوت
برای خرید اینورتر اینوت ابتدا باید مشخصات موردنیاز کاربرد را به‌دقت بررسی و مشخص نمایید. این مشخصات عبارت‌اند از:

تعداد فازهای ورودی: مشخص‌کننده نوع اینورتر (سه‌فاز یا تک‌فاز) است.
توان: انتخاب توان مناسب برای اینورتر به سه عامل بستگی دارد؛ نوع کاربرد، جریان Full Load موتور و ضریب توان موتور. بر اساس عوامل گفته شده باید توان اینورتر را برابر با موتور یا یک پله بالاتر انتخاب نمایید.
نوع کاربرد: همان‌طور که در مشخصات مدل‌های مختلف اینورتر INVT مشاهده نمودید، این درایوها به‌صورت کلی به دو دسته سنگین‌کار و سبک‌کار تقسیم می‌شوند. بر اساس نوع کاربرد (سبک یا سنگین) باید مدل و سپس توان مناسب اینورتر اینوت را انتخاب نمایید.
جریان بار کامل و ضریب توان موتور: این دو عامل روی پلاک موتور درج می‌شوند؛ به‌طورکلی، اگر موتور در حالت بار کامل از تمام ظرفیت جریان خود استفاده می‌کند و یا ضریب توان آن کمتر از 0.85 باشد، باید توان اینورتر را یک پله بالاتر از موتور انتخاب نمایید. در غیر این صورت، می‌توانید از درایوهای هم توان با موتور استفاده کنید.
شرایط محیطی: درصورتی‌که در محیط استفاده از اینورتر گردوغبار، رطوبت و سایر آلاینده‌ها وجود داشته باشد، باید از تابلوهای مخصوص با درجه حفاظتی مناسب و یا اینورترهایی که درجه حفاظتی بالاتری دارند استفاده شود.
خدمات پس از فروش: یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید اینورتر اینوت باید دقت کنید، ارائه برگه گارانتی همراه دستگاه است. درایوهای مدل GD27 و GD270 ارائه شده در وب‌سایت کالا صنعتی دارای 24 ماه گارانتی و سایر درایوهای اینوت با 18 ماه گارانتی ارائه می‌شوند.
برای دریافت راهنمایی بیشتر، استعلام قیمت و خرید اینورتر اینوت از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.