آرشیو بهمن ماه 1402

جدیدترین اخبار صنعت

نرم افزار Drive view

۶ بازديد
Drive View یک نرم افزار رایگان برای برنامه نویسی و پارامتردهی درایو LS است. این نرم افزار دارای عملکردی برای پارامتر دهی، کپی و انتقال تنظیمات، کنترل عملکرد از راه دور و آماده کردن گزارش را برای شما فراهم می کند. برای اتصال درایو به کامپیوتر از ارتباط اترنت یا سریال استفاده می شود. البته پیشنهاد ما استفاده از یک مبدل ارتباطی برای تبدیل RS-485 به USB S117 P1 می باشد. در این مقاله قصد داریم با Drive View 7، طریقه نصب و کار با این نرم افزار را آشنا شویم.

پیکربندی سیستم
Drive View 7 از سه حالت ارتباطی (Modbus-TCP ،Modbus-RTU ، LS485) پشتیبانی می کند.
نصب و راه اندازی نرم افزار Drive viee
1) Setup.exe را اجرا کنید.

2) Drive View 7 Setup Wizard صفحه ظاهر می شود.

3) روی دکمه Next کلیک کنید.

4) صفحه ای برای انتخاب پوشه نصب ظاهر می شود.

5) نام پوشه ای را که می خواهید نصب کنید تایپ کنید یا دکمه Browse را کلیک کنید تا پوشه نصب انتخاب شود.
6) برای مرور اندازه دیسکی که می خواهید نصب کنید ، روی Disc Cost کلیک کنید.

اندازه دیسک سیستم ، فضای موجود و فضای مورد نیاز نمایش داده می شود.
فضای مورد نیاز برای نصب Drive View 7 حدود 65 مگابایت است.
7) انتخاب کنید که Drive View 7 برای کل کاربر سیستم باز شود یا به صورت انحصاری از آن استفاده شود.

8) اگر روی دکمه بعدی کلیک کنید ، پنجره ای برای تأیید نصب ظاهر می شود.

جمع بندی
در این مقاله قصد داشتیم با محیط و تنظیمات ابتدایی، برای پارامتر دهی به درایو های LS با نرم افزار Drive view آشنا شویم و طریقه کار با این نرم افزار را بیاموزیم. مطمئنا کاربرد های این نرم افزار به همین موارد ختم نشده ولی برای علاقه مندان به کار به صورت حرفه ای با این نرم افزار پیشنهاد می شود که دفترچه راهنمای استفاده از این نرم افزار را مطالعه کرده و با پارامتردهی پیشرفته با این نرم افزار آشنا شوند. برای دریافت نرم افزار و دفترچه راهنمای نرم افزار Drive view با کارشناسان فنی سایت کالا صنعتی تماس حاصل فرمائید.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/608/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-drive-view



لاستیک کوپلینگ

۸ بازديد
لاستیک کوپلینگ قطعه ای مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر و انتقال قدرت و گشتاور در انواع مختلفی تولید میشود. به بیانی دیگر کوپلینگ های پلاستیکی یا همان لاستیک کوپلینگ به عنوان یک واسطه میان یک شفت متحرک و یک شفت محرک ایفای نقش میکند و از ضربه های مکانیکی به کوپلینگ جلوگیری میکند. این لاستیک کوپلینگ ها به عنوان ضربه گیر نیز عمل می‌کنند و می توانند بارهای لحظه ای را نیز در خود جای دهند. همچنین انواع کوپلینگ ها دارای لاستیک های مختلف با جنس های گوناگون هستند.

خرید لاستیک کوپلینگ (راهنمای انتخاب و خرید)
انتخاب درست و خرید مناسب لاستیک کوپلینگ می‌تواند تأثیر مهمی بر کارایی و عملکرد سیستم‌های مکانیکی و کوپلینگ ها داشته باشد. از این رو، به بررسی نکات مهمی که باید در هنگام خرید لاستیک کوپلینگ در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم.

نوع لاستیک کوپلینگ: قبل از خرید لاستیک کوپلینگ، نیاز است که نوع کوپلینگ و همچنین لاستیک کوپلینگ مورد نیاز خود را تعیین کنید. در ادامه این صحفه میتوانید با انواع لاستیک کوپلینگ آشنا شوید.
تحمل به بار و سرعت: مهمترین فاکتور در خرید لاستیک کوپلینگ توانایی آن در تحمل به بار و سرعت کاربری مدنظر است. باید مطمئن شوید که لاستیک کوپلینگ انتخابی توانایی تحمل بار و سرعت مورد نظر شما را دارد.
شرایط محیط کار: شرایط محیط کار لاستیک کوپلینگ نیز نکته مهمی در انتخاب و خرید لاستیک کوپلینگ است. اگر لاستیک کوپلینگ در محیط‌های خاصی مانند محیط‌های شیمیایی یا با دماهای بالا کار خواهد کرد، باید از لاستیک کوپلینگ‌های مقاوم به شرایط مخصوص استفاده کنید.
خاطر نشان است که با رعایت نکات مطرح شده و مشورت با کارشناسان فروش، می‌توانید انتخابی هوشمندانه برای رفع نیازها، و همچنین به بهبود کارایی و کاهش خطرات ناشی از عدم تطابق لاستیک کوپلینگ با سیستم‌های مکانیکی‌تان کمک کنید. همچنین جهت اطلاع از قیمت کوپلینگ و لاستیک کوپلینگ با کارشماسان ما در ارتباط باشید.

انواع لاستیک کوپلینگ
همانطور که گفته شد تمامی کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری دارای یک عنصر پلاستیکی در ساختار خود هستند. تمامی الاستومر ها دارای یک طول عمر مشخصی هستند و پس مدتی دچار سایش می شوند و نیاز به تعویض دارند. شرکت کالا صنعتی انواع لاستیک کوپلینگ های متفاوت را به مشتریان خود ارائه می دهد که عبارت اند از:

لاستیک کوپلینگ N-EUPEX در دو سری KB و DS
لاستیک کوپلینگ میل پینی یا هالوپین (RUPEX)
لاستیک کوپلینگ روتکس (ROTEX )
لاستیک کوپلینگ ستاره ای (HRC)
لاستیک کوپلینگ N-EUPEX
کوپلینگ های N-EUPEX پرکاربردترین نوع کوپلینگ ها هستند. این کوپلینگ ها در دو سری ساده (کوپلینگ KB) و سری DS تولید می شوند. این کوپلینگ ها بر اساس استاندارد شرکت FLENDER با متریال متفاوتی تولید می شوند که در جدول زیر مشاهده می کنید.
شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده اینترنتی کالاهای صنعتی در کشور، لاستیک انواع کوپلینگ های صنعتی را برای مشتریان خود تأمین می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش کالا صنعتی در ارتباط باشید.

قیمت لاستیک کوپلینگ
یکی از نکات مهم هنگام خرید لاستیک کوپلینگ، قیمت آن است. قیمت لاستیک تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که انتخاب آن بستگی به نیاز های کاربری دارد. در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لاستیک کوپلینگ خواهیم پرداخت:

نوع کوپلینگ: اولین مورد در قیمت لاستیک کوپلینگ این است که لاستیک چه کوپلینگی مدنظر است. قیمت لاستیک کوپلینگ ها با یکدیگر تفاوت دارند.
جنس متریال در ساخت لاستیک کوپلینگ: یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت لاستیک کوپلینگ، نوع متریال استفاده شده در ساخت آن است. لاستیک کوپلینگ‌ها معمولاً از موادی مانند پلی‌یورتان، نئوپرن، نایلون، و پلی‌استر ساخته می‌شوند. هر کدام از این مواد خواص مکانیکی و مقاومتی مختلفی دارند و در نتیجه، هزینه تولید و قیمت نهایی لاستیک کوپلینگ تحت تأثیر انتخاب متریال و مصالح قرار می‌گیرد.
اندازه و ابعاد لاستیک کوپلینگ: ابعاد لاستیک کوپلینگ نیز تأثیر مهمی بر قیمت آن دارد. لاستیک کوپلینگ‌های بزرگ‌تر و قطر بزرگتر معمولاً هزینه بیشتری دارند. همچنین، تعداد و اندازه شکل‌های داخلی و خارجی لاستیک نیز بر قیمت لاستیک کوپلینگ تأثیرگذار است.
مقاومت به شرایط محیطی: لاستیک کوپلینگ‌ها باید در شرایط محیطی مختلف عملکرد مناسبی داشته باشند. مقاومت به عوامل محیطی مانند حرارت، رطوبت، آلودگی های شیمیایی و UV می‌تواند هزینه تولید را افزایش دهد. برای محیط‌های ویژه نیاز به لاستیک کوپلینگ‌های خاص با مواد و پوشش‌های خاص داریم که به مراتب قیمت آن‌ها بیشتر است.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2808/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF

کاتالوگ گیربکس سهند

۶ بازديد
گیربکس حلزونی سهند
عمده محصولات تولیدی شرکت سهند دور، شامل گیربکس حلزونی در تیپ های زیر میباشد:

گیربکس حلزونی VF
گیربکس حلزونی MVF
گیربکس حلزونی VFU
گیربکس حلزونی MVFU
گیربکس حلزونی W
گیربکس هلیکال سهند
شایان ذکر است که سهند دور اصفهان قابلیت تولید گیربکس هلیکال در تیپ های زیر را دارد:

گیربکس هلیکال GHP (قورباغه ای)
گیربکس هلیکال سهند SN (که عموما برای نوار نقاله استفاده می شود)
گیربکس هلیکال سهند RS2 (شافت موازی)
گیربکس با دنده مخروطی تحت عنوان سری RAN (90 درجه)
در شرایط سفارش خاص می تواند با طراحی دقیق، برای مورد خاص سفارش گیربکس مورد نظر را تولید کند.
جدیدترین محصولی که به سبد تولیدات شرکت شهند دور اضافه شده است، موتور و گیربکس آسانسوری است که در دو تیپ 6 نفره و 8 نفره با استاندارد بالا، کیفیت بالا و قیمت مناسب روانه بازار کشور شده است.
انواع گیربکس های خاص سهند بر اساس کاربری
از گیربکس های خاصی که سابقه تولید در این کارخانه را دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

گیربکس آسیاب مواد
گیربکس کولینگ تاور
گیربکس میکسر
گیربکس آسیاب سیمان
گیربکس اضطراری کوره
گیربکس اکسترودر
گیربکس خورشیدی
گیربکس نورد سرد و گرم
گیربکس نوار نقاله
گیربکس هلیکال شافت مستقیم
گیربکس هلیکال آویز
گیربکس هلیکال شافت موازی
گیربکس هلیکال شافت متعامد
و ...
با عنایت به ویژگی های فوق الذکر و توانایی این شرکت در تولید قطعات سنگین و سبک می توان گفت که رنج (بازه) توان های قابل استفاده برای گیربکس سهند از 0.12 کیلووات تا حدود 15 مگاوات (برای مصارف بسیار سنگین) است. شرکت سهند دور اصفهان دارای تجهیزات تست و آزمایش استاندارد، واحد های سختی سنجی استاتیک و دینامیک و ... است.

محتویات کاتالوگ گیربکس سهند دور اصفهان
در کاتالوگ گیربکس سهند دور به محاسبات اولیه توان و گشتاور گیربکس، روغن پیشنهادی، نکات قابل توجه در نصب گیربکس صنعتی، نقشه ابعادی (برای گیربکس کتابی سهند سری W ، سه نمای هندسی نیز نمایش داده شده است)، بار شعاعی مجاز روی محور خروجی، جداول مربوط به انتخاب گیربکس (شامل نسبت تبدیل، توان مجاز ورودی به اسب بخار و کیلووات، گشتاور خروجی با احتساب راندمان و دور خروجی گیربکس) اشاره شده است. همچنین تصویر نمونه گیربکس های تولید شده توسط این شرکت و تمامی گواهینامه ها و استاندارد های مربوطه آمده است.
دریافت کاتالوگ گیربکس سهند دور
با مراجعه به صفحه "کاتالوگ ها" در ستون "کاتالوگ گیربکس" می توانید دو کاتالوگ از کاتالوگ های شرکت سهند دور را مشاهده و به صورت فایل PDF دریافت نمایید.

کاتالوگ سری VF-MVF سهند
کاتالوگ اول که تحت عنوان سری VF-MVF آمده است شامل تمامی اطلاعات مربوط به گیربکس حلزونی سری VF (ورودی شافت دار) و سری MVF (ورودی هالوشافت و فلنجدار جهت کوپل مستقیم با الکتروموتور) در سایز های 49 و 62 و 86 و 110 و 130 و 150 و 185 و 210 و 250 و 300 است. سری VFU و MVFU نیز به صورت سفارشی تولید می شود و مشخصات تیپ های آن در کاتالوگ ذکر گردیده است. جداول مربوط به انتخاب گیربکس به طور کامل برای نسبت تبدیل های مختلف وجود دارد. همچنین مشخصات گیربکس سری SN که در تیپ های SN1 , SN2 , SN3 , SN4 تولید می شود، شامل مشخصات ابعادی، قطر شافت و توان مجاز ورودی در همین کاتالوگ قابل دریافت است.
کاتالوگ سری W سهند
این کاتالوگ مربوط به تیپ گیربکس کتابی یا مکعبی سهند است که در سایز های W30 , W40 , W50 , W63 , W90 , W110 , W130 با نسبت تبدیل های مختلف از 7 تا 100 قابل تولید است. نقشه ابعادی به صورت سه نما برای سری گیربکس کتابی سهند در کاتالوگ موجود است. همچنین جداول مربوط به انتخاب گیربکس مناسب نیز به تفکیک برای دورهای ورودی مختلف (1400 و 900 و 500) ارائه گردیده است. گیربکس کتابی سهند در صنعت ایران بسیار پر مصرف بوده و در بین صنعتگران حوزه های مختلف دارای محبوبیت است.
نکته بسیار مهم

بر اساس آزمایشات و تست های صورت گرفته روی تمامی گیربکس های حلزونی شرکت سهند دور اصفهان، نتیجه حاصل شده که دور ورودی به گیربکس نباید از 1500 دور در دقیقه بیشتر باشد. در واقع در چنین شرایطی بهینه ترین کارایی و عملکرد را خواهد داشت. بعضا کاربران قصد دارند که گیربکس حلزونی را با موتور 3000 دور در دقیقه مرتبط کنند اما باید توجه داشت که این اتصال، استاندارد نبوده و به هیچ وجه مورد تایید شرکت تولید کننده نمی باشد لذا در این صورت قطعه فاقد هرگونه گارانتی و ضمانت محصول است.

کاتالوگ گیربکس سهند چه مشخصاتی در اختیار ما قرار میدهد؟
در کاتالوگ گیربکس سهند دور به محاسبات اولیه توان و گشتاور گیربکس، روغن پیشنهادی، نکات قابل توجه در نصب گیربکس، نقشه ابعادی (برای گیربکس کتابی سهند سری W ، سه نمای هندسی نیز نمایش داده شده است)، بار شعاعی مجاز روی محور خروجی، جداول مربوط به انتخاب گیربکس (شامل نسبت تبدیل، توان مجاز ورودی به اسب بخار و کیلووات، گشتاور خروجی با احتساب راندمان و دور خروجی گیربکس) اشاره شده است.

انواع گیربکس هلیکال سهند؟
گیربکس هلیکال GHP (قورباغه ای)
گیربکس هلیکال سهند SN (که عموما برای نوار نقاله استفاده می شود)
گیربکس هلیکال سهند RS2 (شافت موازی)
گیربکس با دنده مخروطی تحت عنوان سری RAN (90 درجه)
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/484/%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF

گیربکس صنعتی

۵ بازديد
گیربکس صنعتی یکی از قطعات حیاتی در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است و به صورت گسترده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، معادن، نقت و گاز، پتروشیمی، فلزکاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه نقش مؤثری در عملکرد و کارایی کل سیستم دارد و در بعضی موارد حتی می تواند از خطرات و آسیب های احتمالی برای دستگاه ها و نفرات جلوگیری کند. به طور کلی، گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو از یک شفت (محور) چرخان به محور دیگری در ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. هدف استفاده از گیربکس ها، کنترل سرعت و گشتاور ورودی و تنظیم آن به میزان دلخواه است. گیربکس های صنعتی را بر اساس نوع دنده های آن ها به 4 دسته هلیکال، مخروطی، حلزونی و خورشیدی تقسیم بندی می کنند که هرکدام ویژگی ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

قطعاً انتخاب گیربکس مناسب به عوامل متعددی از جمله گشتاور مورد نیاز، نسبت تبدیل سرعت، شرایط کارکرد و کاربرد مورد نظر بستگی دارد؛ به همین علت تولید کنندگان این محصولات، طیف وسیعی از گیربکس ها را برای برآورده نمودن هر خواسته و نیاز صنعتی طراحی و تولید می کنند. در این مقاله به یررسی انواع گیربکس های صنعتی، کاربردها، مشخصات و ویژگی های هر یک پرداخته و در پایان نکاتی در خصوص انتخاب و نحوه استفاده از آن ها بیان می کنیم؛ همچنین خلاصه مطالب این مقاله را می توانید در پادکست زیر بشنوید. گیربکس صنعتی وسیله ای مکانیکی است که برای انتقال نیرو و گشتاور از محور چرخان یک دستگاه (معمولاً الکتروموتور) به سایر قطعات که به محور دیگر گیربکس متصل هستند، استفاده می شود و نقش بسیار مهمی در ماشین آلات صنعتی ایفا می نمایند. وظیفه اصلی یک گیربکس صنعتی، کاهش یا افزایش سرعت و گشتاور ورودی است و به دو دسته گیربکس صنعتی کاهنده و افزاینده تقسیم بندی می شوند؛ در گیربکس صنعتی کاهنده دور ورودی موتور با نسبت مشخصی کاهش داده می شود و در نتیجه گشتاور در محور خروجی افزایش می یابد و در گیربکس های افزاینده این فرآیند عکس گیربکس های کاهنده است. گیربکس های کاهنده رایج تر از گیربکس های افزاینده بوده و در صنایع بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت گیربکس صنعتی
قیمت گیربکس صنعتی با توجه به مواردی مانند نوع گیربکس، مشخصات فنی آن، ابعاد و ظرفیت گشتاور گیربکس، برند تولید کننده و مواد اولیه به کار رفته در آن تغییر می کند. بدیهی است، انواع گیربکس صنعتی بزرگ یا اصطلاحاً سنگین، قیمت بالاتری نسبت به گیربکس صنعتی کوچک دارند. همچنین محصولات برندهای معتبر تولید کننده گیربکس که اغلب شامل تولید کنندگان گیربکس اروپایی می شود، قیمت بیشتری نسبت به گیربکس چینی یا ایرانی دارند. از این موارد که بگذریم، قیمت گیربکس صنعتی بر حسب نوع دنده های آن نیز تغییر می کند. گیربکس های هلیکال و خورشیدی راندمان بالاتری نسبت به گیربکس حلزونی دارند، بنابراین قیمت این گیربکس ها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین معمولا قیمت گیربکس صنعتی کوچک از گیربکس هایی که ابعاد بزرگتری دارند کمتر خواهد بود. برای آگاهی از قیمت گیربکس صنعتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید گیربکس صنعتی
وقتی صحبت از خرید گیربکس صنعتی می شود فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت تا بهترین گیربکس صنعتی را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. از آن جایی که وظیفه اصلی گیربکس انتقال نیرو و گشتاور الکتروموتور است، ابتدا باید ویژگی ها و مشخصاتی که مرتبط با موتور هستند را بررسی کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به:

سایز گیربکس
توان و سرعت ورودی گیربکس
نسبت دنده
دور خروجی گیربکس
نحوه اتصال گیربکس به موتور (کوپل مستقیم، کوپلینگ، کلاچ، تسمه و پولی، فلنج و ...)
آرایش محورها
همچنین پیش از خرید گیربکس صنعتی باید نیازهای مورد انتظار از گیربکس و همچنین شرایط محیط کار آن را به دقت سنجیده و با مشخصات گیربکس انطباق دهید. از جمله این ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بار محوری و شعاعی قابل تحمل گیربکس
طریقه نصب گیربکس صنعتی
ابعاد و وزن گیربکس
مدت زمان کارکرد مداوم گیربکس صنعتی
دمای محیط کار و شرایط آب و هوایی
الزامات تعمیر و نگهداری مانند روغنکاری و ...
با بررسی این موارد، می توانید با دید کامل تر و بهتری به انتخاب گیربکس صنعتی بپردازید ولی با این حال، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید گیربکس صنعتی با یک کارشناس در این زمینه مشورت نمایید تا تمامی موارد مورد نیاز را بررسی نمایید. اما یکی از مهم ترین معیارهای هر فردی برای خرید گیربکس صنعتی، قیمت محصول است؛ به همین علت در بخش بعدی به مقایسه هزینه و قیمت انواع گیربکس ها می پردازیم.

فروش گیربکس صنعتی
بیشتر تولید کنندگان گیربکس صنعتی، برای رفاه بیشتر مشتریان، خدماتی مانند گارانتی تعویض، تعمیر یا تأمین قطعات در نظر گرفته اند اما شرط استفاده از این خدمات این است که گیربکس از نماینده فروش گیربکس صنعتی خریداری شده باشد. خوشبختانه وبسایت کالا صنعتی موفق به کسب نمایندگی رسمی یا عاملیت فروش اکثر برندهای معتبر ایرانی و خارجی شده است و آماده فروش گیربکس صنعتی در انواع مختلف و برندهای معتبر بازار به شما عزیزان می باشد. همچنین کارشناسان فروش این وبسایت در هر مرحله از انتخاب، خرید، نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری گیربکس صنعتی همراه شما عزیزان هستند و می توانید از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

انواع گیربکس صنعتی
گیربکس های صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. اما مهم ترین قسمت یک گیربکس صنعتی، چرخ دنده های آن است؛ اصلی ترین روش دسته بندی گیربکس ها، بر اساس نوع دنده های آن ها بوده و بر این اساس تمام مشخصات فنی گیربکس مانند نسبت دنده، گشتاور، سرعت، تحمل بار، راندمان و حتی میزان صدا و لرزش آن ها در حین کار نیز تغییر می کند. کلی ترین دسته بندی گیربکس های صنعتی به صورت زیر می باشد:

گیربکس افزاینده

این گیربکس ها همانطور که از نام آن پیداست، دور ورودی به گیربکس را افزایش می دهد. از گیربکس افزاینده در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی مثل توربین باد استفاده زیادی می شود. گیربکس افزاینده عموما به صورت سفارشی ساخته می شود و به صورت موجودی در انبار موجود نمی باشد.

گیربکس کاهنده

این نوع گیربکس ها که در بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ و حتی دستگاه های خانگی کاربرد دارد، با کاهش دور ورودی به گیربکس و تحویل آن در قسمت خروجی باعث افزایش گشتاور شده و تجهیز مصرف کننده را به چرخش در می آورد. گیربکس صنعتی کاهنده بسیار پر مصرف بوده و سهم بزرگی از تولیدات کارخانجات گیربکس سازی را به خود اختصاص داده است. با توجه به اهمیت و گستره وسیع استفاده گیربکس صنعتی کاهنده به معرفی انواع گیربکس کاهنده می پردازیم.

انواع گیربکس صنعتی کاهنده :

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال
گیربکس خورشیدی
گیربکس سایکلو
گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی بر خلاف گیربکس های قبلی از یک ماردون و یک چرخ دنده حلزونی استفاده می نماید اصلی ترین مزایای این گیربکس صنعتی اندازه کوچک، عدم برگشت پذیری و نصب در جهت های مختلف است اما با این وجود، این گیربکس ها معایبی نیز دارند، از جمله راندمان پایین تر، اصطکاک و اتلاف انرژی بیشتر و سایش بیشتر دنده ها و عمر کاری پایین تری نسبت به سایر گیربکس های صنعتی دارد. گیربکس حلزونی از یک دنده ماردون فولادی به عنوان ورودی و یک دنده حلزونی برنجی (آلیاژ فسفر-برنز) که شافت خروجی به آن متصل می شود، تشکیل شده و جهت انتقال قدرت را 90 درجه تغییر می دهد. این گیربکس ها به گیربکس 90 درجه نیز شناخته می شود.

گیربکس هلیکال
گیربکس هلیکال از دو یا چند چرخ دنده هلیکال تشکیل شده است؛ دندانه های این چرخ دنده ها به صورت زاویه دار با محور اصلی چرخ دنده بریده شده و شکل مارپیچ دارند. طراحی خاص این دنده ها امکان انتقال کارآمد و نرم تر نیرو و همچنین کاهش صدا و لرزش این گیربکس صنعتی را در مقایسه با سایر دنده ها فراهم می نماید.
از جمله مزایای گیربکس هلیکال می توان به راندمان بالا، اتلاف انرژی کم تر، صدا و لرزش کم تر و همچنین افزایش ظرفیت بار و گشتاور اشاره نمود. گیربکس های هلیکال، خود به چند دسته تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

گیربکس هلیکال شافت مستقیم : محور ورودی و خروجی گیربکس در یک راستا قرار دارد.
گیربکس بول هلیکال یا کرانویل پینیون : از دنده های مخروطی BEVEL ساخته می شود و تغییر زاویه 90 درجه در جهت خروجی نسبت به جهت ورودی ایجاد می کند.
گیربکس هلیکال آویز یا شافت موازی: محور ورودی و خروجی به صورت موازی با هم قرار دارد.
گیربکس هلیکال سه یا چهار محور یا گیربکس قورباغه ای
هلیکال شافت موازی و شافت متعامد: معمولا گیربکس های هلیکال سنگین کار که بعضا تحت عنوان گیربکس صنعتی شناخته می شود، با نام شافت موازی و شافت متعامد (بستگی به جهت خروجی گیربکس دارد) بین صنعتگران نامیده می شود.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات این گیربکس ها و دریافت لیست قیمت گیربکس هلیکال از منوی وبسایت کالا صنعتی، گیربکس مدنظر را انتخاب نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
گیربکس خورشیدی
چرخ دنده های گیربکس خورشیدی با پیکربندی مخصوصی درون این گیربکس قرار گرفته اند و نسبت های سرعت و گشتاور خاصی را ارائه می دهند. با توجه به طراحی خاص دنده ها و نحوه قرار گرفتن آن ها در این گیربکس صنعتی، امکان دستیابی به گشتاور خروجی بالا در یک طراحی فشرده وجود دارد. همچنین با تغییر تعداد یا اندازه دندانه ها می توان به نسبت های مختلف سرعت دست یافت که انعطاف پذیری گیربکس خورشیدی را برای کاربردهای مختلف صنعتی که نیاز به دقت بالایی دارند، بیشتر می کند. برای اطلاع از قیمت گیربکس خورشیدی با کارشناسان ما در تماس باشید.
گیربکس سایکلو
این نوع گیربکس که عمر اختراع بسیار کمتری نسبت به سایر انواع گیربکس صنعتی دارد، فاقد هرگونه چرخ دنده بوده و با یک مکانیزم انعطاف پذیر و خارج از مرکز (Eccentric and Flexible) کار می کند. شوک پذیری بسیار بالا مهمترین ویژگی طراحی گیربکس سایکلو بوده و باعث شده برای مصارف با شوگ ناگهانی بالا مثل دستگاه های حفاری مناسب باشد.

اجزای گیربکس صنعتی
در بیشتر مواقع گیربکس های صنعتی دارای قطعات و اجزای یکسانی هستند. برخی از قطعات متناسب با کاربری و نوع صنعت می تواند متغیر باشد. نوع نیروهای ورودی و خروجی گیربکس یکی از موارد تعیین کننده در نوع اجزا و قطعات داخلی گیربکس است.

بلبرینگ: یکی از اجزا اصلی هر گیربکسی بلبرینگ های متصل به آن است. متناسب با نیاز گیربکس می توان از بلبرینگ یا رولبرینگ استفاده کرد. بلبرینگ ها در دو سمت ورودی و خروجی گیربکس قرار می گیرند و موجب انتقال هر چه بهتر نیروها می شوند.
شفت های ورودی و خروجی: شفت ها یا محورهای ورودی و خروجی یکی دیگر از اصلی ترین قطعات داخل گیربکس است. شفت های ورودی گیربکس وظیفه انتقال نیرو و توان را به چرخ دنده ها دارند. این نیرو و توان از چرخ دنده ها به سمت شفت خروجی منتقل می شود.
پوسته گیربکس: پوسته بیرونی گیربکس معمولا طوری طراحی می شوند که در برابر ضربات و ارتعاشات مقاومت خوبی نشان می دهند. این تجهیزات معمولا از جنس چدن است. تمامی تجهیزات داخلی گیربکس در درون پوسته گیربکس قرار دارند.
کاسه نمد: کاسه نمد ها از جمله قطعات داخلی گیربکس ها است که وظیفه محافظت از گیربکس در برابر عوامل خارجی مانند گرد و خاک و رطوبت را دارند. کاسه نمد ها هم متناسب با نوع گیربکس و شرایط محیطی در جنس های مختلفی نصب می شود.
چرخ دنده ها: اثر گذارترین و مهمترین قطعات داخلی گیربکس ها چرخ دنده ها است. چرخ دنده های مختلفی قابلیت نصب بر روی گیربکس ها را دارند. دندانه های چرخ دنده می تواند به صورت مستقیم یا مارپیچ قرار بگیرد. به عنوان مثال چرخ دنده های مارپیچ سطح تماس بیشتری را در هنگام چرخش ایجاد می کنند که می تواند باعث افزایش بازدهی و عملکرد نرم تر چرخ دنده نسبت به چرخ دنده های دندانه صاف شود.
برای انتخاب موتورگیربکس چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
نوع ماشین انجام دهنده کار
دمای محیطی که گیربکس صنعتی در آن کار میکند.
شرایط محیط (گردوخاک، رطوبت، یخبندان، استوایی و ...)
موتور محرک (نوع و مشخصات)
نوع اتصال بین الکتروموتور و گیربکس صنعتی (مستقیم، از طریق کوپلینگ، کلاچ یا دور متغیر)
آرایش محورها
مقدار بار شعاعی و مماسی و علت آن
هنگام نصب گیربکس صنعتی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
گیربکس صنعتی باید محکم به یک‌پایه صلب پیچ شود تا ارتعاش ننماید.
اگر می‌خواهید گیربکس صنعتی را رنگ بزنید، کاسه‌نمد را بپوشانید تا از خراب شدن آن‌ها جلوگیری شود.
برای جلوگیری از اکسیده شدن و گریپاژ قطعات بالا، قبل از نصب آن‌ها سطوح مورد تماس را تمیز کرده و گریس کاری نمایید.
قبل از راه‌اندازی گیربکس صنعتی اطمینان حاصل کنید که سطح روغن درست بوده و ویسکوزیته روغن برای نوع بار مصرفی، صحیح باشد.
اگر احتمال ضربه، بار بیش‌ازحد یا گریپاژ می‌دهید، از کوپلینگ هیدرولیکی، محدودکننده گشتاور نیرو، کلاچ و غیره استفاده کنید.
تلورانس ماشین‌کاری هر نوع دنده، چرخ زنجیر یا پولی که روی محورهای ورودی یا خروجی نصب می‌شوند، باید ISOH7 باشد.
وقتی گیربکس صنعتی را با گریس روغن‌کاری کرده باشید نیاز به روغن‌کاری بعدی نیست. اگر روغن معدنی استفاده‌شده توصیه می‌شود که: روغن را پس از 500 تا 1000 ساعت کار اولیه عوض کرده و بهتر است داخل گیربکس صنعتی را شستشو دهید. در فواصل زمانی منظم، سطح روغن را بازرسی و روغن را پس از 4000 ساعت کار عوض کنید.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/97/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

گیربکس شافت مستقیم

۶ بازديد
گیربکس شافت مستقیم چیست؟
گیربکس شافت مستقیم، به نوعی از گیربکس‌های صنعتی گفته می‌شود که محور ورودی و خروجی آن‌ها در یک راستا باشند؛ در میان صنعتگران، منظور از گیربکس شافت مستقیم، گیربکس هلیکال شافت مستقیم است. این نوع گیربکس‌ هلیکال از 2 تا 3 زوج دنده هلیکال (مارپیچ) تشکیل شده و به‌منظور انتقال نیرو و گشتاور در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی از جمله صنایع غذایی، فولاد، سیمان و … استفاده می‌شود.
گیربکس‌های شافت مستقیم، قابل‌استفاده با توان‌های مختلف الکتروموتور بوده و بازه نسبت تبدیل و دور خروجی گسترده‌ای دارند. همچنین به دلیل درگیری تدریجی دنده‌ها، گیربکس‌های هلیکال شفت مستقیم بازدهی بالاتر و لرزش کمتری دارند. دو شرکت پیشرو در این زمینه، SEW و VEM آلمان هستند؛ کیفیت بالا و طراحی کاربردی این دو گیربکس، باعث شده تا اکثر تولیدکنندگان گیربکس، محصولات خود را مشابه گیربکس‌های این دو شرکت طراحی کنند. گیربکس‌های شافت مستقیم ایرانی نیز به روش مهندسی معکوس این دو برند طراحی و تولید می‌شوند.

مزایای گیربکس شافت مستقیم

از جمله مزایای گیربکس شافت مستقیم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

راندمان بالا: گیربکس شفت مستقیم به دلیل درگیری تدریجی چرخ‌دنده‌ها، راندمان بسیار بالایی دارد و بیش از 80 درصد قدرت ورودی را به خروجی تبدیل می‌کند.
لرزش و صدای کم: این گیربکس‌ها با توجه به سطح تماس بیشتر چرخ‌دنده‌ها، لرزش و صدای بسیار کمی در حین کار دارند.
طول عمر بالا: گیربکس شافت مستقیم تحمل بار و گشتاور بالایی دارد؛ دندانه‌های مورب هلیکال فولادی ، تماس سطحی بیشتری با هم دارند و بار را به‌صورت یکنواخت توزیع می‌کنند. همچنین طول عمر این گیربکس به دلیل توزیع بار مناسب و طراحی دندانه‌ها بیشتر از سایر گیربکس‌های صنعتی است.
محدوده نسبت تبدیل گسترده: گیربکس هلیکال شافت مستقیم با نسبت تبدیل‌های متنوعی به‌صورت تک، دو و سه استیج تولید می‌شوند و در اکثر کاربردهای صنعتی قابل‌ استفاده هستند.
کاربرد گیربکس شفت مستقیم

کاربرد گیربکس شفت مستقیم طیف وسیعی از صنایع، تولیدی‌ها، تجهیزات جابه‌جایی مواد، معادن و غیره را در بر می‌گیرد. برخی از کاربردهای رایج گیربکس‌های شفت مستقیم عبارت‌اند از:

نوار نقاله
الواتور
میکسر و همزن صنعتی
پمپ‌ها و کمپرسورها
صنایع نساجی
دستگاه‌های بسته‌بندی
صنایع سیمان
صنایع فولاد
صنایع سیم و کابل
در ادامه به معرفی و بررسی انواع گیربکس شافت مستقیم می‌پردازیم.

انواع گیربکس شافت مستقیم
اکثر گیربکس‌های شافت مستقیم از نظر ظاهری مشابه دو برند SEW و VEM هستند؛ علاوه بر شکل ظاهری، این گیربکس‌ها را می‌توان بر اساس نوع خروجی (نحوه نصب) نیز به دو دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

گیربکس شافت مستقیم پایه‌دار
گیربکس شافت مستقیم فلنج‌دار
همه انواع گیربکس شفت مستقیم را می‌توان با ورودی هالوشفت، سالیدشفت یا کوپل مستقیم موتور گیربکس سفارش داد؛ اما خروجی این گیربکس‌ها فقط از نوع سالیدشفت است.

گیربکس هلیکال شافت مستقیم طرح VEM
گیربکس‌ هلیکال شافت مستقیم طرح VEM را با سه نوع ورودی می‌توان سفارش داد: هالوشفت، سالید شفت و کوپل مستقیم موتور و گیربکس صنعتی. در روش کوپل مستقیم، شفت موتور تراش خورده و کوچک‌تر می‌شود و با استفاده از یک دنده سرشافتی با چرخ‌دنده گیربکس درگیر می‌شود؛ در این روش نیازی به فلنج برای اتصال موتور به گیربکس نیست و از طریق یک دری واسطه این دو دستگاه را به هم متصل می‌کنند. خروجی این گیربکس‌ها می‌تواند به‌صورت پایه‌دار یا فلنج دار باشد. علاوه بر این می‌توان دو گیربکس هلیکال مستقیم را به‌صورت مرکب نیز خریداری نمود.
شرکت‌های تولیدکننده گیربکس، قطعات گیربکس هلیکال شافت مستقیم طرح VEM را نیز تولید می‌کنند تا در صورت خرابی دنده‌ها، نیازی به تعویض کل گیربکس نباشد. گیربکس‌های هلیکال طرح VEM، دارای دو جفت دنده هلیکال هستند. هنگام خرابی یکی از دنده‌ها، پیشنهاد می‌شود که جفت دنده را باهم تعویض نمایید؛ زیرا باعث طول عمر بالاتر و تثبیت لقی و بازدهی گیربکس در حد استاندارد می‌گردد. لازم به ذکر است، اگر دنده از برندی غیر از برند گیربکس خریداری می‌شود، تعویض جفت‌دنده‌ها الزامی است؛ زیرا دنده‌های برندهای مختلف با یکدیگر سازگاری ندارند و جفت‌دنده باید از یک برند باشند. گیربکس‌های هلیکال شافت مستقیم طرح VEM با توان و دور خروجی مختلفی تولید می‌شود که در جدول زیر مشاهده می‌کنید: (توان‌ موتور قابل‌استفاده با هر سایز، متناسب با نسبت تبدیل و یا دور خروجی انتخاب می‌شود.)
موتور گیربکس شافت مستقیم
تولید موتور گیربکس شافت مستقیم (الکتروگیربکس) به دو روش انجام می‌گیرد؛ کوپل مستقیم با دنده سرشافتی یا اتصال موتور با گیربکس به وسیله فلنج. موتور گیربکس‌های شافت مستقیم طرح VEM، در حالت‌کلی به روش کوپل مستقیم با دنده سرشافتی تولید می‌شوند؛ اما در صورت سفارش مشتری، امکان تولید گیربکس هالوشفت و اتصال موتور با فلنج نیز وجود دارد. برای کوپل مستقیم الکتروگیربکس، موتور به کارخانه تولیدکننده گیربکس ارسال شده و شفت موتور را به وسیله یک دنده سرشافتی با گیربکس کوپل می‌کنند؛ پس از کوپل‌شدن موتور با گیربکس، هر دو دستگاه را رنگ می‌کنند.

موتور گیربکس‌های شفت مستقیم طرح SEW به دو دسته تقسیم می‌شوند. در برخی از آن‌ها ورودی گیربکس از نوع هالوشفت بوده و اتصال موتور با گیربکس به‌وسیله فلنج انجام می‌گیرد و برخی دیگر موتور و گیربکس به وسیله دنده سرشافتی باهم متصل می‌شوند. برندهای پارس گرجی و پولادین پارت از فلنج برای اتصال استفاده می‌کنند و سایر برندها از جمله SEW، ایلماز، ایماک و گیربکس شریف اصفهان از روش کوپل مستقیم استفاده می‌کنند.
موتور گیربکس شافت مستقیم موتوژن
شرکت موتوژن یکی از برندهای معتبر و شناخته شده در زمینه تولید الکتروموتور ایرانی است که محصولات خود را مطابق با استانداردهای روز جهانی تولید و عرضه می نماید. انواع الکتروموتور موتوژن امکان تولید سفارشی با توجه به نیاز مشتریان را داشته و قطعات و لوازم جانبی این موتورها به راحتی در دسترس هستند. با توجه‌به کیفیت بالای موتورهای این شرکت، امکان تولید موتور گیربکس شافت مستقیم موتوژن با گیربکس‌های شریف، شاکرین، پارس گرجی و پولادین پارت وجود دارد. برای ثبت سفارش موتور گیربکس شافت مستقیم موتوژن با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

خرید گیربکس هلیکال شافت مستقیم
وب‌سایت کالا صنعتی نماینده رسمی اکثر برندهای گیربکس شافت مستقیم ایرانی و عاملیت فروش و تأمین‌کننده گیربکس شافت مستقیم خارجی است. انواع برندهای گیربکس شفت مستقیم قابل ارائه در کالا صنعتی عبارت‌اند از:

گیربکس شافت مستقیم ایرانی:

گیربکس شریف
گیربکس پولادین پارت
گیربکس پارس گرجی
گیربکس شاکرین
گیربکس‌های شافت مستقیم اروپایی:

گیربکس SEW آلمان
گیربکس SITI ایتالیا
گیربکس ایلماز ترکیه
گیربکس iMAK
علاوه بر این، در صورت سفارش مشتری، انواع گیربکس شافت مستقیم چینی نیز تأمین و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

هنگام خرید گیربکس هلیکال شافت مستقیم باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ از جمله:

توان ورودی: توان ورودی، یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب گیربکس و الکتروموتور مناسب است. اگر پیش از خرید گیربکس، الکتروموتور را تهیه کرده‌اید، حتماً برای انتخاب سایز مناسب گیربکس با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره فنی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.
نسبت تبدیل و دور خروجی: سرعت یا دور خروجی گیربکس نیز باید متناسب با مشخصات مورد نیاز کاربرد انتخاب شود. برای دستیابی به یک سرعت مشخص باید با توجه به سرعت ورودی موتور، نسبت تبدیل خاصی را انتخاب کنید.
شرایط کاری: شرایط کاری و محیط استفاده گیربکس، تأثیر زیادی در راندمان و نحوه عملکرد دستگاه دارند؛ پیش از خرید گیربکس هلیکال شافت مستقیم، عوامل محیطی مانند دما، رطوبت، گرد و غبار و عوامل دیگری مانند سیکل کاری، شوک‌های اولیه و نوع کاربرد (سبک یا سنگین) را ارزیابی کنید و سپس با مشورت افراد متخصص گیربکس مناسب را خریداری نمایید.
تعمیر و نگهداری گیربکس: گیربکس‌های صنعتی برای حفظ کارایی و عملکرد خود نیازمند تعمیر و نگهداری دوره‌ای هستند؛ برای آگاهی از اقدامات لازم در این خصوص می‌توانید به بخش مقالات وب‌سایت کالا صنعتی مراجعه نمایید.
نحوه نصب گیربکس: نحوه نصب گیربکس‌های هلیکال شافت مستقیم به دو حالت پایه‌دار و فلنج دار بوده و با توجه به نیاز، می‌توانید یکی از این دو نوع را سفارش دهید.
خرید الکتروگیربکس شافت مستقیم
اکثر کارخانه‌های تولیدکننده گیربکس شافت مستقیم، برای رفاه بیشتر مشتریان، گیربکس‌های خود را به‌ صورت کوپل شده با الکتروموتور مناسب عرضه می‌کنند که به آن موتور گیربکس یا الکتروگیربکس نیز می‌گویند. با خرید الکتروگیربکس شافت مستقیم دیگر نگرانی بابت اتصال موتور به گیربکس و تناسب آن‌ها وجود ندارد و با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید از این محصولات استفاده نمایید.

دو تیپ مطرح در زمینه تولید گیربکس هلیکال شافت مستقیم، گیربکس VEM و گیربکس SEW هستند؛ بیشتر گیربکس‌های شفت مستقیم ایرانی نیز به روش مهندسی معکوس بر اساس این دو تیپ طراحی و تولید می‌شوند. در وب‌سایت کالا صنعتی علاوه بر خرید گیربکس SEW آلمان می‌توانید محصولات ایرانی مشابه آن را نیز خریداری نمایید همچنین میتوانید سایر برندهای گیربکس صنعتی را از مجموعه ما استعلام بگیرید.

قیمت گیربکس شافت مستقیم
عوامل مختلفی بر قیمت گیربکس شافت مستقیم تأثیر دارند؛ از جمله این عوامل عبارت‌اند از:

برند گیربکس: گیربکس شافت مستقیم برندهای معتبر و شناخته شده ایرانی و جهانی، قیمت بالاتری نسبت به گیربکس‌های کم‌تر شناخته شده دارند. علاوه بر این گیربکس‌های خارجی به دلیل اینکه به قیمت روز جهانی بر حسب دلار خریداری و وارد می‌شوند، قیمت بیشتری نسبت به گیربکس‌های ایرانی دارند.
سایز گیربکس: هر چه سایز گیربکس بزرگ‌تر می‌شود، ظرفیت تحمل بار آن افزایش می‌یابد؛ در نتیجه قیمت گیربکس‌های شافت مستقیم بزرگ‌تر نیز افزایش می‌یابد.
نحوه نصب: گیربکس‌های شافت مستقیم فلنج دار قیمت بیشتری نسبت به گیربکس مستقیم پایه‌دار دارند. همچنین نحوه نصب موتور و گیربکس نیز بر قیمت آن اثرگذار است؛ گیربکس‌های ورودی هالو بیشترین قیمت و پس از آن گیربکس‌های دو سر شافت و در نهایت کوپل مستقیم موتور گیربکس کمترین قیمت را دارد.
لیست قیمت موتور گیربکس شافت مستقیم
وب‌سایت کالا صنعتی نمایندگی رسمی گیربکس شریف و پولادین پارت و همچنین عاملیت فروش گیربکس شاکرین اصفهان و پارس گرجی است؛ و گیربکس‌های شفت مستقیم این برندها را می‌توانید با قیمت نمایندگی و خدمات پس از فروش هر شرکت خریداری نمایید. علاوه بر این، گیربکس‌های SEW، ایلماز و گیربکس SITI ایتالیا را نیز می‌توانید از این وب‌سایت خریداری نمایید. برای دریافت لیست قیمت موتور گیربکس شافت مستقیم با کارشناسان ما در تماس باشید.

تعمیر گیربکس شافت مستقیم
در ادامه برخی از ایرادات رایج، علت آن‌ها و روش‌های تعمیر گیربکس شافت مستقیم را شرح می‌دهیم:

صدا و لرزش غیرعادی: صدا و لرزش غیرعادی گیربکس در حین کار می‌تواند در اثر نصب نادرست یا آسیب دیدگی اتصالات، خار، بلبرینگ‌ها، چرخ‌دنده و یا وجود یک جسم خارجی در گیربکس باشد. برای رفع این مشکل باید تمامی اتصالات را مجدداً بررسی و محکم نموده و در صورت نیاز قطعات داخلی گیربکس را تعویض نمایید. همچنین ممکن است نیاز به تخلیه گیربکس، شستشوی پوسته و روانکاری مجدد آن داشته باشید.
نشت روغن: نشت روغن نشان‌دهنده شل‌شدن درپوش روغن، زیاد بودن میزان روغن، خرابی درپوش روغن و کاسه‌نمدها است. برای رفع این مشکل ابتدا درپوش روغن و کاسه‌نمدها را بررسی کنید؛ سطح روغن باید تا علامت مشخص شده در داخل پوسته باشد. همچنین در صورت نیاز کاسه‌نمدها و واشرها را تعویض نمایید.
حرارت بالا: اگر گیربکس بیش از حد داغ می‌شود، احتمالاً بار زیادی روی آن است، سطح روغن کمتر از حد نیاز است و یا روانکار استفاده شده مناسب نیست. علاوه بر این، نصب اشتباه گیربکس و قطعات آن نیز می‌تواند عامل حرارت بالای گیربکس در حین کار باشد. برای تعمیر گیربکس شافت مستقیم ابتدا سطح و کیفیت روغن را بررسی نموده و سپس مشخصات فنی گیربکس را با میزان بار و نیازهای کاربرد تطبیق دهید؛ درصورتی‌که گیربکس برای کاربرد موردنظر مناسب نباشد باید آن را تعویض نمایید. در نهایت نحوه نصب بلبرینگ‌ها، شفت و دنده‌ها را نیز بررسی نموده و از درست بودن آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین اگر بلبرینگ‌ها بیش از حد داغ می‌شوند، به‌احتمال زیاد، بار شعاعی روی آن‌ها بیش از حد استاندارد است.
خرابی چرخ‌دنده‌ها، پوسته و شافت گیربکس: در صورت وجود اضافه‌بار روی گیربکس، آلودگی روغن یا نامناسب‌بودن آن، دمای زیاد محیط و برخی عوامل دیگر چرخ‌دنده‌ها آسیب می‌بینند؛ برای رفع این مشکل باید بار اضافه را کم کرده و یا روغن موجود در گیربکس را با یک روغن مناسب تعویض نمایید. در صورتی‌که آسیب‌دیدگی چرخ‌دنده‌ها جدی است باید آن‌ها را تعویض نمایید. اگر پوسته یا شافت گیربکس دچار شکستگی یا ترک‌خوردگی شده است احتمالاً گیربکس پاسخگوی نیازهای کاربرد نیست و باید تعویض شود.
چرخش یا نچرخیدن شافت گیربکس: اگر شافت ورودی و خروجی گیربکس نمی‌چرخد، احتمالاً بلبرینگ‌ها و یاتاقان‌ها دچار آسیب شده‌اند. برای رفع این مشکل باید بلبرینگ‌ها را تعویض نموده، گیربکس را شستشو داده و مجدداً روغن‌کاری نمایید. اگر پس از چرخش شفت ورودی یا خروجی تا چند درجه، هنوز دنده‌ها باهم درگیر نشده‌اند، نشانه سایش دنده و بالارفتن میزان لقی و کاهش راندمان گیربکس است.
کاتالوگ گیربکس شفت مستقیم
کاتالوگ گیربکس، بهترین مرجع برای بررسی مشخصات فنی، ابعاد، الزامات تعمیر و نگهداری و سایر اطلاعات مرتبط با این گیربکس‌ها است؛ در ادامه لینک کاتالوگ برندهای مختلف گیربکس شفت مستقیم برای دانلود در اختیار شما قرار داده‌ شده‌ است.
گیربکس شافت مستقیم چیست؟
گیربکس شافت مستقیم از انواع گیربکس هلیکال می باشد و جایگاه ویژه و کاربرد وسیعی در صنعت دنیا دارد. نام انگلیسی آن Helical-in Line Gearbox بوده و بدین معناست که محور شافت ورودی و خروجی در یک جهت و راستا قرار دارند.

مزایا گیربکس شافت مستقیم چیست؟
راستای یکسان محور ورودی و خروجی
محدوده گشتاوری بالا
تیپ بندی متنوع
نصب و بهره برداری آسان
راندمان نسبتا بالا (حدود 85% تا 95%)
موجود بودن قطعات یدکی
سر و صدای نسبتا پایین (دنده مارپیچ)
سطح درگیری مناسب دندانه ها (دنده مارپیچ)
گیربکس های شفت مستقیم عموما در چه صنایعی کاربرد دارد؟
از گیربکس شافت مستقیم در صنایع بزرگ و کوچک استفاده می شود. تمامی مزایایی که برای این گیربکس ذکر شد باعث شده که موارد مصرف گسترده ای در صنعت داشته باشد. جرثقیل، صنایع فولاد، نورد، صنایع غذایی و دارویی، نوار نقاله، کانوایر معدن، میکسر و همزن صنعتی، صنایع پلاستیک، صنایع کاشی و سرامیک، نساجی، صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و... از بهترین نمونه های مصرف این گیربکس ها هستند.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/254/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%B4%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%DB%8C%D9%85

گیربکس سهند دور اصفهان

۶ بازديد
شرکت سهند دور اصفهان، که به دلیل تولید تخصصی انواع گیربکس با نام گیربکس سهند شناخته می شود، یکی از برترین تولید کنندگان گیربکس صنعتی در ایران است. محصولات این شرکت شامل انواع گیربکس حلزونی، گیربکس هلیکال، گیربکس مخروطی و گیربکس های خاص صنعتی می شود که با طراحی های متنوع و مشخصات فنی مختلف تولید می شوند. محبوب ترین انواع گیربکس سهند اصفهان شامل موارد زیر است:

گیربکس حلزونی تیپ VF و MVF
گیربکس حلزونی کتابی سری W و U
گیربکس هلیکال سری SN
گیربکس هلیکال شفت موازی سری GHP معروف به قورباغه ای
گیربکس مخروطی سری RAN
موتور گیربکس آسانسور
انواع گیربکس سهند
محصولات شرکت سهند دور بیشتر شامل انواع گیربکس های صنعتی می شود؛ گیربکس سهند در مدل های مختلف با نسبت تبدیل، گشتاور و سرعت های متنوعی تولید شده و قابل استفاده با انواع الکتروموتور هستند؛ این گیربکس ها نیازهای بخش وسیعی از صنایع را پوشش داده و برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. از جمله تخصص های این شرکت تولید گیربکس گیربکس حلزونی، گیربکس کتابی و گیربکس هلیکال است که در ادامه به بررسی اجمالی انواع گیربکس سهند پرداخته و ویژگی های کلیدی آن ها را بررسی می کنیم.
گیربکس حلزونی سهند سری MVF
برخلاف گیربکس های حلزونی VF، گیربکس حلزونی سهند سری MVF دارای شفت ورودی از نوع هالوشفت بوده و به وسیله فلنج می تواند مستقیم با الکتروموتور کوپل شود. گیربکس MVF سهند نیز در 8 سایز و مشابه گیربکس های VF تولید می شود و از لحاظ نحوه نصب نیز کاملاً مشابه سری VF است.
گیربکس کتابی سهند سری W
گیربکس کتابی سهند سری W طراحی مشابه گیربکس های NMRV چینی دارد و به دلیل حجم کم و ظاهر مکعبی شکل خود، قابلیت نصب در تمام جهت ها را دارد. گیربکس کتابی سهند برای موتورهای 1500 دور و کمتر طراحی شده و در 9 سایز زیر تولید می شود:

30
40
50
63
75
90
110
130
150
گیربکس سهند سری W تا سایز 90 توسط شرکت سازنده روغن کاری شده و نیازی به روغن کاری پیش از استفاده ندارند ولی سایزهای بزرگتر مانند 110 و 130 باید حتماً پیش از استفاده به میزان کافی روغنکاری شوند. همچنین پوسته این سری از سهند گیربکس به صورت یک تکه و یکپارچه تولید می شود.

گیربکس کتابی سهند سری U
گیربکس کتابی سهند سری U با بدنه چدنی و در سایزهای 110 تا 300 تولید می شود. تفاوت این مدل با سری W در شفت ورودی آن ها است؛ محور ورودی گیربکس کتابی سهند سری U با شفت نری و خروجی آن قابل به صورت شفت دار و هالوشفت است. پوسته گیربکس کتابی سهند سری U به صورت دو تکه طراحی شده است.
گیربکس هلیکال سهند سری SN
گیربکس هلیکال سهند سری SN در چهار تیپ SN1 تا SN4، با پوسته آلومینیومی و چرخ دنده های فولادی و چدنی ارائه می شود؛ گیربکس SN سهند از دو چرخ دنده هلیکال تشکیل شده و تنها با نسبت تبدیل های ثابت تولید می شود. جهت تغییر نسبت تبدیل گیربکس هلیکال، با استفاده از تسمه و پولی، دور ورودی را تغییر داده و در نتیجه دور خروجی نیز تغییر می کند.
کنترل کیفی گیربکس سهند
تمامی محصولات شرکت سهند دور، از اولین مراحل مانند طراحی تا مراحل نهایی مونتاژ و تولید، در ایستگاه های کنترلی این کارخانه مورد بازرسی قرار می گیرند و پس از تأیید واحد کنترل کیفی گیربکس سهند جهت ارسال برای مشتریان بسته بندی می شوند. در این واحد علاوه بر کیفیت قطعات، عملکرد گیربکس سهند اصفهان نیز بر اساس استانداردهای جهانی مختلف از جمله ISO17025 مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین تمامی گیربکس های این شرکت با تضمین سلامت کالا عرضه می شوند و شما عزیزان می توانید با اطمینان خاطر بیشتری گیربکس سهند را خریداری نمایید.

خرید گیربکس سهند
گیربکس سهند اصفهان نمایندگان مختلفی در سراسر کشور دارد که می توانید به صورت حضوری گیربکس مورد نظر خود را از آن ها خریداری نمایید. یکی از نمایندگان این شرکت، وبسایت کالا صنعتی است که علاوه بر خرید گیربکس سهند، می توانید در سریع ترین زمان ممکن آن ها را در هر نقطه ای از ایران تحویل بگیرید. همچنین تمامی قطعات مرتبط و لوازم یدکی این گیربکس ها را نیز می توانید با چند کلیک از وبسایت کالا صنعتی خریداری نمایید. اما برای خرید گیربکس سهند باید پارامترها و عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله:

نوع گیربکس: مهم ترین نکته ای که در خرید گیربکس سهند باید در نظر بگیرید، نوع گیربکس است. نوع گیربکس از جمله انواع گیربکس هلیکال یا حلزونی باید با توجه به نیاز مورد نظر و متناسب با آن انتخاب شوند.
توان الکتروموتور: دومین فاکتور برای انتخاب گیربکس سهند اصفهان، توان الکتروموتور است که قرار است با گیربکس کوپل شود. اگر گیربکس متناسب با توان موتور انتخاب نشود، علاوه بر آسیب دیدن خود گیربکس، به سایر تجهیزات وابسته مانند موتور و … نیز آسیب می رساند.
نسبت تبدیل گیربکس: نسبت تبدیل گیربکس، رابطه مستقیمی با سرعت و گشتاور خروجی دارد. بنابراین باید به دقت نیاز کاربرده مورد نظر را سنجیده و سپس بر اساس آن گیربکسی با سایز و نسبت تبدیل مناسب انتخاب نمایید.
تعمیر و نگهداری گیربکس: مطمئناً عوامل زیادی را هنگام خرید گیربکس سهند باید در نظر بگیرید ولی تعمیر و نگهداری گیربکس یکی از مهم ترین عوامل است؛ حتی اگر گیربکسی کاملاً متناسب با کاربرد مورد نظر انتخاب نمایید ولی تعمیر و نگهداری آن به درستی انجام نشود، عمر مفید گیربکس کوتاه تر خواهد شد.
علاوه بر این موارد، نکات و پارامترهای بسیار زیادی را باید در نظر بگیرید. راحت ترین راه برای انتخاب و خرید گیربکس سهند متناسب با نیاز و کاربرد صنعتی مورد نظر، مشورت با افراد متخصص است؛ کارشناسان کالا صنعتی، آماده ارائه مشاوره تخصصی در مراحل مختلف انتخاب و خرید گیربکس به شما عزیزان هستند.

قیمت گیربکس سهند اصفهان
عوامل مختلفی بر قیمت گیربکس سهند اصفهان اثرگذار هستند؛ اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

نوع گیربکس: شرکت سهند دور انواع گیربکس‌های حلزونی، هلیکال و گیربکس‌های خاص صنعتی را تولید می‌نماید؛ در میان محصولات شرکت سهند دور، گیربکس‌های حلزونی کمترین قیمت را دارند.
سایز گیربکس: دومین عامل مؤثر بر قیمت گیربکس سهند اصفهان، سایز گیربکس است؛ گیربکس‌های سایز بزرگ‌تر برای کاربردهای سنگین صنعتی طراحی شده‌اند و قیمت بالاتری دارند.
مجموعه کالا صنعتی به‌عنوان نماینده گیربکس سهند دور، تمامی محصولات این شرکت را با قیمت نمایندگی عرضه می‌نماید؛ برای دریافت لیست قیمت گیربکس سهند روی عکس زیر کلیک کنید و یا از طریق شماره‌تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۴۳۰۰ با کارشناسان ما در تماس باشید. لازم به ذکر است تمامی قیمت‌های درج شده در صفحه هر محصول به‌روز بوده و می‌توانید به‌راحتی انواع محصولات سهند گیربکس را در سراسر ایران خریداری نمایید.
نمایندگی گیربکس سهند
شرکت کالا صنعتی به عنوان نمایندگی سهند گیربکس، تمامی محصولات شرکت سهند دور به همراه 6 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش تأمین قطعات ارائه می شوند. کالا صنعتی به عنوان نمایندگی رسمی گیربکس سهند دور اصفهان با بیش از 27 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش و خدمات پس از فروش گیربکس به همراه مشاوره فنی و بازرگانی، ارائه دهنده خدمات در سراسر کشور است. گیربکس سهند یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده گیربکس در ایران بوده و این شرکت با بهره گیری از فناوری های روز دنیا و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، محصولاتی با عملکرد بالا و کیفیت مطلوب تولید می نماید و کالا صنعتی نماینده رسمی گیربکس سهند این شرکت است.

مشتریان گیربکس سهند
با توجه به کیفیت بالای محصولات شرکت سهند دور اصفهان، اکثر صنایع بزرگ و کلیدی کشور از گیربکس های این شرکت استفاده می کنند. در عکس زیر، تنها لوگوی برخی از مهم ترین مشتریان گیربکس سهند را مشاهده می کنید.
کاتالوگ گیربکس سهند اصفهان
کاتالوگ گیربکس سهند اصفهان شامل اطلاعات کاملی درباره انواع محصولات شرکت سهند دور است؛ همچنین اطلاعات فنی گیربکس‌ها مانند محاسبات نسبت تبدیل، گشتاور و دور خروجی، توان و دور ورودی از موتور، ضریب کار و ابعاد گیربکس‌ها، نحوه تعمیر و نگهداری، میزان و نوع روغن و ... در کاتالوگ گیربکس سهند اصفهان ارائه شده است.

وب‌سایت کالا صنعتی برای رفاه بیشتر مشتریان خود کاتالوگ گیربکس حلزونی سهند اصفهان را به‌ رایگان برای دانلود گذاشته است. برای دانلود کاتالوگ گیربکس حلزونی سهند بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید. علاوه بر این، در صفحه هر محصول، دیتاشیت مربوط به نیز قرار داده شده است.
برای طراحی گیربکس صنعتی باید چه مراحل و تصمیماتی اتخاذ گردد؟
عملکرد: توان و سرعت،Ka،mg
ضریب طراحی: nd
سیستم دنده ها
مواد و فرآیندها
گام محوری و قطر گام : px و d
طراحی پوسته و تنش ها و خواص مکانیکی وتارد بر آن
معادلات محاسباتی طبق AGMA صورت می پذیرد.
استفاده از DIN برای تلرانس ها و انتخاب متریال
صادرات گیربکس سهند به کدام کشورها است ؟
شرکت گیربکس سهند با ارسال گیربکس صنعتی به سوریه ،امارت متحده عربی،کویت، مصر، یونان و جمهوری های جدا شده از روسیه ، در امر صادرات نیز گام هایی را برداشته و افتخار دارد در سال 1380 با ساخت گیربکس صنعتی به وزن 50 تن و توان ورودی 1200 کیلو وات برای صنعت سیمان عراق و نصب راه اندازی اولین شرکتی باشد که در خاورمیانه به این مهم نائل آمده ،همچنین در خرداد سال 1382 با فرستادن دومین گیربکس صنعتی با این مشخصات یک بار دیگر توانمندی خود را در همکاری با کارخانه های بزرگ به اثبات رسانده است.

در پایان شرکت گیربکس سهند ، ضمن اعلام آمادگی برای ساخت انواع تولیدات مکانیکی انتقال قدرت سبک و سنگین و با سرلوحه قرار دادن چشم انداز نحقق مستمر رضایت مشتری امید آن را داریم تا گامی هرچند کوچک در رشد و شکوفایی ایران عزیز برداریم. لطفاً سفارش خود را از طریق بخش ثبت سفارش خاص ارسال بفرمایید.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/112/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-sahand




نگهداری دوره ای از الکتروموتور

۸ بازديد
داشتن یک برنامه و نقشه برای نگهداری دوره ای الکتروموتور که با دقت بررسی و طراحی شده باشد، عملکرد مطمئن و عمر مفید طولانی موتورها را تضمین می نماید. نه تنها الکتروموتور، بلکه تقریباً تمامی تجهیزات الکتریکی نیاز به بازرسی و تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده دارند. بازرسی ها و نگهداری دوره ای از الکتروموتور، با شناسایی مشکلات احتمالی و پیش بینی آن ها از آسیب دیدگی جدی موتورها و سایر ماشین آلات مرتبط با آن ها جلوگیری می کنند.
به طور کلی اقدامات و روش های تعمیر و نگهداری از الکتروموتور شامل سه بخش می شود:

اقدامات پیشگیرانه در نگهداری موتور
اقدامات پیش بینی کننده در نگهداری الکتروموتور
تعمیرات موتور پس از خرابی
در این مقاله به معرفی روش های پیشگیرانه پرداخته و نکات مفیدی را در خصوص تعمیر و نگهداری موتورها بیان می کنیم. فراموش نکنید که اگر نگهداری از الکتروموتور به طرز مناسبی انجام گیرد، از آسیب های احتمالی الکتروموتور جلوگیری نموده و عمر مفید آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. همچنین در مقاله عیب یابی الکتروموتور تکفاز و سه فاز مطالب مهمی در زمینه اقدامات پیش بینی کننده در نگهداری الکتروموتور ارائه شده است و مطالعه آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت الکتروموتور کالا صنعتی را مشاهده و مقایسه کنید

کلیک کنید

اقدامات پیشگیرانه نگهداری از الکتروموتور
اقدامات پیشگیرانه نگهداری از الکتروموتور از مشکلات احتمالی که ممکن است برای موتور در حین کار پیش بیاید جلوگیری می کند. این اقدامات باید در قالب یک برنامه منظم و سیستماتیک اجرا شوند. مواردی که در این روش نگهداری از الکتروموتور باید بررسی شود عبارتند از:

برنامه ریزی
اگر از چندین الکتروموتور استفاده می کنید، ابتدا برای هریک از آن ها یک شماره شناسه مشخص در نظر بگیرید تا سوابق تعمیر و نگهداری هر یک را به صورت دقیق و مجزا بتوانید بررسی کنید. الکتروموتورهای مختلف، نیاز به اقدامات متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال یکی از اقدامات الکتروموتور سه فاز بررسی سربندی و تغییر آن با توجه به نیاز کاربرد دارد اما در الکتروموتور تک فاز نیازی به تغییر سربندی موتور نیست.

برای این منظور می توانید برای هر موتور یک دفترچه بازرسی (Logbook) آماده کنید و شماره شناسه موتور، نوع موتور و مشخصات فنی اصلی، تاریخ بازرسی و شرح اقدامات انجام گرفته را در آن ثبت کنید. برای تهیه دفترچه بازرسی می توانید از طریق لینک زیر، چک لیست تعمیر و نگهداری الکتروموتور را دانلود نموده و با ثبت تعمیرات و اقدامات نگهداری از الکتروموتور، از خرابی آن جلوگیری نمایید.

دانلود PDF بازدید دوره ای الکتروموتور
تهویه الکتروموتور
اگر محیط کاری الکتروموتور تهویه مناسبی نداشته باشد، دمای کاری موتور افزایش یافته و به عایق ها و گریس یاتاقان ها آسیب می رساند. همچنین گرد و غبار و آلودگی های محیطی ممکن است فن و شیارهای پوسته موتور را پوشانده و از تهویه هوا جلوگیری می کنند. بهتر است به صورت دوره ای و منظم فن و شیارهای پوسته موتور را بادگیری کرده و تمیز نمایید؛ همچنین اگر دمای محیط کار الکتروموتور بسیار بالا است، بهتر است از اکسترنال فن استفاده نمایید. برای آشنایی بیشتر با اکسترنال فن، مقاله آشنایی با فن اکسترنال (فن خنک کن) الکتروموتور و کاربردهای آن را مطالعه فرمایید.

رطوبت
موتورهایی که درجه حفاظتی بالا مانند IP55 دارند از نوع پوسته بسته هستند ولی با این حال امکان ورود رطوبت محیط به درون آن ها وجود داشته و پس از مدتی، متراکم شده و به سیم پیچی موتور و بلبرینگ و یاتاقان ها می رسند. بنابراین، برای نگهداری از الکتروموتور پوسته بسته، باید دمای موتور حتی در حالت خاموش نیز بیشتر از دمای محیط باشد.
البته می توانید با برداشتن دریچه های تخلیه، رطوبت متراکم شده در موتور را خارج کنید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که با برداشتن دریچه تخلیه، درجه حفاظتی موتور از IP55 به IP44 تغییر می یابد.

اتصالات سست
تمامی اتصالات الکتریکی باید محکم و تحت گشتاور توصیه شده بسته شوند. اتصالات فیوزها، استارت ها، تجهیزات حفاظتی و کلید های مدار باید به صورت منظم بازرسی شوند. تمامی اتصالات الکتریکی را طبق دستورالعمل سازنده با استفاده از آچار گشتاور کالیبره شده محکم نموده و با استفاده از دماسنج های مادون قرمز، دمای آن ها را بررسی نمایید؛ اگر دستگاهی بیش از حد داغ می شود باید جایگزین شود.

برخی از آزمایشاتی که باید در این مرحله انجام دهید عبارتند از:

آزمایش عایق بندی روی تمامی کابل های ورودی و خروجی
آزمایش مقاومت عایق تمامی کنتاکتورها
آزمایش فاز به زمین
آزمایش فاز به فاز
اندازه گیری مقاومت فیوز
آزمایش مقاومت تماس با استفاده از روش افت ولتاژ DC چهارسیم
عدم تعادل ولتاژ و جریان ورودی
عدم تعادل ولتاژ و جریان ورودی یکی از نگران کننده ترین مشکلات احتمالی موتورها است و باید به صورت مستمر بررسی شوند تا آسیبی به موتور وارد نشود. عدم تعادل ولتاژ زمانی رخ می دهد که ولتاژ هریک از فازهای سه فاز با یکدیگر متفاوت باشند. عدم تعادل ولتاژ منجر به نابرابر جریان ورودی نیز می شود و مشکلاتی از قبیل لرزش، ضربان گشتاور، داغ شدن یکی یا چند سیم پیچ و در نهایت کاهش راندمان و عمر مفید موتور می شود. نمونه ای از عدم تعادل ولتاژ و نحوه محاسبه آن را در تصویر زیر می بینید.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/1896/%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

بلبرینگ کف گرد دو جهته

۶ بازديد
شرکت اس کا اف SKF یک شرکت سوئدی است که در سال 1907 شروع به کار کرده است. SKF در زمینه تولید یاتاقان و بلبرینگ، آب بند ها، سیستم های روغن کاری، محصولات نگهداری و شرایط و خدمات مربوط به این موارد، فعالیت دارد. شرکت SKF در حال حاضر بزرگترین تولید کننده بلبرینگ در دنیا است. برای دریافت مشخصات بیشتر و خرید بلبرینگ با کارشناسان فروش در تماس باشید.

انواع بلبرینگ کف گرد SKF
بلبرینگ کف گرد یک جهته
بلبرینگ کف گرد دو جهته
بلبرینگ کف گرد یک جهته
این دسته از بلبرینگ کف گرد SKF از واشر شفت، واشر هوزینگ یا محفظه، عناصر غلتان، قفسه یا کیج cages تشکل شده است. این بلبرینگ قابل جدا شدن هستند و به دلیل اینکه میتوان واشر ها و عناصر غلتان را جداگانه نصب کرد، نصب این دسته از بلبرینگ ها آسان است. همانطور که از اسم این بلبرینگ ها پیدا است، این بلبرینگ ها میتوانند بارهای محوری را در یک جهت تحمل کنند. بلبرینگ های کف گرد یک جهته نباید در معرض بار شعاعی قرار بگیرند.

محصولات پیشنهادی: خرید بلبرینگ کف گرد KG
انواع بلبرینگ های کف گرد یک جهته SKF
دارای یک سطح نشیمنگاه صاف رو واشر محفظه
انواع بلبرینگ کف گرد 1



دارای یک سطح نشیمنگاه پراکنده
انواع مختلف بلبرینگ کف گرد SKF



بلبرینگ ها با واشر هوزینگ یا محفظه اسفنجی به منظور جبران عدم انطباق بین سطح پشتیبانی در محفظه و شفت
بلبرینگ کف گرد با محفظه اسفنجی

محصولات پیشنهادی: قیمت بلبرینگ کف گرد TIMKEN
بلبرینگ کف گرد دو جهته
این دسته از بلبرینگ کف گرد SKF از یک واشر شفت، دو واشر هوزینگ یا محفظه، دو مجموعه از عناصر غلتان، قفسه یا کیج cages تشکل شده است. این بلبرینگ ها قابل جدا شدن هستند و به دلیل اینکه میتوان قطعاات مختلف را جداگانه نصب کرد، نصب این دسته از بلبرینگ ها آسان است. همانطور که از اسم این بلبرینگ ها پیدا است، این بلبرینگ ها میتوانند بارهای محوری را در دو جهت تحمل کنند. بلبرینگ های کف گرد دو جهته نباید در معرض بار شعاعی قرار بگیرند.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1021/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%81-%DA%AF%D8%B1%D8%AF-skf

دوزینگ پمپ اتاترون ETATRON

۶ بازديد
شرکت اتاترون Etatron D.S. در سال 1979 پایه گذاری شد و توانست به سرعت بازار پمپ‌های تزریق و تجهیزات دوزینگ شیمیایی را در ایتالیا به دست بگیرد. روند ثابت رشد کسب و کار در طول دهه‌ها پس از تاسیس شرکت باعث شد که شرکت پمپ اتاترون به تولید کننده کلیدی دوزینگ پمپ، کنترل کننده‌ها و تجهیزات برقی تبدیل شود و در صنعت جهانی دوزینگ مواد شیمیایی به جایگاهی تثبیت شده دست یابد. شرکت اتاترون در بیش از 76 کشور دنیا از جمله برزیل، فرانسه، روسیه، سنگاپور، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، اوکراین، ایران و ... دفاتر فروش و خدمات پس از فروش دارد. برای دریافت مشخصات فنی و قیمت پمپ با کارشناسان فروش در تماس باشید.

انواع محصولات شرکت اتاترون
شرکت اتاترون محصولاتی شامل انواع دوزینگ پمپ اتاترون، کنترلر، سیستم‌های کنترل و رگلاتور، تانک‌ نگه داری مواد شیمیایی، میکسر‌ (هم‌زن)، فلومتر الکترومگنتی، پراب (prob) و فیلتر آب را عرضه می کند.

ویژگی‌های دوزینگ پمپ‌ سلونوئیدی اتاترون (Solenoid Metering Pumps): سرعت جریان از 1 تا 140 لیتر در ساعت (معادل 26/0 تا 37/0 گالن بر ساعت)، تامین فشار کاری تا 20 بار، پوشش پلاستیکی ضد اسید یا پوشش آلومینیومی ریخته گری شده، طراحی با حالت نصب دیواری، کارکرد براساس حالت آنالوگ و میکروکنترلر، مجهز به اندازه‌ گیری یکپارچه کنترل، کارکرد چند منظوره، هشدار جریان تنظیم دستی طول ضربه تابع متناسب با سیگنال mA خارجی سیستم دوز پنل خورشیدی، تولید در چهار سری BT، EONE، PKX و DLX-DLXB.

ویژگی‌های دوزینگ پمپ موتور محور یا موتوردار اتاترون (Motor Driven Pumps): سرعت جریان تا 5600 لیتر در ساعت (معادل 1470 گالن بر ساعت)، فشار کاری تا 275 بار، تنظیم دستی طول حرکت محور، اتصال یکپارچه سرو موتور با اینورتر یکپارچه برای دریافت بازه زیاد سیگنال، مجهز به شیر کاهش فشار برای ایمنی بیشتر، مجهز به ضربه گیر (پالسیشن دمپر)، تولید در دو سری دیافراگمی و پیستونی.

ویژگی‌های دوزینگ پمپ پریستالتیک اتاترون (Peristaltic Pumps): طراحی پیشرفته دارای 4 تکیه گاه محور غلتکی و گیره‌های فولادی ضد زنگ، ایجاد سرعت جریان ثابت و قابل تنظیم، ایجاد سرعت جریان بالا، مجهز به قطعاتی برای کنترل pH، موجود با پوشش پلاستیکی مقاوم در برابر مواد شیمیایی، تولید در سه سری OEM، CASING و POOL.

انواع پمپ اتاترون

قیمت دوزینگ پمپ اتاترون
دوزینگ پمپ اتاترون دارای چند نوع مختلف است که هدف همه آنها تزریق سیالات و مواد با دوز مشخص می‌باشد، اما مکانیزم تزریق آنها با یکدیگر متفاوت است. قیمت دوزینگ پمپ اتاترون بسته به نوع متفاوت است. همچنین هر نوع دوزینگ پمپ اتاترون دارای چند مدل از نظر مقدار هد و دبی است. مقدار حداکثر توانایی تزریق دوزینگ پمپ اتاترون در قیمت آن موثر است. همچنین دیگر پارامتر موثر در قیمت دوزینگ پمپ اتاترون جنس هد در برخی انواع آن است که می‌تواند متفاوت باشد.

تاثیر نوع دوزینگ پمپ در قیمت دوزینگ پمپ اتاترون
دوزینگ پمپ اتاترون در چهار نوع سلونوئیدی، دیافراگمی، پریستالتیک و پیستونی طراحی و تولید می‌شود. هر کدام از انواع پمپ دوزینگ اتاترون به منظور کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند و از دقت متفاوتی جهت تزریق سیال و مواد برخوردار هستند. قیمت هر نوع از دوزینگ پمپ‌های اتاترون نیز متفاوت است. جهت دریافت قیمت انواع دوزینگ پمپ اتاترون با کارشناسان کالاصنعتی تماس بگیرید.

تاثیر هد و دبی ماکزیمم در قیمت دوزینگ پمپ اتاترون
هر نوع از دوزینگ پمپ های اتاترون دارای مدل‌های مختلفی است. مدل‌های یک نوع دوزینگ اتاترون در حداکثر هد و دبی خروجی با یکدیگر تفاوت دارند. با افزایش توانایی ایجاد هد و دبی ماکزیمم، قیمت دوزینگ پمپ اتاترون افزایش می‌یابد. برای مشاهده ویژگی‌ها و مشخصات فنی هر مدل از دوزینگ پمپ اتاترون می‌توانید به صفحه محصول مربوطه آن در سایت کالاصنعتی مراجعه کنید، همچنین می‌توانید جهت دریافت اطلاعات و کاتالوگ هر نوع از محصولات دوزینگ پمپ اتاترون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

تاثیر جنس هد در قیمت دوزینگ پمپ اتاترون
دو نوع از پمپ‌های دوزینگ اتاترون شامل نوع دیافراگمی و پیستونی از هد یا کلگی با جنس‌های مختلف می‌تواند تولید شود. جنس هد دوزینگ پمپ پیستونی و دیافراگمی از جنس استیل، پلاستیک مهندسی (PP) و پی وی سی (PVC) تولید می‌شود. قیمت تمام شده دوزینگ پمپ اتاترون با توجه به جنس هد بکار رفته، متفاوت است.

خرید دوزینگ پمپ اتاترون
از آنجایی که دوزینگ پمپ جز پمپ خاص محسوب می‌شود، حساسیت آن نسبت به خرید هم بیشتر است. به دلیل کاربرد پمپ دوزینگ در تزریق مقدار دقیق و معین سیالات و مواد، لازم است از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشد و در بازار بزرگ پمپ‌ها که جنس‌های بی‌کیفیت و قلابی زیاد شده است، خرید نمونه اصلی اهمیت پیدا می‌کند. برای خرید دوزینگ پمپ اتاترون با ضمانت اصالت کالا می‌توان از طریق فروشگاه اینترنتی کالاصنعتی به عنوان مرجع رسمی فروش انواع دوزینگ پمپ اقدام کرد. محصولات شرکت دوزینگ پمپ اتاترون براساس گواهینامه‌های بین‌المللی معتبر شامل CE، ISO9001:2008 و CSA، طراحی، تولید و در اختیار مشتریان محترم قرار می‌گیرد. تولید محصول براساس استاندارهای ذکر شده کمک می‌کند محصولات اتاترون بالاترین کیفیت را داشته باشد.

استانداردهای پمپ اتاترون

پارامترهای انتخاب دوزینگ پمپ اتاترون
برای انتخاب یک دوزینگ پمپ اتاترون مناسب چهار پارامتر نقش اساسی دارد:

فشار سیال
دبی سیال
نوع سیال کاری
نوع پمپ دوزینگ
بر این اساس انتخاب دوزینگ پمپ فرآیند بسیار مهمی است که کارشناسان کالا صنعتی می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. لازم به ذکر است دوزینگ پمپ و پمپ‌های سانتریفیوژ (گریز از مرکز) یک تفاوت اساسی و مهم دارند. میزان دبی سیال کاری در پمپ‌های دوزینگ بدون نیاز به تجهیزات جانبی قابل تنظیم است و مقدار دبی نیز از فشار مستقل است.

کاربرد دوزینگ پمپ اتاترون
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2498/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B5/%D8%AF%D9%88%D8%B2%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D8%AF%D9%88%D8%B2%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86

بهترین ست کنترل پمپ آب

۶ بازديد
بهترین ست کنترل پمپ آب
حتما تا حالا چراغ‌هایی را که در راهروی ساختمان‌ها با رفت و آمد افراد روشن و خاموش می‌شوند، دیده‌اید. این چراغ‌ها دارای سیستم کنترل قطع و وصل اتومات هستند و از روشن ماندن بیهوده چراغ و مصرف برق جلوگیری می‌کنند. این مثال برای این گفته شد که اهمیت سیستم‌های کنترلی تجهیزات مختلف نشان داده شود. اما در اینجا موضوع درباره ست کنترل یا اتومات پمپ آب است. پمپ آب خانگی دستگاهی است که به تنهایی قابلیت خاموش و روشن شدن خودکار را ندارد و بدین منظور نیاز به تجهیزی به نام ست‌کنترل دارد.

با توجه به اهمیت نقش اتوماتیک پمپ آب در سیستم پمپاژ آب ساختمان‌ها، لازم است تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا هم مصرف بیهوده برق ناشی از روشن بودن مداوم پمپ را کاهش دهد و هم از هزینه‌های احتمالی استهلاک پمپ، تعمیر و تعویض آن جلوگیری کند. در این مقاله کالاصنعتی هدف معرفی بهترین ست کنترل پمپ آب از برندهای ایتالیایی، چینی و ایرانی است. قبل از خرید اتوماتیک پمپ آب بهتر است این مقاله را مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید کنید، با ما همراه باشید.

3 نوع سازنده بهترین اتوماتیک پمپ آب
اتوماتیک پمپ آب ایتالیایی
اتوماتیک پمپ آب چینی
اتوماتیک پمپ آب ایرانی
3 نوع اتوماتیک پمپ آب یا ست کنترلی که در بازار با این عناوین شناخته می‌شوند شامل ایتالیایی، چینی و ایرانی هستند.

کشورهای سازنده بهترین اتوماتیک پمپ آب

بهترین ست کنترل ایتالیایی
کشور ایتالیا در زمینه طراحی، تولید و صادرات پمپ و تجهیزات مرتبط با آن جز کشورهای سرآمد دنیا محسوب می‌شود. ست کنترل پنتاکس و بریوتانک دو برند اصلی بازار است که در ادامه معرفی می‌شوند.

ست کنترل ایتالیایی

ست کنترل ایتالیایی پنتاکس
شرکت پنتاکس از معروف‌ترین سازندگان ست کنترل است که محصولات خود را در چند مدل تولید می‌کند. قبلا در مقاله ست کنترل چیست درباره انواع ست کنترل توضیح داده شده بود؛ دو نوع اصلی ست کنترل پنتاکس شامل هیدروماتیک و هیدروتانک است که نوع اول برای ساختمان های تا 3 طبقه و نوع دوم برای ساختمان‌های بلندتر استفاده می‌شوند. اتوماتیک پمپ پنتاکس هیدروماتیک در دو نوع H1 و H2 وجود دارد که تفاوت آنها در مقدار افت فشار و حداقل دبی جریان عبوری می‌باشد. همچنین مدل H2 قابلیت ریست کردن اتومات را دارد.

ست کنترل ایتالیایی بریوتانک
دیگر برند ایتالیایی تولیدکننده ست کنترل با کیفیت، بریوتانک یا BRIO TANK است. به دلیل اینکه ست کنترل بریو تانک از نوع هیدروتانک است، برای ساختمان 5 طبقه و 6 طبقه گزینه ایده‌آلی می‌باشد. این ست کنترل از لحاظ کیفیت مشابه پنتاکس بوده و قیمت تقریبا یکسانی نیز دارند و در مواقع ناموجود بودن پنتاکس می‌توان آن را جایگزین کرد.

بهترین ست کنترل چینی
کشور چین بزرگترین تولیدکننده پمپ و تجهیزات جانبی در دنیاست. کیفیت کالاهای چینی در سطوح مختلفی به بازار ارائه می‌شود و علی رغم ذهنیت بعضی از مردم نسبت به تولیدکننده‌های چینی، محصولات پمپ و تجهیزات مرتبط مثل ست کنترل آنها هم با کیفیت و هم بی‌کیفیت موجود است. اما در اینجا هدف معرفی بهترین اتوماتیک پمپ آب چینی می‌باشد، تا رضایت مشتریان از لحاظ کیفیت و قیمت جلب شود.

ست کنترل چینی

ست کنترل چینی لئو
در سال‌های اخیر برند لئو در بازار فروش پمپ و لوازم جانبی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و آن هم بخاطر وجود کیفیت عالی در کنار قیمت مناسب و البته داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. ست کنترل لئو در انواع ساده، قابل تنظیم دستی و قابل تنظیم اتوماتیک تولید می‌شود تا هر کس متناسب با نیاز و هزینه‌ای که می‌خواهد پرداخت کند، گزینه انتخاب داشته باشد.

ست کنترل چینی استریم
دیگر برند تولیدکننده ست کنترل چینی، استریم می‌باشد. اتوماتیک پمپ آب استریم در انواع و مدل‌های مختلف ارائه می‌شود. ست کنترل استریم از لحاظ جهت ورود و خروج جریان آب به دو دسته 90 درجه و 180 درجه تقسیم می‌شوند. از محبوب‌ترین ست کنترل‌های استریم در ایران مدل PC19 است که دارای مشخصات تکفاز، حداکثر فشار تحمل 10 بار، قطر ورودی و خروجی 1 اینچ و از نوع 180 درجه می‌باشد. برای خرید سایر مدل‌های ست کنترل استریم می‌توانید به سایت کالاصنعتی مراجعه کرده یا جهت استعلام قیمت و موجودی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

بهترین ست کنترل ایرانی
ست کنترل تجهیزی است که از قطعات و برد الکترونیکی و بخش‌های مکانیکی تشکیل شده است و شاید این ذهنیت پیش آید که فقط کشورهای خارجی آن را می‌توانند تولید کنند. اما شرکت یوسفی در اهواز ست کنترلی تولید می‌کند که کیفیت آن با خیلی از مدل‌های خارجی برابری می‌کند. ست کنترل یوسفی بهترین برند ست کنترل ایرانی است که در دو مدل ساده و درجه‌دار ساخته می‌شود اما مدل درجه‌دار آن خریدار بیشتری دارد.

ست کنترل ایرانی

جمع‌بندی

امروزه کسی نیست که دنبال کالای بی‌کیفیت باشد؛ چرا که کالایی که کیفیت خوبی نداشته باشد علاوه بر اینکه احتمال خراب‌شدن و از کارافتادگی را در پی دارد، هزینه بیشتری را متحمل خریدار آن می‌کند. ست کنترل نیز دستگاهی است که کیفیت آن اهمیت دارد. نقش اتوماتیک پمپ در سیستم تقویت فشار آب ساختمان‌ها پررنگ است و قبل از خرید و نصب ست کنترل باید بهترین مارک ست کنترل پمپ آب را شناسایی کرد.

در این مقاله سعی شد بهترین برندهای ایتالیایی، چینی و ایرانی اتوماتیک پمپ آب معرفی شوند تا برای هرگونه از قشر مردم با هر سلیقه‌ای گزینه مناسب وجود داشته باشد. بطور خلاصه برندهای پنتاکس، بریوتانک، لئو، استریم و یوسفی مارک‌های با کیفیت و شناخته شده بازار هستند که برای خرید آنها کافیست به صفحه مربوطه مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.