نکات خرید گیربکس حلزونی

جدیدترین اخبار صنعت

نکات خرید گیربکس حلزونی

۵ بازديد
گیربکس حلزونی از پر فروش ترین و پر کاربردترین نوع گیربکس صنعتی می باشد و استفاده از آن در انواع صنایع سبک و نیمه سنگین رواج دارد.

گیربکس حلزونی را می توان به عنوان گیربکس های ارزان، سبک و کاربردی نام برد. وجود طراحی های متنوع و ورودی، خروجی و حالات نصب مختلف از مزیت های مهم این گیربکس صنعتی محسوب می شود.

در ادامه به طور کامل به بررسی گیربکس حلزونی می پردازیم.

بستن

گیربکس حلزونی صنعتی
گیربکس حلزونی از یک چرخ دنده برنجی و یک شافت با دنده های مارپیچی (ماردون) برای کاهش دور ورودی تشکیل شده است و با دو جنس بدنه آلومینیوم و چدن با حالات نصب پایه دار و پایه فلنج تولید می شوند. گیربکس های حلزونی با ورودی و خروجی شافت تک خار و فلنج و هالو شافت مورد استفاده قرار می گیرند و قابل خرید هستند.

گیربکس های حلزونی به طور معمول از نسبت تبدیل 1به 7 تا 1 به 100 و توان ورودی 0.07 تا 45 کیلووات پشتیبانی می کند.

لازم به ذکر است در صورت نیاز به دور خروجی بسیار پایین، این گیربکس ها قابلیت دارند که به صورت مرکب (ترکیبی) با هم کوپل شوند و دسترسی به نسبت تبدیل تا 1 به 10000 را فراهم آورند.

مزایای گیربکس حلزونی
تنوع زیاد در نوع ورودی و خروجی و قیمت به صرفه (به دلیل تولید اکثر این گیربکس ها با پوسته آلومینیوم) باعث فروش بالای گیربکس صنعتی حلزونی در بازار شده است.

طراحی گیربکس های حلزونی به صورتی است که ماردون فولادی، شفت چرخ دنده برنجی را می چرخاند، اما این عمل برعکس انجام نمی شود و این به دلیل ویژگی خود قفل بودن این گیربکس ها است.

خاصیت خود قفل بودن یا برگشت ناپذیری گیربکس های حلزونی باعث شده است که در کاربرد هایی مانند نوار نقاله و بالابر ها که احتیاج به چرخش برعکس چرخ دنده ها دارند، بهترین انتخاب باشد. از طرفی این ویژگی باعث می شود تا جهت حرکت حفظ شود. به عبارتی از برعکس شدن ناگهانی جهت حرکت جلوگیری می کند.

انواع گیربکس حلزونی
انواع گیربکس های حلزونی کوچک و بزرگ در نوع ورودی و خروجی و نوع پایه ی آن متغیر است. این گیربکس ها به طور کلی به 3 دسته VF، MVF و کتابی (مکعبی) تقسیم می شوند:

گیربکس های VF ورودی شافت
گیربکس های VF از انواع پر کاربرد گیربکس حلزونی محسوب می شوند. به عنوان مثال مدل VF86 هم در گیربکس میکسر بلوک زنی و هم گیربکس بتونیر استفاده می شود. گیربکس های ورودی شافت حلزونی، در دو 2 طراحی پایه دار معمولی و پایه فلنج (VF FC) تولید می شوند. گیربکس های VF را می توان از قدیمی ترین نوع و طراحی در میان کاهنده ها دانست.

گیربکس های MVF ورودی فلنج
دومین دسته پرکاربرد گیربکس حلزونی، گیربکس MVF هستند. این گیربکس ها از نظر ورودی با نوع VF تفاوت دارد. ورودی گیربکس MVF به صورت فلنج طراحی شده است. به همین دلیل می توان آن را مستقیم به الکتروموتور متصل کرد. این گروه نیز در دو نوع MVF و MVF FC تولید و استفاده می شود.

گیربکس های مکعبی یا کتابی
گیربکس مکعبی یا کتابی یکی از طراحی های متفاوت انواع گیربکس حلزونی است. این گیربکس مقاومت خوبی دارد. همچنین از نظر سایز نیز تنوع بالایی دارد. گیربکس کتابی در سایز های کوچک مانند گیربکس تیپ 25 در جنس آلومینیوم و در ابعاد بزرگ مانند تیپ 110 از جنس چدن ساخته می شود. همچنین گیربکس کتابی در دو طراحی NMRV (ورودی فلنج) و NRV (ورودی شافت) در بازار عرضه می شود.

انواع گیربکس حلزونی

انواع برند گیربکس حلزونی
از آنجایی که گیربکس حلزونی در بسیاری از صنایع کارآمد است و همچنین به دلیل داشتن طراحی ساده تر نسبت به دیگر مدل ها، تولید کنندگان مختلفی در داخل و خارج از کشور، این گیربکس را تولید می کنند. برخی از مشهور ترین و با کیفیت ترین برند های ایرانی عبارتند از: گیربکس حلزونی سهند، ترنج، توانکار، شاکرین صنعت سپاهان و بهکار. لازم به ذکر است در فروشگاه شهباز موتور تمامی محصولات این برندها همراه با گارانتی معتبر ارائه می شود.

همچنین در میان انواع گیربکس حلزونی چینی می توانید سایز ها و طراحی های متنوعی را با قیمت مناسب در برند های KS و TS خریداری نمایید.

نکات خرید گیربکس حلزونی
به طور کلی خرید گیربکس صنعتی نیازمند تخصص و دانش فنی است. اما آگاهی از برخی ویژگی ها می تواند در امر خرید تاثیرگذار باشد. یک نکته کلی در رابطه با انواع گیربکس حلزونی این است که، این دسته از کاهنده ها در صنایع سنگین استفاده نمی شوند.

از نظر تنوع در تیپ و سایز، این گیربکس ها در ابعاد کوچک (25) تا بزرگ (300) در سایت شهباز موتور قابل خرید هستند. لازم به ذکر است در صورت نیاز می توانید ابعاد، ورودی و سایز های سفارشی گیربکس مورد نظر خود را در سایت ثبت کنید.

نکته مهم دیگر هنگام خرید، در نظر گرفتن اعتبار فروشگاه است. با توجه به گسترده شدن این صنعت پیشنهاد می شود از نمایندگی هایی که از لحاظ قیمت و ضمانت شرکت سازنده گیربکس حلزونی، معتبر و کارآمد هستند، خرید کنید.

مهم ترین ویژگی در یک نمایندگی، امکان ارتباط مستقیم با شرکت های تولید کننده است. مجموعه شهباز موتور با توجه به چند دهه تجربه در امر کسب نمایندگی، دارای ارتباط مستقیم با تولید کنندگان بوده و آماده ارائه انواع گیربکس حلزونی با بهترین قیمت به شما مشتریان عزیز می باشد.

شهباز موتور، مرجع تخصصی برای خرید اینترنتی
مجموعه شهباز موتور عرضه کننده انواع موتور گیربکس حلزونی در همه شهرهای مختلف ایران اعم از اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، قم، یزد، یاسوج، اراک، کرمان، سمنان، کرج، ارومیه، اردبیل، رشت، شیراز، اهواز و… و همچنین کشورهای خاورمیانه می باشد.
سایت مطالب
فروشگاه اینترنتی شهباز موتور نمایندگی فروش برند ایرانی و برخی گیربکس های حلزونی چینی، مفتخر است، در امر فروش کالا های صنعتی، محصولات را به قیمت مناسب و با گارانتی معتبر ارائه کند.

قیمت گیربکس حلزونی
همانطور که ذکر شد قیمت انواع گیربکس های حلزونی در مجموعه ما به دلیل کسب نمایندگی از برند ها با قیمت شرکت های سازنده مطابقت دارد.

قیمت گیربکس حلزونی نسبت به بقیه طراحی های گیربکس صنعتی ارزان تر است و این به دلیل ساختار ساده‌تر نسبت به بقیه مدل ها می باشد.

برای مشاهده قیمت گیربکس صنعتی کاهنده حلزونی به صفحات هر محصول مراجعه کرده و قیمت و مشخصات فنی هر یک را مشاهده فرمایید. لیست قیمت گیربکس حلزونی و یا مشخصات تیپ های مختلف هر برند در صفحات دسته های مربوطه درج شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.