اخبار صنعت

جدیدترین اخبار صنعت

موتور ویبره چیست؟

۰ بازديد
موتور ویبره که به آن ویبراتور صنعتی، الکترو ویبره و موتور ارتعاشی هم گفته می شود، یک نوع موتور الکتریکی است که دارای دو شافت است. در سر هر شافت، دو وزنه وجود دارد: وزنه ثابت و وزنه قابل تنظیم. با روشن شدن، موتور ویبره شروع به لرزش می‌کند. لرزش این موتور به دلیل وجود وزنه‌ها [به صورت لنگ] در هر دو سمت شافت ایجاد می‌شود. موتور ویبره در صنایع مختلف کاربردهای متنوعی دارد. در صنعت ساختمانی، برای هواگیری مخلوط بتن و استفاده می‌شود. در صنعت خودروسازی، برای تست و تعمیر قطعات و انجام آزمایش‌های لرزه‌ای استفاده می‌شود. همچنین، در صنایع دیگر نیز برای ترکیب، جداکردن، غربالگری و تراکم مواد به کار می‌رود.



شناخت کامل موتور ویبره
در پادکست زیر می توانید با انواع ویبراتور یا موتور ویبره ، نحوه عملکرد هر مدل از ویبره ها و همچنین کاربرد هر کدام از آنها و چگونگی نصب ویبراتور روی میز آشنا شوید.

پادکست موتور ویبره
انواع موتور ویبره
موتور ویبره به دو دسته تقسیم می شود :

موتور ویبره برقی (به دلیل قدرت بیشتر ، کاربرد بیشتری دارد)
موتور ویبره بادی
محصولات پیشنهادی: قیمت موتور ویبره
موتور ویبره بادی
وسیله ای است که با استفاده از فشار هوا ، به ایجاد لرزش و ارتعاش در سازه ها و قطعات بتنی و ... می پردازد. این ویبره ها از طریق باد شروع به حرکت می نمایند و در ویبره بتن و در پروژه هایی با خطر انفجار به کار برده می شوند. یکی از روش های بسیار کارآمد و ایمن جهت کنترل و انتقال انرژی به طیف وسیعی از تجهیزات از جمله ویبره بادی استفاده از هوای فشرده می باشد. استفاده از ویبراتورهای بادی در حال رشد است زیرا دارای مزیت هایی می باشد.

برای مثال بازده ویبراتور های بادی 100% می باشد زیرا 100% توان ورودی را به توان خروجی تبدیل می نماید. همچنین به دلیل اینکه دارای قطعات متحرک کمتری می باشد هزینه کمتری را دارا می باشد و تعمیر و نگهداری کمی را نیز مورد نیاز می باشد. در شرایطی که فضا تنگ است و یا وزن مهم می باشد استفاده از ویبره بادی به دلیل دارا بودن نسبت قدرت به وزن خوب ایده آل می باشد . همچنین این ویبراتور با قطع برق نیز کار خود را انجام می دهد.

موتور ویبره بادی

موتور ویبره بادی

موتور ویبره برقی
برق قابل اعتماد و مقرون به صرفه بوده و تقریبا در هر نیروگاه و در اکثر نقاط دور افتاده در دسترس می باشد و ویبراتورهای چرخشی و الکترومغناطیسی را قادر می سازد که سرعت و نیروی ثابتی را ارائه نمایند. استفاده از ویبراتورهای برقی در صنعت مزایای بسیاری را به همراه داشته است. موتور ویبره های برقی دارای عمر طولانی می باشند و عمر مفید آن ها تقریبا 20 سال می باشد. قدرت موتور ویبره برقی از قدرت موتور ویبره بادی بیشتر بوده و در صنعت کاربرد بیشتری را دارا می باشند. به طور کلی استفاده از موتور ویبره سبب کاهش هزینه های مربوط به بسته بندی مواد ، کاهش زمان بسته بندی و ... می شود.

ویبره بدنه یکی از نمونه های موتور ویبره برقی می باشد که در صنعت بتن و سیمان ، شن شویی ، سرندها ، سیلوها و ... به کار برده می شود. این موتور ویبره با ایجاد لرزش و ارتعاش سبب غربال شدن مواد ، خارج سازی حباب بتن و ... می شود. این ویبره با محفظه آهن تولید شده و جهت کار مداوم درجه بندی می شود. عمر طولانی ویبراتورها با انتخاب یاتاقان ها و گریس ها به صورت درست و باکیفیت تضمین می گردد. صدها مدل استاندارد در دسترس هستند و اکثر آن ها دارای ویژگی های اختیاری ای مانند درجه بندی ضد انفجار ، محفظه فولادی ضد زنگ ، شفت های توسعه یافته و ... ارائه می شود.

موتور ویبره برقی

موتور ویبره برقی

دسته بندی موتور ویبره برقی
موتور ویبره ها در صنعت به سه دسته تقسیم می شوند :

1000 دور
1500 دور
3000 دور
کاربرد موتور ویبره های 1000 دور در مواقعی است که نیاز به قدرت ارتعاش بالا و فرکانس کم می باشد. در حقیقت موتور ویبره های 1000 دور دارای تعداد ضربات کمتر و شدت ضربه بیشتر می باشند. موتور ویبره های 1500 دور کاربرد بیشتری نسبت به 1000 دور داشته و دارای لرزش بیشتر و ریزتر می باشند به همین دلیل در سرند کاربرد دارد. ارتعاشات موتور ویبره های 3000 دور ریز بوده و در حقیقت قدرت ارتعاش آن نسبت به 1500 و 1000 دور کمتر می باشد. کاربرد این مدل ویبراتور در صنعت بیشتر بوده و در مجسمه سازی کاربرد دارد.

کاربرد موتور ویبره براساس دور
کاربرد موتور ویبره های 1000 دور در مواقعی است که نیاز به قدرت ارتعاش بالا و فرکانس کم می باشد. در حقیقت موتور ویبره های 1000 دور دارای تعداد ضربات کمتر و شدت ضربه بیشتر می باشند.
موتور ویبره های 1500 دور کاربرد بیشتری نسبت به 1000 دور داشته و دارای لرزش بیشتر و ریزتر می باشند به همین دلیل در سرند کاربرد دارد.
ارتعاشات موتور ویبره های 3000 دور ریز بوده و در حقیقت قدرت ارتعاش آن نسبت به 1500 و 1000 دور کمتر می باشد. کاربرد این مدل ویبراتور در صنعت بیشتر بوده و در مجسمه سازی کاربرد دارد.
اجزا موتور ویبره
روتور ( rotor )
استاتور ( stator )
کموتاتور ( commutator )
آرمیچر ( Armature )
کلاف ( windings )
لنگ ( weight )
روتور ( rotor )
قسمت ثابت الکتروموتور دوار، روتور می باشد. سیم ها و میدان مغناطیسی الکتروموتور به صورتی تنظیم شده اند که حول محور روتور گشتاوری ایجاد گردد. در برخی طرح ها امکان عمل نمودن روتور به عنوان آرمیچر وجود دارد که از طریق آن ولتاژ ورودی تامین می گردد.

استاتور ( stator )
بخش ثابت الکتروموتور، استاتور می باشد. استاتور را می توان به عنوان میدان آهن ربا در نظر گرفت. از دیگر عملکردهای استاتور این است که می تواند به عنوان آرمیچر عمل نماید و تاثیر خود را از میدان متحرک روی موتور دریافت نماید.

کموتاتور ( commutator )
کموتاتور یک کلید الکتریکی است که در انواع خاصی از الکتروموتورها و یا ژنراتورهای الکتریکی قرار دارد. کموتاتور به صورت دوره ای جهت جریان میان روتور و مدار خارجی را معکوس می کند. در یک الکتروموتور برق را به بهترین مکان روی روتور اعمال می کند و در ژنراتور به طور مشابه برق را می گیرد. کموتاتور به عنوان یک سوییچ عمر بسیار طولانی را دارا می باشد.

آرمیچر ( Armature )
آرمیچر مجموعه ای از صفحات فلزی نازک است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و سیم مسی نازکی در اطراف هریک از سه قطب آرمیچر پیچیده شده است. وظیفه اصلی آرمیچر تبدیل انرژی مغناطیسی به انرژی جنبشی می باشد.

کلاف ( windings )
کلاف ها جهت تولید میدان مغناطیسی پس از عبور برق مورد استفاده قرار می گیرند.

لنگ ( weight )
مقدار وزن مشخص و یا لنگ می بایست به شفت متصل گردد تا ارتعاش ایجاد گردد. هنگامی که لنگ ها با سرعت بالا می چرخند ویبره به وجود می آید.

مهم‌ترین کاربرد موتور ویبره
کاربرد های مختلفی از موتور ویبره وجود دارد که نشان از گستردگی نفوذ این دستگاه ساده دارد. در ادامه به برخی از این کاربردها به‌ صورت خلاصه اشاره می‌ شود.

حباب‌گیری در قالب بتن
یکی از مرسوم‌ ترین و مشهور‌ترین استفاده‌ هایی که در صنعت از ویبره بدنه می‌شود، در قالب بتن است. ویبره بدنه به‌ واسطه ارتعاش ایجاد شده کمک می‌کند تا حباب‌ های درون قالب بتن خارج شده و حبابی در آن باقی نماند. به ویژه در مواقعی که به قالب بتن یکدست با سطح صاف نیاز داشته باشیم، استفاده از ویبره بدنه یکی از ملزومات اصلی برای ما خواهد بود.

کمک به پاک کردن حبوبات و غلات در دستگاه بوجاری
کاربرد دیگر ویبره بدنه که به‌ نوعی مربوط به صنایع بسته‌بندی مواد غذایی است، استفاده از آن در دستگاه بوجاری است. دستگاه بوجاری از جمله دستگاه‌های کاربردی است که اصطلاحا برای پاک کردن حبوبات و غلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویبره بدنه با ایجاد ارتعاش کمک می‌کند تا آشغال و سنگ‌های موجود در حبوبات یا غلات جدا شود.

خشک‌کردن شن و ماسه
دستگاه‌ هایی که برای خشک‌ کردن شن و ماسه به‌ منظور افزایش کیفیت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، همگی از ویبره بدنه استفاده می‌کنند. از ارتعاشی که توسط ویبره بدنه ایجاد می‌شود برای آبگیری از ماسه‌ هایی استفاده می‌شود که درون تورهای ضد سایش قرار گرفته‌اند.

میز ویبره بدنه

ویبره بدنه در میزهای ارتعاشی
میزهای ارتعاشی ظاهری یکسان با یک میز صنعتی دارند؛ با این تفاوت که یک ویبره بدنه وظیفه ایجاد ارتعاش در این میزها را بر عهده گرفته است. از این میزها نیز برای تولید قطعات بتنی و تولید سنگ‌ های مصنوعی استفاده می‌شود که ویبره بدنه نقش بسیار مهمی در آن ایفا می‌کند.

دستگاه‌های تولید موزاییک
در دستگاه‌ های تولید موزاییک نیز از ویبره بدنه استفاده می‌شود. موزاییک که بخش عمده آن را بتن تشکیل داده است، نیاز دارد تا حباب‌ های درونی خود را به نحوی خارج کند. ویبره بدنه این وظیفه را به‌ خوبی بر عهده می‌گیرد.

نحوه استفاده از موتور ویبره
یکی از نکات مهم در مورد ویبره بدنه، نحوه استفاده از آن است. در صورتیکه در کاربردهای مختلف از این کالای صنعتی به‌ درستی استفاده نشود، نباید انتظار داشته باشید کار خود را به‌ خوبی انجام دهد. به ویژه برای حباب زدایی از بتن، نحوه کار کردن با ویبره بدنه بسیار مهم است و بهتر است حتما با کارشناسان این موضوع مشورت کنید.

هشدار: توجه داشته باشید که هرگاه از موتور ویبره استفاده کنید، باید از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دستکش‌ها و عینک‌های محافظ استفاده کنید و دستورالعمل‌های ایمنی را رعایت کنید. همچنین از دفترچه راهنما یا دستورالعمل های تولید کننده برای تنظیمات دقیق استفاده کنید. برای استفاده از موتور ویبره، مراحل زیر را می‌توان دنبال کرد:

نصب و تثبیت: ابتدا موتور ویبره را در محل مورد نظر با استفاده از پیچ‌ها، مهره‌ها و واشرهای مسطح و فنری نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که موتور به درستی و بدون هرگونه لغزش یا حرکت ناخواسته نصب شده است.
اتصال به منبع تغذیه: موتور ویبره باید به منبع تغذیه متصل شود. اتصال را با دقت انجام دهید و از ایمنی و استانداردهای مربوطه پیروی کنید.
تنظیمات و کنترل: موتور ویبره ممکن است دارای تنظیمات مختلفی شامل تنظیم قدرت، سرعت و شدت ارتعاشات باشد که بسته به نیاز و کاربرد، باید تنظیم شود.
نگهداری و تعمیرات: برای حفظ عملکرد بهتر و طول عمر موتور ویبره، توصیه می‌شود به نگهداری و تعمیرات منظم آن توجه کنید. این شامل تمیز کردن، گریس کردن قطعات متحرک، بررسی و تعویض قطعات فرسوده و انجام تعمیرات لازم است.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/276/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%88%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

بلبرینگ شیار عمیق

۰ بازديد
بلبرینگ شیار عمیق، یکی از انواع یاتاقان های غلتشی می باشد که با توجه به طراحی و ساختارشان، بیشترین کاربرد را در صنعت دارند. این بلبرینگ ها ظاهری ساده و شیاری عمیق دایره ای شکل دارد این شیار ها با ساچمه های درشت و گرد پر میشوند و میتوانند در یک ردیف یا دو ردیف جا بگیرند و به چرخش ادامه دهند. بلبرینگ شیار عمیق در مقایسه با بلبرینگ های شیار سطحی قادر ب تحمل فشار و بار زیاد تری هستند؛ همچنین قابلیت تحمل بار شعاعی زیاد و قابلیت تحمل بار محوری کمتر از محدوده شعاعی را از هر دو طرف را دارند.

خرید بلبرینگ شیار عمیق (راهنمای انتخاب و خرید)
هنگام خرید بلبرینگ شیار عمیق باید بدانید بلبرینگ شما چه بلبرینگی است. راحت ترین روش خرید بلبرینگ دانستن کد بلبرینگ است. تمامی بلبرینگ ها دارای کد خاصی هستند که معمولا روی خود بلبرینگ نوشته می شود. شما با دادن شماره فنی بلبرینگ به فروشنده به راحت ترین روش میتوانید بلبرینگ خود را خریداری کنید. در صورتی که شماره فنی بلبرینگ را ندارید می توانید با اندازه گیری قطر داخلی، خارجی و ارتفاع بلبرینگ خرید خود را انجام دهید. شما میتوانید برای خرید بلبرینگ اطلاعات بلبرینگ را برای کارشناسان فروش ما در کالا صنعتی ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنند. باید توجه داشته باشید که هنگام خرید بلبرینگ ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید که در ادامه به بررسی دو مورد از اساسی ترین مشکلات مشتریان میپردازیم:

کد فنی بلبرینگ
بلبرینگ های شیار عمیق همگی با عدد 6 شروع می شوند و به این بلبرینگ ها، بلبرینگ های سری شش هزاری نیز گفته می شود. همانطور که گفته شد بلبرینگ شیار عمیق با قفسه های متفاوت و به صورت باز یا آب بندی شده تولید می شود. نوع قفسه و آب بند با پسوند در کد فنی مشخص می شود پس هنگام خرید باید کد فنی به صورت کامل و با تمامی پسوند ها اعلام بیان شود.

برند و اصالت بلبرینگ
مهم ترین نکته و دغدغه اکثر خریداران اصالت بلبرینگ است. متاسفانه در بازار ایران بلبرینگ های تقلبی بسیار زیاد شده است و مشتریان ترس خرید از کالای تقلبی دارند. راه های زیادی هست برای تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی که نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد ولی بهترین راه برای خرید بلبرینگ اصل، خرید از فروشنگان معتبر است. ما در کالا صنعتی انواع بلبرینگ ها را با ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می دهیم.

انواع بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه بدنه فولاد ضد زنگ
بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق به طور کلی به دو دسته بلبرینگ تک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. همانطور که از نام آن ها پیدا است بلبرینگ تک ردیفه دارای یک ردیف عناصر غلتان می باشد در حالی که بلبرینگ دو ردیفه دارای دو ردیف از عناصر غلتان است.

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه



بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه همه کار هستند و بیشترین کاربرد را بین تمامی بلبرینگ ها دارند. این بلبرینگ غیر قابل تفکیک، مناسب برای سرعت های بالا و قوی در عملکرد هستند و به نگهداری کمی نیاز دارند. مسیر شیار های عمیق و انطباق نزدیک بین مسیر شیار ها و توپ ها ، بلبرینگ شیار عمیق را قادر می سازد تا بارهای محوری را در هر دو جهت ، علاوه بر بارهای شعاعی، حتی در سرعت های بالا ، در خود جای دهند. بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه به صورت آب بند شده (فلزی و پلاستیکی) یا باز و با قفسه های متفاوت (فولادی، برنجی، فیبری) تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ریدفه

با توجه به طراحی، سری، اندازه و کاربرد، قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه متفاوت است. قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه از سه متریال متفاوت فولادی، برنجی و فیبری (پلی آمید) تولید می شوند. هر کدام از این قفسه ها دارای کد اختصاصی هستند که در پسوند بلبرینگ نشان داده شده اند. اگر پسوند بلبرینگ بدون کد قفسه باشند به این معنا است که قفسه بلبرینگ از جنس فولادی است.

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
بلبرینگ شیارعمیق دو ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه مانند بلبرینگ های تک ردیفه هستند و در کاربردهایی که بلبرینگ های تک ردیفه نمیتوانند بار وارد شده را تحمل کنند، از این بلبرینگ ها استفاده می شود. این بلبرینگ می تواند بارهای محوری و بارهای شعاعی از هر دو طرف را تحمل کنند. این بلبرینگ ها با قفسه فیبری تولید می شوند.

قفسه بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه
قفسه بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه

بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه تنها با قفسه فیبری تولید می شوند. پسوند قفسه فیبری در کد فنی بلبرینگ TN9 است. باید به این مورد توجه کرد هنگامی که در دماهای بالا استفاده می شود، برخی از روان کننده ها می توانند تأثیر مخربی بر روی قفس بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه که پلی آمید است، داشته باشند.

برندهای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق توسط کارخانه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی است. به صورت کلی برند های بلبرینگ شیار عمیق به سه دسته اروپایی، ژاپنی و چینی تقسیم می شوند. بیشترین کیفیت را میان برند های بلبرینگ شیار عمیق، برند های اروپایی دارند و به طبع قیمت آن ها بیشتر است. از برند های مطرح اروپایی می توان به SKF و FAG اشاره کرد. پس از بلبرینگ های اروپایی، برند های ژاپنی کیفیت بالاتری دارند. بلبرینگ های ژاپنی نسبت به قیمتی که دارند، کیفیت مطلوبی را نیز ارائه می دهند. از برند های بلبرینگ شیار عمیق ژاپنی می توان به NACHI، NSK، NTN، KOYO اشاره کرد. در نهایت برای کاربردهایی که سنگین نیستند و به بلبرینگ فشار زیادی وارد نمی شود، بلبرینگ های چینی پیشنهاد می شود. بلبرینگ های چینی مقرون به صرفه هستند و برای کاربردهای سبک بسیار مناسب هستند. از برند های چینی می توان به DKFL و KG اشاره کرد. جهت دسترسی راحت به برندها به اول همین صحفه مراجعه کنید.

قیمت بلبرینگ شیار عمیق
قیمت بلبرینگ شیار عمیق به چندین عامل بستگی دارد که از جمله اصلی ترین موارد آن‌ عبارتند از:

ابعاد بلبرینگ: ابعاد بلبرینگ شیار عمیق، از جمله قطر داخلی، قطر خارجی و عرض، مستقیماً بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد. بلبرینگ‌های بزرگتر و با ابعاد بزرگتر معمولاً قیمت گران‌تری دارند.
کیفیت و نوع بلبرینگ: بلبرینگ‌های با کیفیت بالا و برندهای معتبر معمولا قیمت بالاتری دارند. نوع بلبرینگ نیز نقشی در قیمت آن ایفا می‌کند، زیرا برخی از بلبرینگ‌ها برای شرایط و کاربردهای خاص طراحی و ساخته می‌شوند و همچنین می‌توانند دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی باشند. در نتیجه قیمت بلبرینگ شیار عمیق بالاتر میرود.
ظرفیت باربری: بلبرینگ‌هایی که قادر به تحمل بارهای سنگین‌تر هستند و برای کاربردهای صنعتی و سنگین طراحی شده‌اند، معمولاً قیمت بیشتری دارند.
متریال: نوع مواد استفاده شده در ساخت بلبرینگ نقشی در قیمت آن دارد. بلبرینگ‌های ساخته شده با مواد با کیفیت و مقاوم معمولاً گران‌تر هستند.
کارکرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق همانطور که گفته شد از دو رینگ داخلی و خارجی، قفسه و عناصر غلتان تشکیل شده است. کارکرد بلبرینگ شیار عمیق به گونه ای است که رینگ داخلی به شفت و رینگ خارجی به بدنه دستگاه متصل می شود. با چرخش شفت، عناصر غلتان نیز میچرخند و باعث انتقال حرکت دوار با کمترین اصطکاک می شود. در برخی از کاربردها، کارکرد بلبرینگ شیار عمیق نیازمند این است که بلبرینگ متناسب با محیط باشد. به عنوان مثال در محیط های با گرد و غبار و مرطوب باید از بلبرینگ شیار عمیق با آب بند پلاستیکی استفاده کرد تا از ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل بلبرینگ و آسیب رساندن به اجزا آن جلوگیری شود.

مشخصات فنی بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق همانطور که اشاره شد پرکاربردترین انواع یاتاقان های غلتشی هستند. بلبرینگ ها و رولبرینگ ها هر کدام دارای مشخصات و ویژگی های خاصی هستند. مشخصات بلبرینگ شیار عمیق به دلیل طراحی ساده، عملکرد مناسب و غیر قابل تفکیک، منجصر به فرد است. برخی از مشخصات بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

هم به صورت تک ردیفه و هم به صورت دو ردیفه تولید می شود.
کارکرد نرم
کیفیت بالا
تحمل سرعت های بالا
تحمل بارهای محوری و شعاعی از هر دو طرف
بلبرینگ شیار عمیق یکی از پر مصرف ترین بلبرینگ های موجود در صنایع
تحمل بار محوری و شعاعی
طراحی و تولید شیار و ساچمه به طور دقیق و تطابق کامل در حین کار
کاسه نمدهای فلزی یا پلاستیکی
مزایای بلبرینگ شیار عمیق
همانطور که گفته شد، بلبرینگ های شیار عمیق بیشترین کاربرد را دارند. همچنین این بلبرینگ ها مزیت های زیادی دارند که باعث شده تا این اندازه مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به برخی از مزیت های بلبرینگ شیار عمیق اشاره شده است:

عمر طولانی
نیاز به روانکاری کم
قطعه ای ساده با قیمت اقتصادی
اصطکاک کم
عملکرد بدون صدا
ظرفیت تحمل بار محوری و شعاعی زیاد
کمپرسورها
توربین ها
همانطور که گفته شد کاربرد بلبرینگ شیار عمیق برای کاهش اصطکاک در شفت های دوار است که در تمامی دستگاه های گفته شده، بلبرینگ شیار عمیق کاربرد دارد.

معایب بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق در کنار مزایای متعددی که دارد، نسبت به سایر بلبرینگ ها، دارای معایبی نیز هست. برخی از معایت بلبرینگ شیار عمیق عبارت اند از:

فضای بیشتری اشغال می کند.
تحمل ضعیف بارهای ضربه ای
عدم تحمل بارهای محوری از هر دو طرف
صدای بیشتر نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق
اجزای بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق به طور کلی از چندین قطعه تشکیل شده اند. این قطعات شامل رینگ داخلی، رینگ خارجی، عناصر غلتان، قفسه و آب بند هستند. رینگ داخلی، رینگ خارجی و عناصر غلتان در تمامی بلبرینگ های شیار عمیق یکی است ولی نوع قفسه و آب بند با توجه به نوع بلبرینگ متفاوت می باشد. در تصویر زیر اجزا بلبرینگ شیار عمیق را مشاهده می کنید.

اجزای بلبرینگ شیار عمیق

ساچمه
رینگ داخلی
رینگ خارجی
قفسه
آب بند (بعضی بلبرینگ ها دارای سیل یا آب بند هستند.)
کاربرد بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ های شیار عمیق پرمصرف ترین نوع بلبرینگ هستند و برای بسیاری از صنایع مختلف مناسب هستند. مطابق با این تطبیق پذیری در بسیاری از کاربرد های مختلف، آنها در طیف گسترده ای از طرح ها، انواع و اندازه ها در دسترس هستند. در اینجا نمونه ‌هایی از کاربرد هایی که در آنها می‌توان از بلبرینگ‌ های شیار عمیق استفاده کرد، آورده شده است:

موتورهای الکتریکی و ژنراتورها
کشاورزی
جابجایی مواد
گیربکس های صنعتی
پمپ های صنعتی
فن و هواکش های صنعتی
دو و سه چرخ
ماشین ها و کامیون های سبک
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1015/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82

باسرویس فاکتور گیربکس صنعتی چیست؟

۰ بازديد
مشخصات و پارامترهای گیربکس صنعتی
مشخصات فنی گیربکس صنعتی معمولاً اطلاعاتی است که توسط توسعه‌ دهندگان و سازندگان انواع مختلف گیربکس صنعتی بر روی پلاک گیربکس نصب می‌گردد ارائه می‌شوند تا از این طریق روش‌های صحیح نصب و همچنین پارامترهای استفاده‌ شده در انواع گیربکس در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. همچنین مصرف‌ کنندگان باید به‌ خوبی از اطلاعات و مشخصات فنی لازم برای انتخاب گیربکس صنعتی آگاه باشند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. برای آگاهی از آخرین قیمت پمپ کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

این مشخصات و پارامترها عبارتند از: توان ورودی (که عموماً بر حسب کیلووات الکتروموتور بیان می شود)، نسبت تبدیل گیربکس (عموماً در گیربکس هلیکال به صورت دور خروجی مطرح می شود)، نحوه نصب گیربکس، سرویس فاکتور، سایز و دیگر پارامترهای مهم که به مرور به آنها اشاره خواهد شد. سرویس فاکتور گیربکس یکی از پارامترهای مهم و اساسی برای انتخاب است که اغلب نادیده گرفته می شود.

این فاکتور اساسی که به فاکتور خدمت یا عدد سرویس دهی نیز مشهور است، در حقیقت مقداری عددی است که مشخص کننده طریق مصرف، ساعات کارکرد و تعداد استارت و استاپ گیربکس است. اگر بخواهیم به طور ساده در مورد S.F گیربکس صحبت کنیم، میتوان سرویس فکتور را حاصل تقسیم گشتاور خروجی گیربکس به گشتاور مورد نیاز برای تجهیز مصرف کننده است. موسسه AGMA که تقریباً مشهورترین موسسه برای معیارهای اساسی گیربکس به شمار می رود، عدد سرویس فکتور گیربکس را ترکیبی از مشخصات دنده، نوع گیربکس، محاسبات و شاخص های عملکردی گیربکس می داند.

عوامل مهم برای محاسبه سرویس فاکتور گیربکس
برای ساده سازی، بر اساس تجربیات و بازخورد بسیاری از مشتریان گیربکس صنعتی در جهان، سه پارامتر مهم تعریف شده است که بر اساس آنها سرویس فاکتور گیربکس محاسبه خواهد شد. این پارامترها عبارتند از:

ساعت کارکرد: ساعت در روز
نوع بار: سبک (شوک کم) U ، نیمه سنگین M ، سنگین (شوک زیاد) H
تناوب راه اندازی: تعداد راه اندازی در ساعت
حال کافی است که سه پارامتر فوق را برای کاربرد خود بدست آورده و از جدول زیر برای انتخاب SF مناسب استفاده نمایید. در ادامه با یک مثال کاربردی نحوه محاسبه سرویس فاکتور را نمایش خواهیم داد. در برخی مراجع دمای محیط هم به عنوان یک معیار تعیین کننده مطرح شده است که به دلیل اهمیت کمتر از آن صرف نظر خواهیم کرد.

سرویس فکتور گیربکس صنعتی

مثال کاربردی برای انتخاب سرویس فاکتور گیربکس فرض بفرمایید گیربکس هلیکال شافت مستقیم را برای استفاده با یک تجهیز شبیه به پمپ دنده ای میخواهید بر روی شاسی کوپل کنید. این موتور گیربکس به صورت دائم و 8 ساعت در روز کار خواهد کرد. استفاده از موتور گیربکس برای پمپ جزو کارهای کم شوک به حساب می آید و در نتیجه نمودار U نمودار مورد نظر شما خواهد بود. فرض بفرمایید 30 بار در ساعت موتور گیربکس استارت و استاپ خواهد کرد. لذا با توجه به نمودار سرویس فاکتور شما 1.1 خواهد شد. خاطر نشان میکند که سرویس فاکتور یک مقدار بی بعد است.

پمپ دنده ای با موتور گیربکس

اما سایت کالا صنعتی انتخاب سرویس فاکتور را از این نیز ساده تر کرده است و برای کارهایی که حساسیت چندانی ندارد استفاده از جدول زیر توصیه می شود. در این جدول مقدار تقریبی Service Factor نمایش داده شده است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/404/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

بلبرینگ الکتروموتور

۰ بازديد
بلبرینگ یک عنصر است که برای اجازه دادن به حرکت چرخشی و انتقال نیرو بین قطعات ماشین استفاده می‌ شود. بلبرینگ‌ های المان غلتشی امکان حرکت نسبی دو قسمت متصل به هم را فراهم می‌ کنند: رینگ‌ های داخلی و خارجی که در جهت مخالف حرکت می‌ کنند و توسط عناصر غلتشی از هم جدا می‌ شوند.

بخش های اصلی بلبرینگ الکتروموتور
اجزای بلبریبنگ

بلبرینگ‌ ها را می‌ توان با توجه به ابعاد اصلی آنها انتخاب کرد:

ابعاد اصلی بلبرینگ

خرید بلبرینگ الکتروموتور
جهت انتخاب و خرید انواع بلبرینگ مناسب برای موتور با قیمت ارزان، ارسال و سفارش یک روزه، کافی است به صحفه خرید بلبرینگ در سایت کالا صنعتی مراجعه کنید. همچنین به منظور انتخاب مناسب بلبرینگ موتور میتوانید با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید و مشاوره فنی رایگان دریافت کنید.

با توجه به اینکه بلبرینگ تاثیر زیادی در عملکرد الکتروموتور دارد برای انتخاب بهترین بلبرینگ برای الکتروموتور بایستی پارامترهای مهمی را بررسی کنید. در ادامه به بررسی پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید بلبرینگ موتور میپردازیم.

تعیین نوع بلبرینگ بر اساس کاربرد
تعیین نیازهای موتور
بررسی سرعت و گشتاور موتور
بلبرینگ‌های استفاده شده در الکتروموتور
الکتروموتورها دارای دو بلبرینگ در عقب و جلوی خود هستند که کد فنی این بلبرینگ‌ها در جدول زیر ارائه شده است.

فریم الکتروموتور کد فنی بلبرینگ جلو کد فنی بلبرینگ عقب
56 6201-2z 6201-2z
63 6202-2z 6202-2z
71 6202-2z 6202-2z
80 6204-2z 6204-2z
90 6205-2z 6205-2z
100 6206-2z 6206-2z
112 6306-2z 6306-2z
132 6308-2z 6308-2z
160 6309-2z 6309-2z
180 6310-z 6310-z
200 6313-z 6313-z
225 6314-z 6314-z
250 6315-z 6315-z
280 6317-z 6317-z
315 2 قطب 4 و 6 و 8 قطب 2 قطب 4 و 6 و 8 قطب
6316 6319 6316 6318
355 - 6322 - 6321
کاربرد بلبرینگ در الکتروموتور
بلبرینگ‌ ها جزء ضروری اکثر موتورهای الکتریکی هستند. آن‌ ها به شفت‌ ها و محورها اجازه می‌ دهند با سرعت‌ های باورنکردنی با حداقل تلفات قدرت بچرخند و این کار را با کاهش شدید اصطکاک با جایگزینی حرکت لغزشی با حرکت غلتشی انجام می‌دهند. بلبرینگ‌ها معمولاً بر اساس نوع عنصر مورد استفاده طبقه بندی می‌شوند که رایج‌ ترین آنها بلبرینگ و رولبرینگ استوانه‌ای است.

خرابی‌ های مربوط به یاتاقان‌ ها 51 درصد از خرابی‌ های موتور الکتریکی را تشکیل می‌ دهند. هرچه بیشتر در مورد انواع یاتاقان‌ های موتور الکتریکی، حالت‌ های خرابی آنها و نحوه نگهداری آنها اطلاعات داشته باشید، آمادگی بیشتری برای اتخاذ تدابیری برای کمک به افزایش عمر بلبرینگ موتور خود خواهید داشت.

وظایف اصلی بلبرینگ‌ها در موتورهای الکتریکی
پشتیبانی روتور
انتقال بار از شفت به قاب موتور
کوچک و پایدار نگه داشتن شکاف هوا
صرفه جویی در قدرت
به حداقل رساندن اصطکاک
امکان انجام عملیات با سرعت بالا و پایین
الزامات اصلی طراحی و استفاده از بلبرینگ‌ها در موتورهای الکتریکی
هزینه تولید کمتر
نگهداری آسان: حمل و نگهداری آسان
عایق الکتریکی
نویز پایین
دوام
انواع بیرینگ ها در موتور الکتریکی
متداول‌ ترین انواع بیرینگ در موتورهای الکتریکی به دلیل تطبیق پذیری و عملکرد کلی آنها، بلبرینگ‌ شیار عمیق، رولبرینگ استوانه‌ای و بلبرینگ‌ تماس زاویه‌ای هستند.

بلبرینگ شیار عمیق
در بلبرینگ‌ ها، حرکت غلتشی توسط توپ‌ هایی که توسط مسیر غلتش و قفس در موقعیت خود نگه داشته می‌شوند، تأمین می‌ شود. بلبرینگ‌ ها از سرعت‌ های بالا و اصطکاک بسیار کم پشتیبانی می‌ کنند و می‌ توانند بارهای سبک تا متوسط را تحمل کنند. مشخصه آنها داشتن شیارهای عمیق در مسیر غلتش است که در آن رینگ‌های داخلی و خارجی دارای قوس‌ های دایره‌ای با شعاع کمی بزرگتر از توپ‌ها هستند. در سرعت‌های چرخش بالا و بارهای شعاعی و محوری متوسط بسیار مؤثر هستند. آن‌ها برای مکان یابی و عدم مکان بلبرینگ در موتورهای الکتریکی کوچک و متوسط استفاده می‌شوند.

بلبرینگ شیار عمیق

رولبرینگ استوانه‌ای
همانطور که از نام آن پیداست، رولبرینگ ها به عناصر غلتشی که شکل استوانه‌ای دارند بستگی دارد. این رولبرینگ ها به قفس نیاز ندارند و مانند بلبرینگ‌ها عمل می‌کنند. رولبرینگ های موتور الکتریکی برای کاربردهای تسمه‌ای با موتورهای 150 اسب بخار و بالاتر استفاده می‌ شود. سطح عناصر غلتان استوانه‌ ای شکل به محاسبه سطح بالای بار شعاعی که تسمه‌ ها بر رولبرینگ ها وارد می‌ کنند کمک می‌ کند. این رولبرینگ ها معمولاً به عنوان رولبرینگ های غیر مکان یابی در سمت محرک در موتورهای با اندازه متوسط تا بزرگ استفاده می‌ شوند.

رولبرینگ استوانه ای

هر دو بلبرینگ شیار عمیق و رولبرینگ استوانه‌ای کاملاً با بلبرینگ‌های استاندارد قابل تعویض هستند!

بلبرینگ تماس زاویه‌ای
آن‌ ها به عنوان بلبرینگ‌ های مکان یابی در موتورهای الکتریکی با بارهای محوری بالا یا محور عمودی و برای سرعت‌های چرخش بالا استفاده می‌شوند. آن‌ ها در پیکربندی‌ های تک ردیفی یا دو ردیفه و همچنین جفت شده برای تطبیق بارهای محوری در هر دو جهت موجود هستند.

بلبرینگ تماس زاویه ای

آب بندی انواع بلبرینگ‌ها و رولبرینگ ها
سه نوع متداول از بلبرینگ و رولبرینگ ها موجود است که عبارت‌اند از

بلبرینگ آب بندی شده
بلبرینگ های محافظ
بلبرینگ های باز
بلبرینگ‌ های آب بندی شده
در بلبرینگ و رولبرینگ های آب بندی شده، محفظه بلبرینگ با گریس بسته بندی می‌شود و سپس در حین ساخت آب بندی می‌شود. این امر از گیر افتادن هرگونه آلاینده (مانند خاک، گرد و غبار، براده‌ های فلزی) در گریس جلوگیری می‌ کند و نیاز به روغن کاری مجدد بلبرینگ‌ ها را از بین می‌برد. این بلبرینگ‌ها در کاربرد های موتورهای کوچکتر رایج هستند و بلبرینگ‌ های آب بندی شده موتور الکتریکی نسبت به سایر بلبرینگ‌ها طول عمر کمتری دارند و از آنجایی که قابل روان کاری مجدد نیستند، در صورت مشاهده علائم خرابی نیاز به تعویض کامل دارند.

بلبرینگ‌ های محافظ
بلبرینگ‌ های محافظ مانند بلبرینگ‌ های آب بندی شده هستند، زیرا عناصر غلتان در هنگام نصب و استفاده از آلودگی محافظت می‌ شوند. با این حال، بر خلاف بلبرینگ‌ های آب بندی شده، آن‌ ها از یک محافظ قابل جابجایی برای حفظ گریس در محفظه بلبرینگ استفاده می‌ کنند. از آنجایی که قابل جابجایی است، این بلبرینگ‌ ها را می‌ توان دوباره روغن کاری کرد و به همین علت طول عمر بیشتری دارند.

بلبرینگ‌ های باز
آخرین نوع بلبرینگ‌ ها، بلبرینگ‌ های باز است. این بلبرینگ‌ ها نه محافظ هستند و نه آب بندی شده‌اند. این مورد به آنها اجازه می‌ دهد تا خنک‌ تر کار کنند، اصطکاک کمتری ایجاد می‌ کنند و به راحتی می‌ توانند دوباره روغن کاری شوند. با این حال، خود سیستم بلبرینگ‌ ها باید طوری طراحی شود که از بلبرینگ در برابر آلودگی محافظت کند و گریس را در جایی که لازم است نگه دارد.

همان‌طور که در کد فنی اغلب بلبرینگ‌ها مشاهده می‌کنید، این بلبرینگ‌ها دارای پسوند z می‌باشند. این پسوند به این معنا می‌باشد که این بلبرینگ‌ها آب‌بندی‌ شده با آب بند فلزی می‌باشند. آب بند از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل بلبرینگ جلوگیری می‌کند. بلبرینگ‌های دارای آب بند می‌باشند از ابتدا و توسط شرکت سازنده روانکاری شده‌اند.
قطعه
مراقبت و نگهداری از بلبرینگ
وظیفه اصلی در حفظ بلبرینگ‌ های ضد اصطکاک (به خصوص بلبرینگ‌ ها) روانکاری صحیح آنهاست. بسیار مهم است که بلبرینگ‌ ها به درستی روانکاری شوند، زیرا بلبرینگ‌ ها عامل شماره یک خرابی موتور الکتریکی هستند. نکته کلیدی در روانکاری بلبرینگ‌ها این است که بین استفاده از روانکار زیاد (همیشه بیشتر بهتر نیست!) و روان کار خیلی کم (که می‌ تواند خیلی سریع بلبرینگ را از بین ببرد) تعادل برقرار شود.

در کالا صنعتی، ما می‌خواهیم مشتریانمان از گزینه‌ های خود به خوبی مطلع باشند. بلبرینگ‌ ها می‌توانند نقطه اصلی خرابی موتورهای الکتریکی باشند، زمانی که از بلبرینگ صحیح استفاده نمی‌ شود و قوانین اساسی تعمیر و نگهداری زیر پا گذاشته شده است. اگر سوالی دارید با ما تماس بگیرید یا درخواست قیمت را برای ما ارسال کنید. تیم کالا صنعتی همیشه آماده کمک به شما است.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/1680/%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D9%88-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C

هواکش دمنده

۰ بازديد
هواکش‌ها نقشی حیاتی در تهویه و تصفیه هوای محیط‌های مختلف ایفا می‌کنند. از منازل مسکونی گرفته تا کارخانه‌های صنعتی، وجود یک سیستم تهویه مناسب با استفاده از هواکش‌های باکیفیت، لازم و ضروری است و سلامتی و آسایش افراد را تضمین می‌کند. شرکت دمنده از سال 1346 فعالیت خود را با تولید انواع هواکش خانگی دمنده و هواکش صنعتی دمنده آغاز کرده است. در حال حاضر برند دمنده یکی از با کیفیت ترین برندهای تولید کننده انواع تهویه و هواکش در ایران است.تنوع محصولات دمنده به بیش از 150 مدل در انواع خانگی، صنعتی، آکسیال تاسیساتی، سانتریفیوژ تاسیساتی و تخلیه دود است. تمامی هواکش ها و محصولات دمنده، با نشان استاندارد ایمنی و همراه با گواهینامه CE اروپا تولید می شوند. همچنین هواکش های دمنده دارای 18 ماه گارانتی است که باعث می شود شما بتوانید بدون نگرانی محصولات این برند را خریداری کنید و از گارانتی آن نیز بهره مند شوید.

خرید هواکش دمنده (راهنمای انتخاب و خرید)
یکی از سؤالاتی که همواره مشتریان هنگام خرید هواکش دارند این است که چه هواکشی مناسب است؟ هنگام خرید هواکش باید پارامترهایی را مورد توجه قرار داد تا بتوان هواکش مناسبی را خریداری کرد. در ادامه پارامتر هایی را بیان می کنیم که هنگام خرید هواکش دمنده باید مورد بررسی قرار داد:

نوع و مدل هواکش: اصلی ترین نکته هنگام خرید هواکش دمنده این است که هواکش برای چه محیطی قرار است استفاده شود؟ محیط خانگی است یا صنعتی؟ مدل هواکش باید مطابق با محیط باشد.
مشخصات فنی: بعد از مشخص شدن محیط، باید بدانید هواکش چه میزان هوایی را قرار است جا به جا کند تا ظرفیت و قدرت مناسبی انتخاب شود.
سطح صدا: این مورد به ویژه هنگام خرید هواکش های خانگی مورد توجه است. هواکش های خانگی دمنده کمترین سر و صدا را دارند.
گارانتی و خدمات پس از فروش: یکی از مواردی که هنگام خرید هواکش دمنده بسیار مورد توجه است، گارانتی محصول است. تمامی هواکش های دمنده دارای 18 ماه گارانتی می باشند.
نصب آسان: هنگام خرید هواکش دمنده، همراه با گارانتی یک دفترچه راهنمای نصب آسان هواکش ارسال می شود که به شما کمک می‌کند بتوانید به راحتی هواکش را نصب کنید.
برای خرید انواع هواکش های دمنده می توانید به محصول مورد نظر در سایت کالا صنعتی مراجعه کنید و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.

نمایندگی هواکش دمنده
کالا صنعتی به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مفتخر است به عنوان نماینده رسمی برند فن هواکش دمنده فعالیت کند. نمایندگی دمنده علاوه بر فروش انواع مختلف هواکش و فن، تمام خدمات مرتبط با این دستگاه ها را مانند مشاوره فنی رایگان در هنگام خرید، گارانتی و خدمات پس از فروش را ارائه میدهد. کالا صنعتی به عنوان نمایندگی هواکش دمنده موظف است کیفیت، اصالت کارا تضمین کند. همچنین با ارائه قیمت بروز انواع هواکش دمنده به مشتری در هنگام انتخاب و خرید محصول کمک کند. همچنین نماینده برند دمنده با ایفای نقش ارتباطی میان تولید کنندگان و مشتریان و حذف واسطه ها به مشتریان خدمات میدهد.

انواع هواکش دمنده
هواکش خانگی دمنده
هواکش صنعتی دمنده
هواکش آکسیال دمنده
هواکش سانتریفیوژ دمنده
انواع هواکش دمنده صنعتی
این سری از هواکش های دمنده نسبت به هواکش خانگی، قدرت بیشتری دارند. هواکش صنعتی دمنده برای فضاهای صنعتی مانند کارخانه ها، کارگاه ها، سوله ها و... مورد استفاده قرار میگیرند. هواکش صنعتی دمنده معمولا فلزی هستند و مقاومت بالایی دارند. همچنین این سری از هواکش های دمنده در برابر شرایط مختلف مانند رطوبت، زنگ زدگی و... مقاوم هستند. در ادامه به معرفی انواع هواکش های صنعتی دمنده پرداخته می شود. هواکش های صنعتی دمنده همگی آکسیال هستند و نسبت به هواکش های آکسیال تاسیساتی دمنده قدرت کمتری دارند.

در ادامه به معرفی انواع هواکش های صنعتی دمنده میپردازیم.

هواکش دمنده صنعتی ایلکا
این هواکش صنعتی برای تهویه هوای فضاهای نسبتا بزرگ و صنعتی مانند رستوران ها، پاساژها و کارگاه های صنعتی بکار برده میشود.

هواکش دمنده صنعتی ایلکا

هواکش دمنده صنعتی فلزی
این هواکش صنعتی برای تهویه فضاهای بزرگ تجاری و صنعتی بکار برده میشود.

هواکش دمنده صنعتی فلزی(سنگین و سبک)

هواکش دمنده صنعتی پروانه دایکست
این هواکش صنعتی برای تهویه فضاهای بزرگ و کمی بزرگ مانند رستوران ها و انبارها کاربرد دارد.

هواکش دمنده صنعتی مدل پرواانه دایکست

هواکش دمنده صنعتی طرح آلمان
هواکش دمنده صنعتی طرح آلمان برای تهویه فضاهای صنعتی و گرفته کاربرد دارد.

هواکش دمنده صنعتی طرح آلمان

هواکش دمنده خانگی
هواکش خانگی دمنده یکی از پر فروش ترین محصولات شرکت دمنده است که در سال های اخیر به دلیل کیفیت بالا به همراه قیمت مناسب بسیار محبوب شده است. هواکش های خانگی برای مصارف سبک و فضاهای نسبتا کوچک مانند حمام، آشپزخانه و دستشویی و به طور کلی مکان هایی که هوا به طور طبیعی در جریان نیست کاربرد دارد. برند دمنده در طراحی و تولید هواکش خانگی بسیار عملکرد مطلوبی داشته و دارای گواهینامه CE اتحادیه اروپا و نشان استاندارد ایمنی است. از این رو با تهیه هواکش خانگی دمنده بهترین کارایی را تجربه خواهید کرد.

هواکش خانگی دمنده مدل توربو
این هواکش خانگی دمنده مدل لوله ای برای تهویه فضاهای کوچک مانند آشپزخانه و دستشویی کاربرد دارد.

هواکش خانگی دمنده مدل لوله ای توربو

هواکش خانگی هایلوکس
این هواکش برای بکار بردن در فضاهای کوچک مانند دستشویی و آشپزخانه کاربرد دارد.

هواکش خانگی دمنده هایلوکس

هواکش خانگی دمنده مدل لوکس
این هواکش خانگی دریچه دار برای نصب در فضاهای خانگی نسبتا بزرگ کاربرد دارند.

هواکش خانگی دمنده دریچه دار لوکس

هواکش خانگی دمنده فلزی
این هواکش خانگی برای نصب در فضاهای نسبتا بزرگ مانند آشپزخانه و حمام کاربرد دارد.

هواکش خانی دمنده فلزی

هواکش سانتریفیوژی دمنده
این سری از هواکش های دمنده برای ایجاد ظرفیت هوادهی متوسط در فشارهای بالا استفاده می شود. در هواکش سانتریفیوژ دمنده، هوا در جهت محور فن وارد شده و عمود بر محور فن خارج می شود. این نوع از فن های دمنده در دو نوع پروانه فوروارد و بکوارد تولید و طراحی می شوند و قسمت حلزونی در آن ها وظیفه هدایت هوا و انتقال آن به سمت دهانه خروجی را دارد. هواکش سانتریفیوژ دمنده با موتورهای تکفاز یا سه فاز در در سرعت ها 900، 1400 و 3000 دور طراحی و تولید می شوند. در ادامه به بررسی و معرفی برخی از انواع هواکش های سانتریفیوژ دمنده می پردازیم.

هواکش دمنده سانترفیوژ یک طرف بکوارد
هواکش سانتریفیوژ دمنده مدل یک طرف بکوارد bib

هواکش دمنده رادیال سقفی
هواکش رادیال سقفی دمنده

هواکش یک طرف فوروارد سانترفیوژ دمنده
هواکش سانتریفیوژ دمنده مدل یک طرف فوروارد

هواکش دمنده دو طرف فوروارد سانترفیوژ
هواکش سانتریفیوژ دمنده مدل دو طرف فوروارد

هواکش دمنده بلوئر فن کویل
هواکش بلوئر فن کوئل دمنده

هواکش دمنده بکوارد حلزونی
هواکش بکوارد حلزونی دمنده

هواکش دمنده لاین ونت بین کانالی
هواکش بین کانالی مدل لاین ونت دمنده

هواکش آکسیال دمنده
در هواکش آکسیال دمنده که با نام هواکش های محوری نیز معروف است جهت ورود و خروجح هوا یکسان می باشد و این هواکش های دمنده در راستای محور مکش کرده و در همان راستا تخلیه می کنند. هواکش آکسیال دمنده در دو نوع جلو زن (جهت جا به جایی هوا مانند هواکش های معمولی) و معکوس (جهت نصب روی دستگاه های تهویه مطبوع نظیر کندانسور) تولید می شوند. هواکش های آکسیال دمنده در انواع متفاوتی تولید می شوند که در ادامه مشخصات آن ها نشان داده شده است. این سری از هواکش های دمنده نسبت به هواکش های صنعتی دمنده، قدرت بیشتری دارند و در مکان های خاص مورد استفاده قرار میگیرند.

هواکش دمنده آکسیال یوروونت
هواکش آکسیال یوروونت دمنده

هواکش دمنده آکسیال ایلکا فلزی
هواکش آکسیال صنعتی ایلکا فلزی دمنده

هواکش آکسیال دمنده سیلندری
هواکش آکسیال سیلندری دمنده

قیمت هواکش دمنده
یکی از عواملی که همواره برای خریدار اهمیت دارد، قیمت محصول است. قیمت هواکش دمنده به عوامل متعددی بستگی دارد و طیفی از رنج قیمت های مختلف را در می‌گیرد. محصولات دمنده همواره با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی همراه با کیفیت بالا به مشتریان عرضه می شود. در ادامه به بررسی مواردی که به بر قیمت هواکش دمنده تأثیر گذار است می پردازیم:

ظرفیت هواکشی: هرچه ظرفیت هواکشی بیشتر باشد، قیمت هواکش دمنده نیز افزایش پیدا می کند.
ابعاد فیزیکی هواکش: یکی از عوامل تأثیر گذار در قیمت هواکش دمنده، ابعاد آن است. قیمت با توجه به ابعاد متغیر است و هرچه هواکش ابعاد بزرگتری داشته باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.
ویژگی های خاص: برخی از هواکش های دمنده با توجه به درخواست مشتری با ویژگی های خاصی تولید می شوند که این مورد نیز بر قیمت هواکش دمنده تأثیر گذار است.
محل خرید: یکی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار، محل خرید محصول می باشد که قیمت در مراکز فروش متفاوت است.
نوع موتور و مدل هواکش دمنده
ابعاد فیزیکی هواکش
ظرفیت تصفیه و دبی هواکش
سطح مصرف انرژی
قیمت هواکش دمنده می تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت باشد که به نوع هواکش، قابلیت های آن، ابعاد و... بستگی دارد. سایت کالا صنعتی به عنوان یکی از نمایندگان رسمی برند دمنده مشغول به فروش انواع هواکش دمنده با بهترین قیمت ها را به مشتریان خود ارائه داده است. شما می توانید برای اطلاع از به روز ترین قیمت های انواع هواکش دمنده، محصولات این برند را مشاهده کنید.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2793/%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D9%87%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%AF%D9%87

گیربکس VF سهند

۲ بازديد
گیربکس VF سهند یکی از انواع گیربکس حلزونی تولید شده توسط شرکت سهند دور اصفهان است. از این گیربکس حلزونی سهند در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود؛ از جمله ویژگی‌های گیربکس VF سهند می‌توان موارد زیر را نام برد:

بازه نسبت تبدیل گسترده
ساختار ساده
استفاده از دنده‌های برنجی
پوسته چدنی و آلومینیومی
طول عمر و راندمان قابل‌قبول
گیربکس حلزونی VF سهند پوسته دایره‌ای‌شکلی داشته و در 8 سایز از 62 تا 250 تولید می‌شود؛ گیربکس حلزونی تیپ VF در محور ورودی دارای شفت سالید (نری - توپر) بوده و محور خروجی این گیربکس‌ها از نوع هالو شفت است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی گیربکس VF سهند می‌پردازیم.

خرید گیربکس VF سهند
برای خرید گیربکس VF سهند، پیشنهاد می‌کنیم به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه نمایید؛ اما مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها همیشه با مشکلاتی همراه است. وب‌سایت کالا صنعتی، نمایندگی رسمی گیربکس سهند، تمامی محصولات این شرکت را با قیمت نمایندگی و همراه با خدمات پس از فروش مانند گارانتی، مشاوره بازرگانی و فنی رایگان و تأمین قطعات به سراسر کشور ارسال می‌نماید.

یکی دیگر از مزایای خرید گیربکس VF سهند از کالا صنعتی، امکان مقایسه تمامی محصولات سهند از جمله گیربکس‌های حلزونی و گیربکس هلیکال، بررسی مشخصات، نقد و بررسی و دیتاشیت آن‌ها است. در هنگام خرید گیربکس VF سهند باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

تیپ گیربکس VF
توان موتور
سایز گیربکس
نسبت تبدیل
نحوه نصب و راه‌اندازی
و سایر مشخصات فنی
در ادامه هر یک از موارد گفته شده را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

مشخصات فنی گیربکس VF سهند
مهم‌ترین مشخصات فنی گیربکس VF سهند عبارت‌اند از:

تیپ گیربکس
سایز گیربکس
نسبت تبدیل
سرعت و توان موتور قابل‌استفاده با گیربکس
عدم برگشت‌پذیری
جنس دنده
نحوه اتصال موتور و گیربکس صنعتی
نحوه نصب گیربکس (اتصال گیربکس به تجهیز بعدی)
وضعیت نصب گیربکس
تیپ گیربکس VF سهند
گیربکس VF سهند در 5 تیپ زیر تولید می‌شود:

VF/N
VF/A
VF/V
VF/P
VF/FC
سایز گیربکس VF سهند
گیربکس حلزونی سهند سری VF در 8 سایز زیر تولید می‌شود:

62
86
110
130
150
185
210
250
نسبت تبدیل گیربکس VF سهند
گیربکس حلزونی VF سهند با 11 نسبت تبدیل زیر قابل سفارش است:

1:7.5
1:10
1:15
1:20
1:25
1:30
1:40
1:50
1:60
1:80
1:100
لازم‌ به‌ ذکر است، نسبت تبدیل عددی حدودی بوده و ممکن‌است در هر نسبت تا چند دنده اختلاف وجود داشته‌‌‌باشد.

سرعت و توان موتور قابل‌استفاده با گیربکس حلزونی VF سهند
سایز گیربکس توان موتور 1400 دور (بر حسب اسب بخار)
63 0.44 تا 3.2
86 0.8 تا 7.9
110 1.5 تا 15
130 2.4 تا 24
150 3.6 تا 32
185 5.8 تا 56
210 8.3 تا 73
250 10.5 تا 100
توان‌های گفته شده در جدول فوق، سطح تحمل گیربکس را نشان می‌دهند و برای انتخاب الکتروموتور باید نزدیک‌ترین توانی که کمتر از این اعداد است انتخاب شود. انواع گیربکس VF سهند را می‌توان با موتورهای 1500، 1000 و 750 دور بر دقیقه استفاده نمود.

نحوه اتصال گیربکس VF
نحوه اتصال گیربکس VF سهند به دو بخش تقسیم می‌شود:

اتصال موتور به گیربکس
اتصال گیربکس به تجهیز بعدی
اتصال موتور به گیربکس VF سهند به یکی از دو روش تسمه و پولی یا کوپلینگ انجام می‌شود. محور خروجی گیربکس‌های VF از نوع هالو شفت است و برای اتصال به دستگاه بعدی باید از یک شفت فلزی استفاده کنند؛ خروجی گیربکس حلزونی VF سهند می‌تواند از نوع پایه‌دار یا فلنج دار باشد.

قیمت گیربکس VF سهند
قیمت گیربکس VF سهند، یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان در انتخاب محصولات این شرکت بوده است؛ عوامل متعددی در تعیین قیمت گیربکس VF نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تیپ، سایز و خروجی گیربکس اشاره نمود. برای استعلام دقیق قیمت گیربکس سهند اصفهان به وب‌سایت کالا صنعتی مراجعه نمایید و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. به‌خاطر داشته باشید که قیمت تنها معیار برای انتخاب گیربکس VF نیست؛ بلکه باید کیفیت، کارایی، خدمات پس از فروش و تناسب گیربکس با نیازهای کاربرد را نیز برای تجربه خریدی لذت‌بخش به‌دقت بررسی نمایید. برای اطلاع از این موارد با ما در تماس باشید.
لینک کالاصنعتی

معرفی انواع تهویه مطبوع صنعتی

۲ بازديد
هیتر تهویه مطبوع صنعتی در مشاغل یا محیط هایی استفاده می شود که در آن نیاز به ایجاد هوا و دمای مطلوب برای تولید، فرایندها یا تعمیر و نگهداری تجهیزات مورد نیاز است. مهم ترین نکته در محیط های صنعتی نیروی کار است. انسان نمی تواند در محیط های بسیار گرم، بسیار سرد یا آلوده به خوبی کار کند و نیاز است برای ایجاد آسایش نیروی کار، هوای محیط را تهویه کرد. تهویه مطبوع صنعتی یا سیستم HVAC شامل سیستم ها و دستگاه هایی است که هوا را بین محیط داخل و خارج حرکت می دهد و باعث ایجاد دمایی مطلوب در محیط سود. علاوه بر گردش هوا، سیستم تهویه مطبوع صنعتی وظیفه خارج کردن رطوبت و آلودگی از محیط را نیز دارد. در این مقاله قرار است سیستم های تهویه مطبوع صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم.

کاربرد تهویه مطبوع صنعتی
سیستم تهویه مطبوع صنعتی در زمینه های متعددی مورد استفاده قرار میگیرند. این قطعات در تولید مواد غذایی، دارویی، کارخانه های الکترونیک، کارخانه های شیمایی، مراکز خرید و ... به منظور تهویه هوای محیط مورد استفاده قرار میگیرند. اصلی ترین کاربردهای سیستم تهویه مطبوع صنعتی در زیر آورده شده اند:

ایجاد هوا و جبران کمبود اکسیژن
کاهش دما
افزایش دما
خارج کردن آلاینده های ریز
خارج کردن آلودگی ها و ذرات درشت تر
دفع بوی بد محیط
جا به جایی هوای محیط به منظور تهویه مطبوع
انواع تهویه مطبوع صنعتی
تهویه مطبوع صنعتی شامل سیستم های متعددی هستند که هر کدام از آن ها برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. سیستم تهویه مطبوع در هر محیطی به فاکتورهای متعددی نظیر شرایط آب و هوایی، نوع محیط، تعداد کارکنان و... بستگی دارد. این سیستم ها شامل دستگاه هایی نظیر بویلر، چیلر، یونیت هیتر و ... می شود. وظیفه اصلی این سیستم ها تولید گرما، تولید سرما یا هواکش ها که تنها کار گردش هوا را به عهده دارند، می باشد. در ادامه به بررسی انواع سیستم های تهویه مطبوع میپردازیم:

سیستم گرمایش
همانطور که از نام این سیستم ها پیدا است، هنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که محیط سرد باشد و سرمای آن به حدی غیر قابل تحمل رسیده باشد. هدف سیستم گرمایش تولید گرما برای محیط است. انواع متفاوتی از سیستم گرمایش را می توان طراحی کرد که در ادامه به معمول ترین روش های گرمایش محیط کاری میپردازیم:

گرمایش از کف
یکی از پرکاربردترین روش های گرمایش در محیط کاری در دنیای امروزی، گرمایش از کف می باشد. در این روش سیستم های لوله کشی، کانال های هوای گرم یا کابل های مقاومت الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرند. در گرمایش از کف آب گرم یا بخار از لوله کشی برای انتقال گرما به کف ساختمان استفاده می شود. بیشتر این سیستم ها دارای یک پمپ است تا آب گرم از طریق سیستم توزیع منتقل کند.

گرمایش از کف

یونیت هیتر
معمولی ترین راه گرم کردن یک محیط استفاده از یونیت هیتر می باشد. یونیت هیتر می تواند به صورت گازسوز، گازوئیلی یا برقی باشد. باید دقت داشته باشید اگر در محیط شما بخارهای خورنده وجود دارد نباید از یونیت هیترهای گازسوز یا گازوئیلی استفاده کرد.

یونیت هیتر

بویلر
بویلر دستگاهی تولید کننده آب گرم است که قابلیت اتصال به فن کویل، هواساز و پکیج روفتاپ را دارد. عملکرد بویلر به این صورت است که آب درون دیگ گرمای خود را از طریق مواد سوختنی به دست می آورد و سپس توسط پمپ به قسمت های مختلف موتورخانه منتقل می شود. بویلرها از نظر جنس به دو دسته فولادی و چدنی تقسیم می شوند که دیگ چدنی نمونه ای از بویلرها می باشد.

بویلر

بخاری صنعتی
بخاری صنعتی یکی از بهترین سیستم های گرمایشی در محیط های صنعتی و کارخانه ها می باشد. این دستگاه گرما را به وسیله فن در ساختمان توزیع می کند. باید توجه داشت بخاری صنعتی تنها با سوخت گاز کار می کند. این سیستم تهویه مطبوع صنعتی در انواع متفاوتی نظیر گازی، نفتی، برقی، تابشی و گازوئیلی تولید می شود.

بخاری صنعتی

سیستم سرمایش
سیستم سرمایش نیز همانند سیستم گرمایش وظیفه تغییر دمای محیط را دارد. در محیط هایی که دمای محیط بسیار بالا است و گرمای زیاد اجازه فعالیت مناسب را نمی دهد، از سیستم سرمایش استفاده می شود. سیستم سرمایش به صورت کلی به یک صورت می باشد. استفاده از کولرهای آبی، گازی یا اسپلیت ها معمول ترین راه برای کاهش دمای محیط می باشد که تقریباً در تمامی محیط های از این روش استفاده می شود.

چیلر
چیلر یا همان دستگاه گردش آب خنک کننده دستگاهی است که برای کاهش دمای ماشین آلات، فضاهای صنعتی و سیالات پردازشی با حذف گرام از سیستم و انتقال آن به جای دیگر استفاده می شود. چیلرها با دستگاه هایی نظیر فن کویل یا هواساز ترکیب می شوند. چیلرها علاوه بر به عنوان سیستم سرمایش می تواند با کمک هواساز به رطوبت محیط را نیز کنترل کند.

چیلر

پکیج پشت بامی (روفتاپ)
روفتاپ یا پکیج پشت بامی دستگاهی است که در آن چیلر بدون واسطه به هواساز متصل می شود. روفتاپ به این دلیل پکیج پشت بامی نامگذاری شده است که همیشه بر روی پشت بام باید نصب شود.

پکیج پشت بامی(روفتاب)

سیستم تهویه هوا
مهم ترین ابزار در تهویه مطبوع صنعتی، سیستم های تهویه هوا (گردش هوا) می باشد. این سیستم ها وظیفه جا به جایی هوا، خارج کردن ذرات ریز و درشت و... را دارند. سیستم های تهویه هوا به سه دسته کلی (هواکش ها، دمنده صنعتی و مکنده صنعتی) تقسیم می شوند. سیستم های تهویه هوا نظیر هواکش در سیستم های بزرگتر مانند چیلر و بویلرها مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه به بررسی کامل این سیستم تهویه مطبوع صنعتی می پردازیم.

هواکش
هواکش ها مهمترین ابزار برای تهویه هوا می باشد. از این قطعه در تمامی محیط ها (خانگی، صنعتی کوچک، صنعتی بزرگ، کارخانه ها، اداری) استفاده می شود. هواکش ها به طور کلی به دو دسته آکسیال و سانتریفیوژ تقسیم می شوند. هواکش آکسیال، هواکش هایی هستند هوا را به موازات محور از محیط خارج می کند. در حالی که هواکش سانتریفیوژ هوا را در جهت عمود بر محور خارج میکند. هواکش ها هم با الکتروموتور سه فاز و هم با الکتروموتور تک فاز تولید می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به انواع هواکش ها می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. هواکش ها در دستگاه هایی نظیر هواساز، روفتاپ، چیلر و... نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

هواکش

دمنده صنعتی
دمنده صنعتی همانند هواکش صنعتی وظیفه گردش هوا در محیط را دارد؛ ولی از لحاظ عملکردی با یکدیگر تفاوت دارند. از دمنده ها در مکان هایی استفاده می شوند که نیاز به فشار بالا وجود دارد. دمنده صنعتی برای خارج کردن گرد و غبار استفاده می شوند. دمنده صنعتی هوا را با فشار بالا ولی حجم پایین جا به جا می کند. پره های دمنده صنعتی به صورت فوروارد و مطابق شکل زیر است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/1910/%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

شناخت اینورتر تکو Teco

۲ بازديد
انواع درایو اینورتر تکو
درایو اینورتر تکو در انواع و مدل های مختلفی طراحی و تولید میشود. از این رو انواع متنوع اینورتر تکو پاسخگوی تمام نیازهای مصرف کنندگان و مشتریان است. در ادامه به معرفی مهم ترین انواع اینورتر تکو و ویژگی های آن ها می پردازیم.

اینورتر TECO سری S310
اینورتر TECO سری E310
اینورتر TECO سری S310
اینورتر تکو سری s310

نقد و بررسی اینورتر تکو S310
اینورتر تکو S310 تقریباً پر کاربردترین مدل اینورتر تکو به شمار می رود. اینورتر تکو S310 طراحی و تولید شده توسط کمپانی تکو می باشد. این شرکت تاسیس سال ۱۹۵۶ میلادی در کشور تایوان است. برند TECO از برندهای شناخته شده در زمینه اینورتر و کنترل دور در کشور ایران به شمار می‌رود. درایو تکو S310 در توان های 0.5 اسب تا 2 اسب تولید شده است. این نوع اینورتر به جهت کوچک بودن در نوع خود مناسبترین نوع کنترل دور از لحاظ اقتصادی است. چنانچه به دنبال کنترل دوری هستید که هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ قیمت، مناسب باشد ، پیشنهاد ما به شما اینورتر تکو S310 است.

ویژگی های اینورتر تکو S310
اینورتر تکو در بیشترین توان دارای ابعاد ۷۹ در ۱۶۰ در ۱۴۵ میلیمتر می باشد دارای ولوم کنترل دور الکتروموتور روی پنل اینورتر بوده و ترمینال هایی مجزا جهت نصب کابل های فرمان و قدرت دارد. دارای پایه های مشخص جهت نصب در تابلو برق مطابق با مشخصات و همچنین هیت سینک و فن خنک کننده جهت مدارات و سخت افزار داخلی است که محافظ حذف نویز از فن نیز ضمیمه آن است. قابلیت جدا نمودن صفحه کلید (کی پد) اینورتر توسط کابل شبکه RJ45. این نوع اینورتر در دو مدل BCD و D موجود است که در سری D از این نوع اینورتر ترمز داخلی و نیز پورت RS485 وجود ندارد ،علت آن نیز پایین آوردن سطح قیمت اینورتر است، چرا که در اکثر کاربردهای کوچک نیازی به این دو گزینه نمی باشد، بطور مثال استفاده در نانوایی ها و غیره. البته اینورتر تکو S310 یک مدل سوم هم دارد که به جهت کاربردهای کمتری که دارد ،خیلی مورد اقبال واقع نشده است و لذا تامین کنندگان اینورتر تکو نیز خیلی شوقی در تامین آن ندارند، نام این مدل از اینورتر تکو سری S310E است.

دارای رزولوشن 0.01 هرتز و قابلیت جدا شدن کی پد و فرمان پذیری استارت به سه روش مختلف، تغییر فرکانس طی چهار حالت متفاوت، آسان بودن و راحتی در انجام تنظیمات و تغییرات پارامترها، نمایش هر شش پارامتر ( جریان ،ولتاژ خروجی ،ولتاژ DCBUS، سرعت ،فرکانس، دما )،خروجی دادن گشتاور به میزان ۱۵۰ درصد در فرکانس 6 هرتز. دارای عملکرد راه اندازی در لحظه اتصال برق بدون حضور کلید استارت ،دارای عملکرد شروع به کار دوباره کنترل دور به محض قطع شدن ناگهانی برق ،توقف اینورتر طی دو روش لحظه‌ای و کاهشی ،امکان زمان بندی روشن و خاموش شدن درایو. امکان ارتباط به 32 نقطه از طریق درگاه صنعتی MODBUS و RS485 . امکان حفاظت در مقابل ۲۶ خطای متفاوت به خصوص بیشینه بار، حرارت بالا ،جریان بیشتر از حد ،ولتاژ بیشتر از حد، دور معکوس. امکان اعمال DC به خروجی و امکان برنامه ریزی جهت عملکرد فن.

کاربردهای اینورتر تکو S310
اینورتر تکو سری S310 با توجه به کوچک ترین نوع درایو از این مجموعه نسبت به دیگر خانواده‌ها ،محبوبیت بالایی برای خود کسب کرده است. تغذیه برق ورودی برای آن تک فاز بوده و برای قدرت های نیم اسب تا دو اسب موجود است. از این نوع اینورتر در مصارف مختلفی همچون صنایع پخت، صنعت بسته بندی، موتور اسپیندل، ماشین های کار با طلا، نوار نقاله ها و فن میتوان استفاده کرد. مدل های گوناگون S310 با توجه به مصارف مربوطه به شرح زیر است:

نوع D : بدون رله خروجی و نداشتن حالت نصب مقاومت ترمز
نوع BCD : وجود رله در خروجی و نیز حالت نصب مقاومت ترمز
نوع فن دار و بدون فن
نوع پالسی
یادآوری می گردد تمامی برنامه های موجود در حافظه اینورتر تکو به صورت پیش فرض است که جنبه عام دارد و مطابق با دستورالعمل های روتین و معمول ثبت شده است. لذا در مصارف خاص و ضروری برای استفاده های ویژه و مورد نیاز، باید پارامترهای مربوط طبق الگوی مناسب تنظیم گردند. اینورتر TECO تولید کمپانی TECO تایوان علیرغم کیفیت خوبی که دارد دارای قیمتی فوق العاده عالی و اقتصادی است. اینورتر TECO به جهت برخورداری از دو گزینه قیمت مناسب و کیفیت خوب ،به سهولت توانسته است در صنعت و کاربردهای مختلف جای خود را باز کند. اینورتر TECO یکی از برندهای معتبر و معروف جهت کنترل دور الکتروموتور در صنایع مختلف کشور محسوب می‌شود. اینورتر TECO جهت کاربردهای مختلف دارای مدل های متعددی است. یکی از این مدل ها اینورتر TECO سری E310 است.

اینورتر TECO سری E310
اینورتر TECO E310

نقد و بررسی اینورتر تکو سری E310
سری E310 اینورتر TECO جهت کاربردهای عمومی و نیمه سنگین بسیار پرطرفدار است ،اینورتر TECO E310 در دو رده تکفاز و سه فاز تولید می‌شود. سری E310 تکفاز دارای رنج‌های توانی 1.5 کیلووات تا 3.7 کیلووات است. رنج توانی E310 سه فاز نیز شامل توانهای 1.5 و 2.2 و 4 کیلووات است. در ادامه به معرفی مهمترین ویژگی های این مدل میپردازیم.

امکان راه اندازی الکتروموتور و کنترل سرعت از طریق دو مرجع فرکانس و همچنین دو مرجع راه اندازی
امکان اتصال اینورتر به ۳۲ دستگاه از طریق شبکه های صنعتی RTU و ASCII و همچنین اینترفیس RS485
یکی از ویژگی‌های اینورتر TECO سری E310 قابلیت ارتباط از طریق کد های ASCII علاوه بر شبکه RTU است، گزینه‌ای که در دیگر اینورترها وجود ندارد.
وجود کنترل PID در اینورتر TECO E310
گشتاور خیلی عالی به اندازه ۱۵۰ درصد در فرکانس واحد
مجهز به ورودی و خروجی آنالوگ
کاربرد اینورتر TECO سری E310 در جرثقیل های سقفی
یکی از کاربردهای ویژه اینورتر TECO مدل E310 در راهبرهای جرثقیل سقفی است. در جرثقیل های سقفی دو الکتروموتور به صورت همزمان در حرکت طولی راه اندازی می شوند، جهت تحقق این امر می‌توان از اینورتر TECO سری E310 استفاده نمود.

نکته: لازم به توضیح است جهت انتخاب قدرت مناسب برای راه اندازی الکتروموتور های حرکت طولی جرثقیل باید از اینورتری استفاده نمود که توان آن از مجموع توان های هر دو الکتروموتور حرکت طولی جرثقیل بیشتر باشد. به عنوان مثال برای دو الکتروموتور با توان هر کدام 0.75 کیلووات، بهترین گزینه جهت انتخاب اینورتر، توان 2.2 کیلووات است.

قیمت اینورتر تکو
اینورترها به دلیل عملکرد کنترلی که دقت و حساسیت زیادی دارد، معمولا قیمت بالایی دارند. همچنین اینورترهای برند خارجی به دلیل قیمت دلار و شرایط سیاسی اقتصادی حاکم بر جامعه، دارای تنوع قیمت بالایی هستند. اینورتر تکو یکی از محصولاتی است که علاوه بر قیمت مناسب کارایی بسیار بالایی دارد. در ادامه با عوامل ثابت تاثیر گذار بر قیمت اینورتر تکو آشنا میشویم.

توان و جریان ورودی و خروجی اینورتر تکو
جنس بدنه و برد و مقاومت در برابر ضربات مکانیکی
امکانات جدید
ابعاد فیزیکی درایو اینورتر تکو
جهت استعلام از قیمت روز اینورتر تکو با کارشناسان فروش سایت کالاصنعتی در تماس باشید.

خرید اینورتر تکو
در هنگام انتخاب و خرید اینورتر هر نوع از اینورتر بایستی به نکات مهم و پارامترهایی توجه کنید تا انتخاب درستی در میان انواع متنوع و مختلف اینورتر داشته باشید این اصل در برند اینورتر تکو نیز برقرار است در ادامه نگاهی به مهم ترین پارامترها در هنگام خرید و انتخاب اینورتر می پردازیم:

کاربری مدنظر و توجه به بار متصل
نوع ولتاژ ورودی و خروجی اینورتر
ابعاد موتور و ابعاد محل نصب
قابلیت ذخیره جریان و انرژی در اینورتر
درجه حفاظت درایو اینورتر تکو
نیازهای موتور یا دستگاه متصل به درایو تکو
شرکت اینورتر تکو TECO
شرکت الکترونیکی و ماشین کاری تکو در سال 1956 برای تولید موتور در تایوان تأسیس شد. امروزه TECO به یک گروه تجاری بزرگ تبدیل شده است که با حوزه کاری در زمینه‌های مختلفی مانند: تجهیزات الکتریکی سنگین، لوازم خانگی، فناوری اطلاعات، ارتباطات، قطعات الکترونیکی ، مهندسی زیرساخت و سرمایه‌گذاری مالی 100 شهر را در بیش از 40 کشور در 5 قاره اصلی پوشش می دهد. به منظور ساخت یک نام تجاری کلان و با کیفیت در سطح جهانی، شرکت TECO علاوه بر تداوم توسعه عمیق کسب و کارهای اصلی خود، یک برنامه توسعه در جهت مشاغل با ارزش افزوده بالا و فناوری‌های پیشرفته مانند محصولات هوشمند و راه حل های سیستماتیک دارد که هدف اصلی آن صرفه‌جویی در انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، هوشمندسازی و اتوماسیون است. شرکت TECO دارای یک موسسه تحقیقاتی قوی می‌باشد که در زمینه‌های مختلف مانند تحقیقات بازار، توسعه، طراحی و تحلیل محصولات جدید و نوآورانه با تکنولوژی بالا فعالیت می‌کند. این موسسه از سال 2004 تأسیس شده و هرساله بیش از 100 اختراع ثبت می‌کند که شتاب بالایی برای توسعه نوآورانه گروه تکو ایجاد کرده‌ است. فناوری‌های این موسسه بر روی طراحی و توسعه‌ی موتور، کنترل موتور، کنترل صنعتی، ربات، شبکه صنعتی، لوازم خانگی و لوازم تجاری، طراحی مکانیزم، توسعه نرم‌افزاری، پردازش سیگنال، ماشین برقی و ... متمرکز است.

شرکت سازنده اینورتر تکو

شرکت تکو در زمینه های مختلفی مشغول به فعالیت است که ازجمله آن می‌توان به لوازم‌خانگی، موتورهای صنعتی، محصولات اتوماسیون صنعتی، توربین‌های بادی و... اشاره کرد. اینورتر تکو یکی از تولیدات مهم و اساسی کمپانی Teco به شمار میرود. محصولات مهم شاخه الکتریکال این شرکت شامل: اینورتر، پی ال سی، مینی پی ال سی، سرو موتور، منابع تغذیه، رله و دیگر ادوات شبکه‌های توزیع برق است. بی شک اینورتر تکو یکی از بی نظیرترین محصولات کمپانی تکو است که علاوه بر تکنولوژی روز دنیا ،دارای قیمتی کاملا رقابتی و اقتصادی است. اینورتر دستگاهی صنعتی محسوب می‌شود که کارایی آن، کنترل سرعت الکتروموتور سه فاز بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور می‌باشد. اینورتر ها ظرفیت‌های مختلفی دارند که بر اساس توان الکتروموتور، قابل انتخاب هستند.

آزمایشگاه موسسه تحقیقاتی تکو
موسسه تحقیقاتی تکو به‌ طور عمده دارای دو آزمایشگاه است:

آزمایشگاه کنترل الکترونیکی و تکنولوژی انرژی
این آزمایشگاه به‌ طور عمده تحقیقات R&D را در سه حوزه‌ی اصلی "پاسخگویی بالا"، "دقت بالا" و "ثبات بالا" برای تجهیزات کنترل صنعتی و مشارکت با واحدهای تجاری در طراحی نمونه ماشین، طراحی مکانیسم یکپارچه، طراحی و تجزیه تحلیل مدارهای الکتریکی انجام می‌دهد. این آزمایشگاه دارای دستاوردهایی شامل موارد زیر می‌باشد:

سرورهای عمومی و اختصاصی
موتور + درایو
درایو + PLC
عملکردهای سفارشی مختلف (ماشین نساجی، صفحه نمایه و غیره)
آزمایشگاه تحقیق و توسعه اینورتر تکو

آزمایشگاه ماشین‌آلات و فناوری
این آزمایشگاه به‌طور فعال درحال توسعه موتورهای جدید با عملکرد بالا است. همچنین تجزیه و تحلیل دفع گرما برای محصولات، از جمله موارد کوچک مانند اینورتر و درایوها و موارد بزرگ مانند موتورهای برقی و موتورهای بزرگ در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

آزمایشگاه دوم شرکت اینورتر تکو


با توجه به افزایش قیمتها و نیاز مبرم صنایع به اینورتر، شرایط انتخاب و خرید اینورتر به دو بخش کیفیت مناسب و قیمت مناسب تقسیم شده است. تا چندی پیش برندهایی مانند اینورتر LS و دلتا جزو درایو هایی با قیمت مناسب و عالی و در عین حال با کیفیت به شمار میرفتند. اما در چند مدت اخیر به جهت تغییراتی که در اقتصاد کشور و خصوصا در نرخ ارز اتفاق افتاد، شرایط به گونه ای رقم خورد تا این درایو ها به شدت افزایش قیمت داشته باشند، همزمان و متناسب با این اتفاق، اینورتر هایی مانند اینورتر TECO بلافاصله بعنوان اینورترهایی پرطرفدار جای خود را در صنعت و بازار باز نمودند. علاوه بر قیمت مناسب اینورتر TECO پاسخ و عملکرد اینورتر TECO در صنعت فوق العاده عالی بوده است، به همین جهت در میان اینورترهای موجود، اینورتر TECO بهترین گزینه جهت کسب دو پارامتر کیفیت مناسب و قیمت مناسب در حال حاضر است. مجموعه کالاصنعتی تحت عنوان عاملیت فروش اینورتر TECO در کل کشور ،این افتخار را دارد تا اینورتر TECO را در مدل های مختلف و با کیفیت جهت کاربردهای متفاوت به مشتریان عزیز در کمترین زمان و با بهترین قیمت به صورت فروش غیر حضوری و اینترنتی ارائه نماید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/352/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%88-teco

اینورتر تتا TETA

۲ بازديد
شرکت الکترومونیک Teta در سال 2012 تاسیس شده و به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات اتوماسیون صنعتی در جهان است. این شرکت تولید کننده انواع تجهیزات صنعتی نظیر PLC، درایو، حسگر و HMI است که با کیفیت بسیار بالا تولید می شود. طراحی زیبا، کیفیت و عملکرد مطلوب و راندمان بسیار بالا از جمله مزایای درایو تتا به شمار می رود. متخصصان مشغول در شرکت Teta دارای تخصص بسیار زیاد در زمینه تعمیر، نصب و راه اندازی سیستم های اتوماسیون صنعتی هستند و از توان 0.5 اسب بخار تا 175 اسب، اینورتر Teta تولید می شود. درایو های فرکانس متغیر سری MA510 ، MA610 ، MA710 از جمله تولیدات این مجموعه به شمار می رود. از جمله ویژگی های مهم اینورتر تتا میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
رزولوشن 0.01 هرتز و قابلیت جداسازی کی پد آن
خروجی این مدل از اینورتر ها دارای کیفیت مناسبی است.
قابلیت شروع به کار با سه روش مختلف و همچنین قابلیت تغییر فرکانس با 8 روش متفاوت است.
دارای نمایشگر LED و تمامی اتفاقات دستگاه را می توانند در این نمایشگرها نمایش دهند.
قابلیت راه اندازی لحظه ای که این موضوع موجب کاهش اتلاف انرژی در هنگام راه اندازی و کاهش احتمال خرابی در تجهیزات دستگاه متصل می شود.
قابلیت کنترل PID بوده و همچنین می توانند خطاهای موجود در دستگاه را ذخیره سازی کنند.
قابلیت تغییر پارامترهای اینوتر تتا به صورت دستی و اتوماتیک (ولتاژ،فرکانس و جریان)
دارای خاصیت قفل اعمال ترمز و در صورت بروز اتفاق ناگهانی می توانند جریان را بلافاصله قطع کرده و موتور را نیز خاموش کنند.
دارای خاصیت کنترل فن برای خنک سازی محیط اینورتر و موتور است. با توجه به دما بالای تجهیزات داخل اینورتر و همچنین موتور ایجاد یک انتقال حرارت مناسب می تواند موجب افزایش چشمگیر عملکرد موتور شود.
قیمت اینورتر تتا
اینورترهای تتا به دلیل عملکرد خاص و کنترلی که بر روی دستگاه ها و الکتروموتورها دارند معمولا دارای قیمت نسبتا بالایی هستند. اینورترهای تتا محصولاتی هستند که نسبتا قیمت پایینی دارند اما کیفیت و عملکرد بسیار بالایی دارند. به علت وارداتی بودن اینورتر تتا، این محصول رنج های قیمتی متفاوتی دارد و نوسانات قیمت دلار بر قیمت آن تاثیرگذار است. در ادامه عوامل ثابت تاثیرگذار بر قیمت اینورتر تتا آورده شده است.

توان اینورتر
ولتاژ ورودی و فرکانس خروجی اینورترهای تتا
ابعاد فیزیکی اینورتر
جنس بدنه و مقاومت در برابر تنش های مکانیکی و شرایط محیطی
جهت آگاهی از قیمت بروز و خرید اینورتر تتا با قیمتی مناسب با کارشناسان کالاصنعتی در تماس باشید. همچنین با مشاوره فنی و بازرگانی رایگان انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

خرید اینورتر تتا
به علت اینکه اینورترها دستگاه هایی خاص و حساس هستند بایستی در هنگام انتخاب و خرید آنها به نکات ویژه و مهمی توجه کنید و رعایت نکردن پارامترها ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به شما وارد کند. از این رو در ادامه لیستی از مهم ترین پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید اینورتر تتا آورده شده است. خوب است بدانید که در هنگام خرید دستگاهی مانند اینورتر فقط به قیمت دستگاه توجه نکنید و کیفیت را فدای کمیت نکنید.

منبع تغذیه و ولتاژ ورودی (تکفاز یا سه فاز)
ابعاد محل نصب و ابعاد بار متصل
نوع بار متصل (الکتروموتور یا پمپ و ..)
قابلیت ذخیره انرژی
انواع اینورتر تتا
اینورترهای تتا در دو سری کلی M و G طراحی و تولید میشود. اینورتر های سری M برای برای مصارف سبک و اینورترهای سری G برای مصارف سنگین کاربرد دارند.

اینورتر سری M
اینورترهای سری M از جمله اینورترهای قدرتمند صنعتی است که برای مصارف عمومی استفاده می شوند. اینورترهای سری M در دو مدل گشتاور ثابت و متغیر ارائه می شوند.

این اینورتر ها در دو کلاس تک فاز و سه فاز
توان های 3 تا 15 کیلووات
بازه فرکانس خروجی اینورتر بین 0 تا 400 هرتز
بازه عملکردی ولتاژ این مدل از اینورترها بین 220 تا 520 ولت
اینورتر تتا سری m

مشخصات فنی کنترل دور درایو TETA MA510
ویژگی های این اینورتر TETA MA510 به صورت زیر است :

رزولوشن 0.01HZ
قابلیت اجرای دستور شروع به کار به 3 روش متفاوت
قابلیت اجرای تغییر فرکانس به 8 روش متفاوت
قابلیت اتصال به پایه ی مشترک به صورت NPN(Sink) و PNP (Source)
دارای مد کنترلی V/F و مد وکتور کنترل و مد کنترل گشتاور (بدون سنسور صنعتی و حلقه بسته)
دارای محفاظت در برابر 23 خطای متفاوت مانند حفاظت دور برعکس، قطع فاز خروجی و ورودی، اضافه جریان، اضافه ولتاژ،اضافه بار، گرمای بیش از حد و ...
قابلیت تنظیم اتوماتیک پارامترهای موتور
مد تخصصی Tension
اتصال به 247 دستگاه با شبکه صنعتی MODBUS و اینترفیس RS485
نمایش 15 پارامتر مختلف ازقبیل جریان ، ولتاژ، فرکانس، سرعت، وضعیت ترمینال های ورودی و خروجی و ...
ماکزیمم فرکانس 600 هرتز
دارای رنج 18.5KW~132KW
این اینورتر یکی از انواع اینورتر سنگین کار است.

اینورتر تتا ma510

محصولات پیشنهادی: قیمت درایو آسانسور
مشخصات فنی کنترل دور درایو TETA MA610
ویژگی های اینورتر TETA MA610 نیز به شرح زیر است:

مد کنترلیV/F و مد وکتور کنترل
ماکزیمم فرکانس 600HZ
قابلیت اتصال به 247 دستگاه با شبکه صنعتی MODBUS و اینترفیس RTU-RS-485(ASCII)
راه اندازی به دو صورت دوسیمه و سه سیمه (راه اندازی لحظه ای)
قابلیت اجرای دستور شروع به کار به 3 روش متفاوت
قابلیت اجرای تغییر فرکانس به 8 روش متفاوت
محفاظت در برابر23 خطای متفاوت از جمله حفاظت دور برعکس، قطع فاز خروجی و ورودی، اضافه جریان، اضافه ولتاژ،اضافه بار، گرمای بیش از حد و ...
درایو تخصصی Tension
قابلیت زمان دهی چهار گانه ی روشن شدن و خاموشی تا 3600 ثانیه (تایمر داخلی)
ورودی و خروجی پالس تا 50KHZ
دارای رنج 3.7KW~15KW
اینورتر تتا ma610

اینورتر سری G
اینورترهای گشتاور ثابت با کد G و اینورترهای گشتاور متغیر با کد P مشخص می شوند. تمامی اطلاعات مربوط به هر اینورتر در صفحه پشتی آن درج می شود. این مدل از اینورترها توانسته اند عملکرد مناسبی در صنایع سنگین مانند جرثقیل، پله برقی، صنایع نساجی و صنایع معدنی داشته باشند.

توان های 18.5 تا 132 کیلووات
بازه فرکانس خروجی بین 0 تا 600 هرتز
بازه عملکردی ولتاژ این مدل از اینورترها بین 220 تا 520 ولت
اینورتر تتا سری g

کاربرد اینورتر درایو تتا
اینورتر های تتا در هر دستگاهی که به برق متصل باشد، می‌توان استفاده کرد. در ماشین آلات بالابر صنعتی مانند جرثقیل و آسانسور ، در ماشین آلات پردازش فلز مانند پرس و تراش ، در ماشین آلات نساجی مانند ماشین رنگرزی و در اکسترودر ، ماشین چاپ ، میکسر و ... کاربرد دارند. همچنین این اینورتر ها در جرثقیل ها، اکسترودرها، میکسرها، تزریق پلاستیک، اسپیندل موتور، نوار نقاله، رول برگردون، صنایع نساجی، سنگبری، پرس، فن و CNC استفاده کرد. اینورتر تتا برای کاربری های سنگین و نیمه سنگین در صنعت مناسب است.

محصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی اینورتر اینوت
مزایای اینورتر تتا
مزیت بزرگ درایو تتا صادراتی بودن و کیفیت بسیار بالای آن است. علاوه بر اینورتر، شرکت Teta به دنبال تولید انبوه محصولات دیگر اتوماسیون نظیر HMI PLC و سرو موتور است. اگر به دنبال یک اینورتر با کیفیت هستید ما این برند رو به شما پیشنهاد خواهیم داد. در صورتی که نصب صحیح بوده و ایراد از مصرف کننده نباشد، اینورتر Teta دارای 18 ماه گارانتی پیگیرانه است. حتی مواردی برای مشتریان کالا صنعتی پیش آمده که علیرغم اینکه ایراد از مصرف کننده بوده است، اما شرکت تامین کننده بدون هیچ هزینه ای اینورتر را تعویض کرده است.

عملکرد کنترل دور درایو تتا
عملکرد اینورتر تتا نیز همانند بسیاری دیگر از اینورترهای موجود در بازار است. اینورترها معمولا با توجه به جریان ورودی خود به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. اینورتر سه فاز با تبدیل جریان AC به جریان DC می توانند در خروجی جریان با ولتاژ و فرکانس مورد نظر خود دریافت کنند. اینورترها به طور کلی از تجهیزات مشخصی تشکیل شده اند. اینورتر ها از یکسری دیود برای یکسو کردن جریان استفاده می کنند. همچنین این تجهیزات از ترانسفورماتورهایی برای تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم و بالعکس کمک می گیرند. اینورترها در خروجی می توانند سیگنال هایی با شکل های مختلف ارائه دهند.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/798/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D8%AA%D8%A7-teta

پمپ استیل

۲ بازديد
سیالات دارای خواص و ویژگی‌های متفاوتی هستند و می‌توانند خنثی، اسیدی، بازی، خورنده یا سمی باشند. همچنین می‌توانند میزان ویسکوزیته و غلظت گوناگونی داشته باشند. برای انتقال هر نوع سیالی از پمپی که قابلیت پمپاژ آن سیال را داشته باشد، استفاده می‌شود. جنس‌های استیل، چدن، پلی‌پروپیلن، برنج و برنز از جمله کاربردی‌ترین جنس‌های بکار رفته در قطعات پمپ مثل پوسته، شفت، پروانه، چرخ‌دنده و ... می‌باشد. برای انتقال و جابجایی سیالاتی که خاصیت خورندگی دارند و با جنس‌های چدن و پلاستیکی واکنش‌پذیر هستند، جنس استیل گزینه عالی و ایده‌آل است. معمولا وقتی صحبت از پمپ استیل است، منظور پمپ استیل ضد زنگ یا همان فولاد ضدزنگ می‌باشد. دو گرید اصلی و رایج استیل که در پمپ بکار می‌رود شامل استیل 304 و استیل 316 می‌شود که مشخصات فیزیکی آنها متفاوت بوده و البته در قیمت پمپ تفاوت ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های پمپ استیل
پمپ‌های از جنس استیل ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که آنها را نسبت به سایر پمپ‌ها متمایز می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها:

مقاومت بالا در برابر خوردگی
مقاومت مناسب در برابر زنگ زدگی
استحکام مکانیکی بالا
مناسب از لحاظ رعایت ضوابط بهداشتی، انتقال سیالات خوراکی و مواد غذایی
مناسب برای پمپاژ محدوده وسیعی از PH سیالات اسیدی، بازی و خنثی
قیمت پمپ استیل
پمپ استیل عنوانی کلی از انواع پمپ است که از جنس استیل در اجزای مختلف آن استفاده شده است. از جمله پمپ‌هایی که جنس استیل آنها رایج است می‌توان به پمپ استیل سانتریفیوژ، پمپ استیل طبقاتی، پمپ استیل شناور، پمپ استیل کف‌کش، پمپ استیل لجن‌کش، پمپ استیل ضد اسید و پمپ‌ دیافراگمی و پمپ دنده‌ای استیل اشاره کرد. انواع پمپ‌های استیل به این خاطر ذکر شدند که متوجه تنوع زیاد آنها شوید؛ و بنابراین قیمت پمپ استیل با توجه به نوع آن می‌تواند تفاوت زیادی داشته باشد. البته در یک نوع پمپ استیل تنوع زیادی در مدل هایی با مشخصات هد، دبی، فشار، ابعاد و توان وجود دارد و تمام این موارد در قیمت پمپ استیل تاثیرگذار است.

خرید پمپ استیل
قبل از خرید پمپ استیل بهتر است درباره نوع و خواص سیالی که قرار است توسط پمپ مورد نظر پمپاژ شود، اطمینان حاصل کرد. گاهی اوقات با بررسی نوع سیالی و شرایط محیط کارکرد پمپ می‌توان متوجه شد که پمپ‌های با جنس‌های ضعیف‌تر هم می‌توان استفاده کرد و بنابراین در هزینه صرفه‌جویی کرد. به عنوان مثال زمانی که فردی قصد خرید پمپ استیل را دارد و سیال کاری از نوع اسید ضعیف می‌باشد، بهتر است پمپ استیل 304 خریداری کند که قیمت پایین‌تری نسبت مورد مشابه همان پمپ از جنس استیل 316 دارد. کالاصنعتی ارائه‌دهنده انواع پمپ استیل از برندهای مختلف و برای کاربرهای گوناگون بوده و مفتخر است که پمپ‌های استیل را با بهترین قیمت و ارسال سریع به مشتریان عزیز به فروش می‌رساند. جهت خرید پمپ استیل به سایت کالاصنعتی مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع پمپ استیل
پمپ سانتریفیوژ استیل
پمپ طبقاتی (افقی و عمودی) استیل
پمپ شناور استیل
پمپ لجن‌کش استیل
پمپ کف‌کش استیل
پمپ دیافراگمی استیل
پمپ دنده‌ای استیل
مونو پمپ استیل
دوزینگ پمپ استیل
بسیاری از انواع پمپ، مدل‌هایی با جنس استیل نیز دارند. پمپ استیل سانتریفیوژ نامی کلی است که بسیاری از پمپ‌های استیل را در بر می‌گیرد. پمپ آب خانگی استیل یکی از آنهاست. در ادامه پمپ‌های استیل و کاربرد آن‌ها به تفکیک توضیح داده خواهد شد.

انواع پمپ استیل

پمپ سانتریفیوژ استیل
پمپ سانتریفیوژ پراستفاده‌ترین پمپ در دنیاست و انواع مختلفی از لحاظ کاربرد، ابعاد و جنس دارد. پمپ سانتریفیوژ استیل نامی کلی است که بسیاری از پمپ‌های استیل را شامل می‌شود. از جمله پمپ‌های سانتریفیوژ استیل می توان به اکثر پمپ‌های آب، پمپ‌های فشار قوی طبقاتی، پمپ شناور، پمپ کفکش، پمپ لجن‌کش اشاره کرد. جنس استیل در پمپ‌های سانتریفیوژ، مزیت مقاوم بودن در برابر سیالات اسیدی، بازی و خورنده را دارد. بعضی از سیالات با چدن واکنش‌پذیری شیمیایی می‌دهند و بنابراین باید از پمپ با جنس استیل بجای چدن استفاده شود.

پمپ سانتریفیوژ استیل

پمپ طبقاتی استیل
پمپ‌های طبقاتی در دو نوع افقی و عمودی بوده که برای بسیاری از کاربردهای کشاورزی، آتش نشانی، تصفیه خانه‌ها، سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایشی صنعتی کاربرد دارد. پمپ‌های طبقاتی از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند اما دو نوع آن پمپ استیل طبقاتی 304 و 316 است. به لطف جنس استیل در پمپ‌های طبقاتی، برای انتقال آب‌های شور که در گذر زمان منجر به خوردگی اجزا پمپ می‌شود، می‌توانند بکار روند.

پمپ طبقاتی استیل

پمپ شناور استیل
پمپ‌های شناور بیشتر کاربردهای کشاورزی داشته و برای انتقال آب چاه‌های عمیق و نیمه عمیق استفاده می‌شود. همچنین در تصفیه خانه‌ها و آب‌شیرین کن ها بکار می‌روند. در چنین مواردی که آب شور بوده و خواص خورندگی دارد، پمپ استیل شناور نسبت به نوع جنس های دیگر مقاومت بیشتری نشان می‌دهد.

پمپ شناور استیل

پمپ لجن‌کش استیل
لجن‌کش از سری پمپ‌های شناوری است که به دلیل ساختاری که دارد می تواند آب‌ها و سیالاتی که حاوی ذرات جامد و لجن است را پمپاژ کند. انتقال آب‌های با خواص شوری، اسیدی و فاضلاب‌های که خاصیت خورندگی دارد توسط پمپ لجن‌کش استیل انجام می‌شود.

پمپ لجن کش استیل

پمپ کف‌کش استیل
کف‌کش دیگر پمپ شناوری است که تقریبا مشابه لجن‌کش است اما قابلیت پمپاژ آب‌ها و سیالات تمیز و عاری از ذرات جامد را دارد. برای مواردی که آب یا سیال پمپاژ شونده خواص کمی اسیدی و خورندگی دارد، پمپ کفکش استیل گزینه مناسبی است.

پمپ کف کش استیل

پمپ دنده‌ای استیل
پمپ دنده‌ای یا غلیظ‌کش از سری پمپ‌های روتاری بوده و برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا در بسیاری از صنایع مثل صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی کاربرد دارد. عموما سیالات غلیظ غذایی و شیمیایی که خواص اسیدی و بازی دارند و خورندگی آنها بالاست برای انتقال باید از پمپ دنده‌ای استیل استفاده کنند. جنس بدنه و چرخدنده های چنین پمپ‌هایی از استیل می‌باشد.

پمپ دنده ای استیل

مونو پمپ استیل
مونو پمپ برای سیالات غلیظ استفاده می‌شود و به آن نیز غلیظ‌کش می‌گویند. مونو پمپ بیشتر کاربردهای غذایی، دارویی و شیمیایی دارد و بسته به خواص سیال و مواد قابل انتقال می‌تواند از جنس‌های مختلفی ساخته شود. بیشتر در کاربردهای غذایی و شیمیایی که سیال خاصیت اسیدی دارد و یا به منظور انتقال فاضلاب‌ها از مونو پمپ استیل استفاده می‌شود. در مونو پمپ جنس استاتور و ماردونی مهم می‌باشد که در چنین شرایطی از استیل ساخته می‌شوند.

مونو پمپ استیل

پمپ دیافراگمی استیل
پمپ دیافراگمی جز پمپ‌های رفت و برگشتی و بدون سیل است که به پمپ ضدانفجار نیز شناخته می‌شود. به دلیل چنین ویژگی‌هایی پمپ دیافراگمی برای سیالاتی که خواص اشتعال پذیری دارند، بکار می‌رود. در پمپ دیافراگمی جنس پوسته و دیافراگرم مهم می‌باشد و تنوع جنس در آنها زیاد است. بسته به نوع سیال جنس آنها می‌تواند متفاوت باشد. دیافراگم که خواص انعطاف پذیر باید داشته باشد و معمولا از جنس‌های پلیمری و لاستیکی است اما پوسته از نوع استیل وجود دارد.

پمپ دیافراگمی استیل

دوزینگ پمپ استیل
دوزینگ پمپ معمولا برای تزریق سیالاتی با خواص اسیدی، سمی و خورنده استفاده می‌شود به بسته به خواص سیال و واکنش پذیری با مواد مختلف جنس کلگی آن می‌تواند متفاوت باشد. دوزینگ پمپ استیل دارای کلگی از جنس استیل است.

دوزینگ پمپ استیل

پمپ فولادی ضد زنگ چیست؟
پمپ فولادی ضد زنگ از جمله پمپ های پر کاربرد در صنعت می باشند که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند. کاهش احتمال زنگ زدگی موجب افزایش بازدهی پمپ و افزایش عمر قطعات می شوند. پمپ فولادی ضد زنگ از جمله پمپ های از جنس فولاد هستند که به صورت آلیاژی در بدنه پمپ استفاده می شوند. بدنه پمپ تمام فولادی از جنس فلز و نوعی پلاستیک با نام فلوروپلاستیک می باشد. پمپ فولادی ضد زنگ از یک آلیاژ با ترکیب فلز و پلاستیک فلوروپلاستیک تهیه می شود.

فولاد های ضد زنگ می توانند به چهار دسته تقسیم می شوند:

فولاد ضد زنگ Austenitic 300
فولاد ضد زنگ Ferritic 400
فولاد ضد زنگ Austenitic-Ferritic Duplex
فولاد ضد زنگ Martensitic
پمپ استیل 304 یا پمپ استیل 316؟
استیل یا فولاد در گریدهای متفاوتی تولید می‌شود که در هر کدام از آنها درصد عناصر و ناخالصی‌ها متفاوت است. اما دو گرید پرکاربردی که در ساخت پمپ استفاده می‌شود، استیل ضدزنگ 304 و استیل ضدزنگ 316 می‌باشند. بسیاری از سازندگان پمپ، محصولات خود را در این دو نوع گرید تولید می‌کنند و برای یک محصول مشخص هم نوع استیل 304 و هم نوع استیل 316 را روانه بازار می‌کنند. این دو گرید شباهت‌های زیادی داشته و هر دو دارای مقادیری عناصر کروم و نیکل هستند. اما تفاوت اصلی آنها در وجود 2 الی 3 درصد عنصر مولیبدن در استیل 316 و همچنین مقاومت خوردگی بالاتر استیل 316 نسبت به 304 می‌باشد. بنابراین زمانی که سیال کاری دارای خواص اسیدی، بازی و خورندگی بیشتر و قوی‌تری است بهتر است از پمپ استیل 316 استفاده کرد و در صورتی که میزان خورندگی و اسیدی بودن ضعیف‌تر می‌باشد، بهتر است از پمپ استیل 304 استفاده کرد تا هزینه کمتری پرداخت شود.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2875/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84